N 6280
Fra : test

Dato : 04-02-06 16:31

Hejsa
jeg er blevet lun på en N6280 og vil meget gerne vide om man skal slide den
op for at besvare et opkald og foretage opkald. Jeg er nemlig håndværker og
gå altid med den i en taske i bæltet og det vil være lidt besværligt vis jeg
skal tage den ud af tasken hver gang. er der ellers nogle der har erfaringer
med denne model
på forhånd tak fra Elektrikeren

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 04-02-06 16:54

Kender ikke lige modellen, men et headset kunne være en løsning på dit lille
problem

Det kan fåes både som trådløst (bluetooth) eller med ledning.
- Det er op til dig, hvor meget du vil ofre !

De trådløse udgaver er de dyreste, men du slipper for ledninger.
De alm. er de billigste og kan fåes til ca 50,- hos T-Hansen.

Personligt vil jeg helst bruge udg. med ledning....

/S

Fra : Paw P Larsen

Dato : 04-02-06 17:07

test wrote:
> [...]
> skal tage den ud af tasken hver gang. er der ellers nogle der har erfaringer

I manualen står det som om det kan lade sig gøre bare at trykke
på det grønne rør. Er også lidt lun på den telefon.

Fra : Ann Nielsen

Dato : 05-02-06 14:30

"test" <edbfreak@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> besværligt vis jeg skal tage den ud af tasken hver gang. er der ellers
> nogle der har erfaringer med denne model

Hejsa.

Jeg er også lidt lun på den tlf., men er lidt i tvivl om at den også kan
bruges til andet end 3's net - ved I det? Kan den bruges som "alm." tlf?

/Ann

Fra : Jan A.

Dato : 05-02-06 16:32

Ann Nielsen skrev:

> Jeg er også lidt lun på den tlf., men er lidt i tvivl om at den også kan
> bruges til andet end 3's net - ved I det? Kan den bruges som "alm." tlf?

Det kan den da, den understøtter GSM 900/1800/1900.
Den har også understøttelse af EDGE - Hvis man altså har en udbyder der
understøtte dette.

Vi har (vistnok) bestilt en (hver) i dag hos 3 - Troede ellers at jeg
aldrig skulle skifte tilbage til Nokia fra SonyEricsson, men 6280 ser
altså bare for god ud -Og man er vel ikke (mærke)fanatiker

Mvh. Jan

Fra : Per

Dato : 05-02-06 22:30

Hej med jer,

Jeg har også stillet mig i kø for at investere i en 6280'er!

"3" har fået forkøbsret på 6280'eren de første par måneder i dk - så man kan
kun få den med "3" abo. i skrivende stund. Men den burde blive frigivet til
resten af markedet i slutningen af februar '06, så vi må vente lidt. (kilde:
mail fra salgsbutikken.dk).

Er der nogle af jer der har set 6280'eren fysisk - er det noget kram - jeg
er nemlig blevet skuffet over nogle af Nokia's plastiktelefoner tidligere
f.eks. 6670'eren + 6630'eren - som jo ligner en legetøjstelefon når man ser
den live.

Ser frem til slutningen af februar 06

Mvh. Per

Fra : Paw P Larsen

Dato : 05-02-06 23:39

Per wrote:
> [...]
> f.eks. 6670'eren + 6630'eren - som jo ligner en legetøjstelefon når man ser

Ja, den var til at tage og føle på i Fona i Frederiksberg Centret
i fredags. Det hæmmede dog lidt med alarmen på bagsiden. Prøv din
lokale 3-pusher; de har den nok.

Fra : Jan A.

Dato : 06-02-06 09:45

Per skrev:

> [...]
> resten af markedet i slutningen af februar '06, så vi må vente lidt. (kilde:

Som jeg har forstået det, så skulle '3' have eneret på 6280 i 3(!)
måneder. Eftersom den først er kommet hos '3' i slutningen af januar
måned, så burde(?) den vel først blive frigivet til resten af markedet i
slutningen af april måned?

> [...]
> f.eks. 6670'eren + 6630'eren - som jo ligner en legetøjstelefon når man ser

Nej, må nok indrømme at vi har købt den (hos 3) ubeset - Men skal nok
lige i Merlin i dag og se om de ikke skulle have et eksemplar liggende
at føle lidt på

> Ser frem til slutningen af februar 06

Jeg forstår bare ikke, at hvis du ikke ønsker at bruge 3G, hvorfor
kigger du så ikke på 6270'eren? Det skulle jo være GSM "søstertelefonen"
til 6280.
Men det er måske bare '3' du ikke ønsker?

Mvh. Jan

Fra : Per

Dato : 07-02-06 17:26

Hej Jan

Du har ganske ret - jeg er glad kunde hos Telmore - og har hørt knapt så
gode ting om "3" - så jeg er KUN interesseret i telefonen - og ikke at
skifte telefonselskab

Fra : Jan A.

Dato : 07-02-06 21:46

Per skrev:
> Du har ganske ret - jeg er glad kunde hos Telmore - og har hørt knapt så
> gode ting om "3" - så jeg er KUN interesseret i telefonen - og ikke at
> skifte telefonselskab

Synes nok jeg kunne læse det ud af dit indlæg

Men hvorfor tager du så ikke et kig på Nokia 6270, eller evt. Nokia 6111?

Mvh. Jan

Fra : Per

Dato : 07-02-06 22:58

Grunden til at jeg ikke kigger på de andre er, at jeg ønsker en 3G telefon -
som f.eks. en 6270 ikke er - da man også hos Telmore har fået mulighed for
videotelefoni Så jeg venter gerne på at få den "fede" 6280 uden abo.

Fra : Jan A.

Dato : 08-02-06 00:30

Per skrev:

> [...]
> som f.eks. en 6270 ikke er - da man også hos Telmore har fået mulighed for
> videotelefoni Så jeg venter gerne på at få den "fede" 6280 uden abo.

Nå ja, selvfølgelig, det burde jeg da selv have tænkt på

Men tror du at du til den tid kan få telefonen billigere, end hvad du
kan købe den til nu hos "3"?
Nu er jeg absolut ikke ude på at sælge dig et "3"abonnement, hvorfor
skulle jeg være det, har intet med dem at gøre.
Men prøv lige at se her;

Vi har i dag købt den hos Merlin DKK 299
("3"s webshop fungerer ikke helt)

3BOOST abonnement 6 x 299 DKK 1.794

(Vi vil nummerportere, derfor intet oprettelsesgebyr)

Pris samlet over 6 mdr. (inkl. forbrug op til kr. 299 pr.måned)

DKK 2.093

Ifølge æsken ville salgsprisen hos Merlin være DKK 2.799 hvis de måtte
sælge den uden "3", vi sparer altså umiddelbart kr. 706 på telefonen -
Og vi kan stadigvæk forbruge op til kr. 299 om måneden uden det koster
ekstra.

Hvis man ellers kunne købe i webshoppen, så koster telefonen kr. 199 og
ingen oprettelse, nummerportering eller ej.

Så ud fra rent og skært egoistiske grunde, kunne det da måske nok være
en fordel at købe den hos "3", trods alt - Det er i hvert fald sådan vi
ser på det herhjemme.

Evt. at misse et godt (legalt) tilbud på hvad der skulle være en rigtig
god telefon, alene fordi man ikke kan li' f.eks. "3", det synes jeg ikke
hænger sammen.

Mvh. Jan

Fra : Per

Dato : 08-02-06 23:31

Hej Jan

Jamen man skulle jo tro du fik provision af "3" *GG* (just kidding)

Jeg er af den overbevisning, at jeg ikke skifter telefonabo. for at få en
billig telefon - selvom man må da sige, at der er nogle gode priser i Merlin
osv. - men sådan er jeg nu engang - og jeg vælger så at betale prisen for
det

Held og lykke med 6280'eren.