Skærme
Fijala 3554
Sony HX-Series SDM-HX95B til konen ?
Fra : Kim

Dato : 05-02-06 10:56

Hej.

Jeg er af konen blevet bedt om at finde en 19" fladskærm til hende som skal
afløse hendes Sony Multiscan G420. Hun vil helst ha' en Sony skærm igen, da
hun er/har været meget tilfreds med sin G420, men bare syntes den fylder alt
for meget på skrivebordet.

Jeg har desværre ikke en dyt forstand på fladskærme, så det er noget af en
opgave jeg har fået mig her.
Jeg har dog set en gruppetest i et computerblad, hvor de valgte Sony
SDM-HX95B til testens bedste, og vil derfor gerne høre jer, om ikke det er
skærmen til konen, når nu hun helst vil ha' en Sony skærm igen?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150221 <-omtalte Sonyskærm

Hun skal primært bruge skærmen i forbindelse med til arbejde
(tekstbehandling), og hun sidder ved skærmen ca. 8 timer om dagen.
Skærmen må også gerne være anvendelig til FPS spil og film, da jeg også
engang imellem kommer til computeren.
Kan nævnte skærm klare disse ting eller er der en anden Sonyskærm der gør
det bedre?
Til sidst vil jeg gerne ha' et bud på en anden skærm/mærke til de ca. 4200,-
som på alle punkter er bedre en Sonyen (hvis det kan fået for 4200,-)

På forhånd tak for hjælpen

Kim

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 05-02-06 15:06

tror hurtigt med 12ms du vil opleve trailing i enkelte spil, tag ud til en
butik og evt test den inden køb, jeg har en 4ms for netop at kunne spille,
og det klarer den glimrende

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 07-02-06 19:59

"Daniel Pedersen" <Nielsen_Daniel@hotmail.com> wrote in

> tror hurtigt med 12ms du vil opleve trailing i enkelte spil, tag ud
> til en butik og evt test den inden køb, jeg har en 4ms for netop at
> kunne spille, og det klarer den glimrende

Det er altså ikke kun g2g hastigheden der er afgørende. Jeg har en
Viewsonic VP201s med et 16ms SIPS panel. Den kan jeg udmærket spille på
uden at blive generet af hverken ghosting eller trailing. Det er lige så
meget controlleren i skærmen selv der er med til at gøre en skærm
god/dårlig til spil.

Men jeg er dog enig i at det er en god ide at tage ud til et sted hvor man
kan se skærmen i aktion. Har de skærmen koblet på nettet kan man jo lige
prøve at besøge denne side og lave sin egen lille test:
http://flatpanels.dk/onlinetest.php

Og jep - jeg kan se forskel på 0 og 3% - 90 og 100% i første række. I anden
række er 0% helt sort og i 3. række er 100% helt hvid. Jeg synes S-IPS
panelerne er de bedste jeg har prøvet - f.eks. bruger Dell FP2001 også S-
IPS og det ved jeg har fået mange rosende ord med på vejen. Så vidt jeg
husker har 2001FP været nede i lige omkring 4200 for ikke så længe siden -
så det kan da være man kan gøre et godt køb nu.

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'