Pc bliver smidt af...
Fra : Tazman

Dato : 05-02-06 19:21

Hejsa

Jeg har et underligt problem. Har 3 pc'er koblet sammen i en Topsom
wbr611 router, og det har kørt fint indtil nu. Men pludselig sker der
følgende:

Hvis pc 1 eller 2 er på kan pc 3 ikke komme på nettet.

Hvis hverken pc 1 eller pc 2 er på kører pc 3 fint. Men så snart at
enten pc 1 eller pc 2 kommer på ryger pc 3 straks af.

Det skal siges at kablerne i routeren skal helt ud før pc 3 kan være
på...

Har prøvet både fast og tildelt ip adresse. Har prøvet at resette
routeren. Alt uden held..

Er ved at rive håret af. Hvad kan det være?

Mvh

Tazman.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-02-06 09:45

>Hvis pc 1 eller 2 er på kan pc 3 ikke komme på nettet.
>Er ved at rive håret af. Hvad kan det være?

Umiddelbart vil jeg skyde på en af disse muligheder:
1. Du har "klokket" i det med opsætningen
2. Fejl i routeren.
3. Anden hardwarefejl

Prøv at sætte PCerne på med DHCP opsætning og se om du fra hhv PC1 og PC3
kan pinge:
- routeren
- PC2
- Din ISPs gateway
- Din ISPs DNS server
Skriv evt resultaterne her sammen med resultatet fra ipconfig /all på de to
PCere.

Niels Dybdahl