Sti til css valid/ikke valid
Fra : S. larsen

Dato : 06-02-06 11:01

Hej

Et lille spørgsmål, der for mig virker underligt, men som der sikert er en
god forklaring på.

Hvis jeg skriver således.
<LINK media=screen href="navn.css" type=text/css rel=stylesheet> (Så kan
siden valideres) (HTML)

Skriver jeg således:
<LINK media=screen href="../navn.css" type=text/css rel=stylesheet> (Altså
henter det i roden, fra en mappe)
eller sådan
<LINK media=screen href="../mappenavn/navn.css" type=text/css
rel=stylesheet> (Altså fra roden og op igennem en anden mappe)

Så giver det 2 fejl, nemlig at den siger at </HEAD> ikke er lukket, hvilket
den er. og at <BODY> ikke er tilladt her.

Hvorfor det ?
Rent praktisk har det ingen betydning for udseendet, det er kun et spørgsmål
om validering.

Mvh.

Søren Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-06 12:27

S. larsen skrev:

> Hvis jeg skriver således.
> <LINK media=screen href="navn.css" type=text/css
> rel=stylesheet> (Så kan siden valideres) (HTML)

Det burde den ikke kunne - text/css skal være i anførselstegn. Som
udgangspunkt skal alle parameterværdier i HTML omkranses af
anførselstegn (enten enkelte eller dobbelte). Der er undtagelser
hvis værdien kun indeholder "simple" tegn - dvs. [a-zA-Z0-9] samt
tegnene "-", ".", "_" og ":". Hvis man ikke lige kan disse tegn i
hovedet, kan man bare bruge reglerne fra xml/xhtml - *alle*
parameterværdier skal sættes i anførselstegn. Det er såmænd også
anbefalingen fra html4-specifikationen:
<http://www.w3.org/TR/REC-html40/intro/sgmltut.html#h-3.2.2>

Jeg er sikker på at hvis du bruger anførselstegn om dine
parameterværdier, kan du skrive dem i præcis den rækkefølge du har
lyst til - og angive det katalog du måtte ønske:

<link media="screen" href="navn.css" type="text/css"
rel="stylesheet">

<link media="screen" href="../navn.css" type="text/css"
rel="stylesheet">

<link media="screen" href="../mappe/navn.css" type="text/css"
rel="stylesheet">
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : S. larsen

Dato : 06-02-06 14:40

> [...]
> rel="stylesheet">
>
> <link media="screen" href="../mappe/navn.css" type="text/css"

Tak Jens, det gjorde udslaget. Så simpelt, men man glor sig jo nogen gange
blind, når man mener man har lavet det rigtigt. Blot så lige overset dette.

Søren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-06 14:48

S. larsen skrev:

> Tak Jens, det gjorde udslaget.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.