Hvad kan jeg blande med blue bols?
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 14:49

Jeg ved ikke helt hvad jeg tænkte da jeg 'kom til' at købe en blue bols.
Jeg er ikke den store alkohol kender, men jeg har ihvertfald fundet ud af at
jeg ikke kan drikke den ren.
Så derfor søger jeg lidt råd om hvad jeg skal blande den med for at få det
til at smage godt.
Det skal helst ikke være noget der kræver den udvidede bartender eksamen, og
heller ikke noget der kræver indkøb af 10 andre alkoholiske drikke.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-06 14:51

> Så derfor søger jeg lidt råd om hvad jeg skal blande den med for at få det
> til at smage godt.

Vodka og Sprite - det bliver det der populært sælges som en "Isbjørn"

--
Michael

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-06 01:34

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Vodka og Sprite - det bliver det der populært sælges som en
> "Isbjørn"

Sprite er danskvand + sukkervand + citronsyre

Det er ikke fordi danskvand er billigere at jeg køber det stort ind og
aldrig har søde boblende læskedrikke i huset, men har man koncentreret
sukkervand(så stærkt så det ikke gærer, men ikke sirups-tyktflydende)
ved hånden, så kan man blande alle søde longdrinks og med bedre smag -
og tilpasset din smag, ikke massernes/mellemproportionalens smag.
Engang havde jeg talrige forskellige Schweppes og Fanta 1½
literflasker i køleskabet altid - men det fylder for meget. Danskvand
og tonic er nok

- hvor kan man købe kinin og selv lave tonic?
Forresten, kinin i tonic fluorescerer flot, hvis man er nær
solarielampe
Indian tonic , som det kaldes, bruger nogle kun til gin - jeg finder
det er den ideelle fortynder til de dyre og klistrede likører og
næsten alt alkoholisk, (incl visse hvidvine, når man er væsketørstig)

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-06 17:06

<K.> wrote in message news:l7Kdnf_FhdCqn3veRVny1Q@giganews.com...
> [...]
> Det skal helst ikke være noget der kræver den udvidede bartender
> eksamen, og heller ikke noget der kræver indkøb af 10 andre

Det er jo bare sukker+vand+sprut+orangesmag

Bland med vodka, gin, tekila, mineralvand især tonic

Jeg laver sukkervand til visse cocktails

Eller køber Cointreau, som er likør med guddommelig smag, hvad
bols(je)farvesprøjtet ikke har

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-02-06 17:47

On Sun, 5 Feb 2006 17:06:29 +0100
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> Det er jo bare sukker+vand+sprut+orangesmag

orangesmag? det kan jeg nu ikke finde i det.

Fra : Inger

Dato : 05-02-06 21:58

K. wrote:
> [...]
> Det skal helst ikke være noget der kræver den udvidede bartender eksamen, og
> heller ikke noget der kræver indkøb af 10 andre alkoholiske drikke.

Jeg vil foreslå følgende drink, som jeg kalder Green Hawai:

3 cl. hvid rom
3 cl. malibu
en sjat blå bols
fyld op med ananas juice

Ananas juice kan du udskifte med sprite så bliver den meget sød og
hedder Blue Hawai

Du kan også undlade malibu (det er kokos rom), så bliver den knap så
eksotisk...

Mvh. Inger

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-02-06 23:36

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> orangesmag? det kan jeg nu ikke finde i det.

Sammenhaengen mellem blaa farve og appelsinsmag har altid undret mig,
men den er altsaa god nok:

====
Bols Blue is the genuine star among the Bols Liqueurs. Its distinctive
blue colour and special taste truly distinguishes it from all other
liqueurs. Bols Blue is distilled from a blend of herbs, sweet red
oranges, the characteristically flavourful bitter Curatao oranges, and
the rare Kinnow oranges. This gives Blue Bols a fresh, yet complex
orange scent and taste.

Colour
Deep blue.

Aroma
A distinct Kinnow fruit, mandarin-like aroma.

Flavour
A delicate blend of fine spirits with orange and citrus fruit.
====

--
Kim Hansen

Fra : Jørgen Hess

Dato : 07-02-06 00:21

<K.> skrev i en meddelelse news:l7Kdnf_FhdCqn3veRVny1Q@giganews.com...
> [...]
> Det skal helst ikke være noget der kræver den udvidede bartender eksamen,
> og heller ikke noget der kræver indkøb af 10 andre alkoholiske drikke.

De fleste Bols likører er såkaldte drinks likører.
Grand marnier, cointreau, drambui (Whisky likør) serveres rene.
Hvis man ikke er så meget for ren cognac kan en dråbe grand marnier i
glasset gøre underværker.
Dram bui kan bruges på samme måde i whisky.
Så vil man gerne sige Peter Heering, men det er efter min mening ikke en
likør. Den blev ødelagt i de gode spritsmugler dage hvor spiritusprocenten
blev sænket til 21,8% så det iflg. toldreglerne kunne indføres som hedvin.
Mener den oprindelig var på 28% og det var en Heering likør.
mvh Jørgen

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-06 04:53

"Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> wrote in message
> <K.> skrev i en meddelelse
> De fleste Bols likører er såkaldte drinks likører.

og oftest med hedvinstyrke, ikke hochprocentiges
Jeg tror eneste Bols-produkter der er spiritosa idag er vodka og
genever

> Grand marnier, cointreau, drambui (Whisky likør) serveres rene.
> Hvis man ikke er så meget for ren cognac kan en dråbe grand marnier
> i glasset gøre underværker.

Eller lidt flere dråber - og snart kan man så erstatte cognacen med
billigste vodka

> Dram bui kan bruges på samme måde i whisky.

Og endnu bedre med cognac - der idag fås billigt

> [...]
> spiritusprocenten blev sænket til 21,8% så det iflg. toldreglerne
> kunne indføres som hedvin. Mener den oprindelig var på 28% og det

De fornemste franske frugtlikører fx fersken og solbær til "fjer" og
"kir" klassiker-cocktailsne er 19%.. Og er også fine ren og on the
rocks.
Heering var bare en sløj sag, lissom Cloc likørerne fra den tid.
I 70erne sendte tyskerne kirsebærhedvin og apfelkorn på markedet og
det blev billigste måde at blive fuld næst efter øl, og da den billige
kirsebærstenede discountsag var næsten så god som Heering, var det kun
snobber/patrioter der holdt fast i Heering
Der er også fjollede nostalgikere der holder fast i pirat-solbærrom
til pandekager og kir, men de franske (og spritfabrikkernes) solbær
likør er bedst