Udendørs tæppe
Fra : Lene Rem

Dato : 05-02-06 18:28

Hej,
jeg søger et udendørs tæppe til at kunne lægge på agterdækket. Søgning hos
diverse tæppehandlere og bådudstyrsforretninger har ikke givet resultat
endnu, men alt håb er vel ikke ude endnu.
Kravene er ret simple:
1. det skal kunne tåle saltvand - og masser af sol :)
2. det skal have gummiknopper på bagsiden, så vand kan drænes af dækket
3. det skal have en temmelig stor vægt for ikke at blive blæst bort

Hvis du lige ved, hvor man jeg kan anskaffe en passende erstatning for mit
udtjente tæppe, vil jeg være taknemlig for hjælpen.

Med venlig hilsen
Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-02-06 19:47

Tæpper og både er svært forenelige, synes jeg. Men du kunne prøve med en af
de måtter der ligger ved indgangen til butikker. De kan tåle lidt af det
hele og har tungt gummi på bagsiden.

/Bjarke

Fra : Steffen Skov

Dato : 06-02-06 15:19

Det bruger jeg, og det virker upåklageligt.
Hilsen
Steffen

Fra : Tenna

Dato : 06-02-06 11:01

Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> [...]
> de måtter der ligger ved indgangen til butikker. De kan tåle lidt af det

Hej.
Vi bruger et meget groft tæppe (med limknopper på bagsiden) på
inderste badebro, de er formentlig beregnet til trapper - de købes
bl.a. i "METRO".
Fordele - de ligger fast ( kan hverken blæses eller skylles overbord)
- bliver de beskidte eller slidte kan de spules på stedet eller
skiftes - der er 12 stk. i en pakke, de koster næsten gratis.
Ulemper - det kræver knofedt at fjerne limrester når de tages af - de
er længe om at tørre - jeg ville ikke lægge dem på et trædæk.
Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : mlt

Dato : 07-02-06 18:37

> [...]
> 2. det skal have gummiknopper på bagsiden, så vand kan drænes af dækket
> 3. det skal have en temmelig stor vægt for ikke at blive blæst bort

Jeg er med på en lytter på spørgsmålet...

Er der ikke nogen der kan hjælpe omkring emnet? Der må være mange der har
tæpper i bunden f.eks. i åbne fiskejoller (som jeg selv har tænk mig at få,
hvis informationen kommer frem)...
Hvad køber man, og hvor?

Mvh Michael

Fra : mlt

Dato : 07-02-06 19:05

> [...]
>
> Hvis du lige ved, hvor man jeg kan anskaffe en passende erstatning for mit
> udtjente tæppe, vil jeg være taknemlig for hjælpen.

Hej igen...
Fandt selv noget:

http://www.cabelas.com/products/Ccat21298.jsp

Prøv at kikke her Bjørn.

Mvh Michael

Fra : Lene Rem

Dato : 08-02-06 23:19

Hej Michael,
tak skal du have. Det ser spændende ud.
Har du tilfældigvis også fundet en forhandler, der er lidt mere lokal end
USA ?

Mvh
Bjørn

Fra : mlt

Dato : 09-02-06 19:46

> [...]
> tak skal du have. Det ser spændende ud.
> Har du tilfældigvis også fundet en forhandler, der er lidt mere lokal end

Nej desværre. Og jeg har efterfølgende fundet ud af at firmaet i USA ikke
sender større pakker til Europa... Typisk, ikke ...!
Nå men man kan vel printe siderne fra linket ud og tage med til den lokale
tæppe-forhandler, og se om ikke han har forbindelser der kan skaffe typerne.

Fortsat god jagt - og mvh
Michael

Fra : mlt

Dato : 09-02-06 20:26

Hej igen...

Jo sandelig om det ikke lykkedes mig at finde noget i danmark:

http://www.jemtex.dk/acatalog/30403_Farve_11.html

Mvh Michael

Fra : mlt

Dato : 09-02-06 20:32

Og Tæppeland skulle have noget de kalder græstæppe, der kan fåes i grå
m/nopper på bagsiden til ca. 50 kr/m2...

Michael