Fast IP adresse & VPN forbindelse?
Fra : Claus Sylvest Ishøy

Dato : 13-06-01 21:24

Hej gruppe.

Jeg har oprettet en VPN forbindelse til en CiscoVPN 3000, med VPN 3000
client softwaren,
Jeg for tildelt en IP adresse, alt ser Ok ud,
men jeg kan ikke pinge eller noget somhelst andet, skal der laves noget
statisk routing, eller nogle statements i lmhost filen???

Mit styresystem er NT 4.0.

Mvh.
Claus Ishøy.

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 13-06-01 22:27

> Jeg for tildelt en IP adresse, alt ser Ok ud,
> men jeg kan ikke pinge eller noget somhelst andet, skal der laves noget
> statisk routing, eller nogle statements i lmhost filen???

Har du husket at angive din VPN som default gateway??

/Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-01 06:48

On Wed, 13 Jun 2001 22:24:16 +0200, "Claus Sylvest Ishøy"
<ishoey@cdefg.dk> wrote:

> [...]
> men jeg kan ikke pinge eller noget somhelst andet, skal der laves noget
> statisk routing, eller nogle statements i lmhost filen???

Kan du pinge en IP-adresse (altså ikke et navn) på det net, du
forsøger at få adgang til?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Claus Sylvest Ishøy

Dato : 14-06-01 20:19

Jeg kan ikke pinge addresser eller navne.
Jeg køre et et lille netværk og min router er en Cisco 1401,som er min
standard gateway,
mine lan addresser er nattet, så mulighvis er det et nat problem?

Mvh.
Claus

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Kan du pinge en IP-adresse (altså ikke et navn) på det net, du
> forsøger at få adgang til?
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 14-06-01 20:39

> mine lan addresser er nattet, så mulighvis er det et nat problem?

Har den anden ende af tunellen en route til dine lan-adresser? Kan du ping
fra routeren og ud?

/Kim

Fra : Claus Sylvest Ishøy

Dato : 14-06-01 20:46

Jeg kan pinge ud fra min router,
Vpn boksen kender kun den addresse som den har tildelt mig og min public
addresse.
Jeg kan heller ikke, fra VPN boksen pinge den addresse som VPN boksen har
tildelt mig.

Mvh.
Claus

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 14-06-01 21:15

"Claus Sylvest Ishøy" <ishoey@cdefg.dk> wrote in message
> [...]
> addresse.
> Jeg kan heller ikke, fra VPN boksen pinge den addresse som VPN boksen har

Jeg forstår ikke helt. Hvad siger:

#show ip route
og
#show interfaces

(Begge når vpn tunellen er oppe)

/Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-01 23:27

On Thu, 14 Jun 2001 21:19:00 +0200, "Claus Sylvest Ishøy"
<ishoey@cdefg.dk> wrote:

> mine lan addresser er nattet, så mulighvis er det et nat problem?

Du skal slå "Allow IPSec through NAT mode" til i VPN-klienten.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/