Problem med FileSystemObject
Fra : Lars K. Christensen

Dato : 05-02-06 22:12

Hej

Jeg har en side, som skal fremvise billedfiler fra en bestemt folder. Til
det formål har jeg indsat følgende kode:

Set objFolder = fso.GetFolder("RTE/bibliotek/bruger")
For each fil in objFolder.files
Response.write osv. osv.....

Desværre får jeg fejl i linien der starter med Set objFolder. Men det meget
mystiske er, at fejlen kun optræder periodisk - andre gange virker det helt
ok?
Jeg skal indrøme at fso ikke lige er min stærke side - men hvad pokker er
der galt??

MVH Lars

Fra : Lars K. Christensen

Dato : 05-02-06 22:22

"Lars K. Christensen" <spamfilter@christianehoej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For each fil in objFolder.files
> Response.write osv. osv.....
>
> Desværre får jeg fejl i linien der starter med Set objFolder.

Jeg har nu ændret pågældende linie til:
Set objFolder = fso.GetFolder(server.mappath("RTE/bibliotek/bruger"))

Det hjalp tilsyneladende - men som sagt er fejlen periodisk, så tør jeg tro
på at det virkelig bare var det der sku' til, og at den ikke kommer
igen....?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-02-06 02:49

On Sun, 5 Feb 2006 22:21:54 +0100, "Lars K. Christensen"
<spamfilter@christianehoej.dk> wrote:

> [...]
>
>Det hjalp tilsyneladende - men som sagt er fejlen periodisk, så tør jeg tro
>på at det virkelig bare var det der sku' til, og at den ikke kommer

Ja, det burde være det rigtige.
FSO arbejder på serverens fil-niveau (FSO betyder File System Object)
Derfor skal man bruge Server.Mappath til at omsætte.

Om din oprindelige burde virke? Siden den bruger en relativ sti burde
den måske, men så skulle dine skråstreger vendes om:
fso.GetFolder("RTE\bibliotek\bruger")
- men det rigtige og sikre er at bruge Server.Mappath

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj