Umuligt at få ip fra tele2 med router
Fra : Michael Pedersen

Dato : 05-02-06 21:08

Hej

Jeg har en pc som har været koblet direkte på et Speedstream 4100, fra
Tele2, og der får den fint en ip, og ingen problemer, men når jeg prøver at
sætte en ovislink router wl-1000ur påimellem speedstream og pc får jeg ikke
en ip, routeren blive ved med at prøve at forny ip.
Men hvis jeg prøver tilsvarrende på min TDC Speedstream 4100, er der ingen
problemer jeg får en ip med detsamme, er der nogen der ved hvad der sker?

Michael

Krydspostet i dk.edb.netværk

Fra : Hans

Dato : 05-02-06 21:12

Michael Pedersen wrote:
> [...]
> Men hvis jeg prøver tilsvarrende på min TDC Speedstream 4100, er der
> ingen problemer jeg får en ip med detsamme, er der nogen der ved hvad
Du skal frigive din ip-adresse før du sætter routeren på, eller klone
mac-adressen fra din maskine til routerens wan-port.

Din forbindelse er nemlig låst til mac-adressen på det sidst anvendte
udstyr.

Hans

Fra : Michael Pedersen

Dato : 05-02-06 21:27

Hej

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> [...]
> mac-adressen fra din maskine til routerens wan-port.
>
> Din forbindelse er nemlig låst til mac-adressen på det sidst anvendte

Jeg har prøvet at clone mac adressen fra pcen, men den vil stadig ikke forny
en ip adresse.

Hilsen Michael

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 05-02-06 21:32

"Michael Pedersen" <mike42dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at clone mac adressen fra pcen, men den vil stadig ikke
> forny en ip adresse.

Men prøv nu lige at release alligevel

--
Mikkel

Fra : Michael Pedersen

Dato : 05-02-06 22:27

Hej
"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkFjernDenneDel> wrote in message

> "Michael Pedersen" <mike42dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men prøv nu lige at release alligevel
>
> --
Jeg gør et forsøg mere , then i will be back

Michael

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-02-06 19:52

Michael Pedersen <mike42dk@yahoo.dk> skrev 2006-02-05:
> [...]
> sætte en ovislink router wl-1000ur påimellem speedstream og pc får jeg ikke
> en ip, routeren blive ved med at prøve at forny ip.

Jeg satte en trådløs router på en tele2 forbindelse for en ven. Der var
det bare på med den og haps den havde en IP.

Så det lugter lidt af at routeren er forkert konfigureret eller der er
kompatiblitets problemer.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Peter T.

Dato : 08-02-06 21:55

Michael Pedersen ristede følgende runer:

> Krydspostet i dk.edb.netværk

Det er ikke helt sandt. På <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> og
<http://usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost> kan du lære lidt om hvordan du
krydsposter mellem flere grupper på en gang. :)

--
Efter mange opfordringer, åbner jeg biksen igen!

Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****
Jeg sælger også friseringer til 25 kr.