LÆS DETTE. LAD DET SYNKE IND. FORETAG SÅ ~
Fra : Kristian Damgaard

Dato : 04-02-06 14:00

LÆS DETTE. LAD DET SYNKE IND. FORETAG SÅ ET VALG.

Michael var den type, som man elsker at hade.

Han var altid i godt humør og havde altid noget positivt at sige.

Når nogen spurgte ham, hvordan han havde det, svarede han:

"Hvis jeg havde det bedre, ville jeg ha' været tvillinger."

Han var en naturlig inspirator.

Hvis en af de ansatte havde en dårlig dag, var Michael der og fortalte den
ansatte, hvordan man kunne se det positive i situationen.

Jeg blev nysgerrig og en dag spurgte jeg ham: "Hvordan gør du det?"

Michael svarede: "Hver morgen vågner jeg og siger til mig selv: Du har to
valgmuligheder i dag. Du kan vælge at være i godt humør eller du kan vælge
at være i dårligt humør. Jeg vælger at være i godt humør.
Hver gang, der sker noget slemt, kan jeg vælge at være et offer eller jeg
kan vælge at lære af det. Jeg vælger at lære.
Hver gang nogen kommer til mig og klager, kan jeg vælge at acceptere deres
klager eller jeg kan vælge at pege på de positive sider i livet.
Jeg vælger de positive sider i livet."

"Det er alt sammen meget godt, men det er jo ikke helt så enkelt",
protesterede jeg.

"Det er det," sagde Michael. "Livet handler om valg. Når man skærer alt
det overflødige væk, så er enhver situation et valg.
Du vælger, hvordan du skal reagere på situationerne. Du vælger, hvordan
folk skal påvirke dit humør.
Det er dig, som vælger, om du vil være i godt eller dårligt humør.
Til syvende og sidst er det dit valg, hvordan du lever dit liv."

Jeg tænkte over, hvad Michael havde sagt.

Et stykke tid efter forlod jeg firmaet for at begynde for mig selv. Vi
mistede kontakten, men jeg tænkte ofte på ham, når jeg foretog et valg i
forhold til livet - i stedet for bare at reagere på det.

Mange år senere hørte jeg, at Michael var indblandet i en alvorlig ulykke
med et fald på 20 meter fra en radiomast. Efter 18 timers operation og
ugevis på intensiv afdeling, blev Michael udskrevet fra sygehuset med
skinner langs ryggen.

Jeg mødte Michael omtrent seks uger efter ulykken. Da jeg spurgte ham,
hvordan han havde det, svarede han: "Hvis jeg havde det bedre, måtte jeg
være tvillinger. Vil du se arene?"

Jeg spurgte ham, hvad han tænkte under ulykken.

"Det første, jeg tænkte på, var, hvordan det skulle gå min endnu ufødte
datter, svarede Michael. "Og mens jeg lå på båren, huskede jeg, at jeg
havde to valg.
Jeg kunne vælge at leve eller jeg kunne vælge at dø. Jeg valgte at leve."

"Var du ikke bange? Mistede du bevidstheden?", spurgte jeg.

Michael fortsatte: "Ambulancefolkene var fantastiske. De sagde hele tiden,
at alt nok skulle gå godt. Men da de rullede mig ind på skadestuen og jeg
så lægernes og sygeplejerskernes ansigtsudtryk, blev jeg meget bange.
I deres øjne stod skrevet: "Han er dødsens!" Jeg vidste, at jeg måtte gøre
noget."

"Hvad gjorde du så?" spurgte jeg.

"Der var en stor brovtende sygeplejer, som råbte spørgsmål til mig," sagde
Michael. "Hun spurgte mig, om jeg var allergisk over for noget.

"Ja", svarede jeg.

Lægerne og sygeplejerne stoppede op, mens de ventede på mit svar og jeg
trak vejret dybt ind og råbte: "Tyngdekraften!" Og mens de lo, sagde jeg
til dem: "Jeg vælger at leve. Operer mig, som om jeg er levende, ikke
død."

Michael overlevede takket være lægernes dygtighed, men også på grund af
sin fantastiske holdning.

Af ham lærte jeg, at jeg hver dag kan vælge at leve helt.

Holdning er - trods alt - alt.

Derfor skal du ikke bekymre dig om morgendagen, for morgendagen vil
bekymre sig om sig selv. Hver dag har nok i sin egen udfordring og
egentlig er dagen i dag den samme morgendag, som du var bekymret for i
går.

Nu har du to valg:

1. Slette dette?
2. Videresende det til folk, som du holder af?

Jeg håber, du vælger alternativ 2. Det gjorde jeg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-06 14:32

Kristian Damgaard skrev:

> LÆS DETTE.

Spildt ulejlighed.

--
Bertel

Fra : Denn!s H

Dato : 04-02-06 14:45

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> 2. Videresende det til folk, som du holder af?

.... ellers vil din røv klø' resten af året og den onde påskehare skide i din
postkasse

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-06 14:51

Kristian Damgaard wrote:
> LÆS DETTE. LAD DET SYNKE IND. FORETAG SÅ ET VALG.

Spammer. Daf af, du er havnet i en forkert gruppe.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : jopa

Dato : 04-02-06 14:54

Kristian Damgaard skriblede bla:
> LÆS DETTE. LAD DET SYNKE IND. FORETAG SÅ ET VALG.

Det er en hel fin historie, men har jo ikke så meget med webdesign at gøre.
Jeg har læst den med interesse men valgt at lade det blive ved det

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-02-06 23:27

Hej Kristian!
"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> LÆS DETTE. LAD DET SYNKE IND. FORETAG SÅ ET VALG.

Jeg tilslutter mig John (jopa) - har læst historien og taget den til
efterretning, men som han også skriver, så har det ikke meget med web-design
at gøre...

Men på den anden side, så er jeg ikke hverken vred eller irriteret over dit
indlæg, for en gang imellem kunne vi alle måske trænge til at komme ud af
vores små firkantede kasser!

Absolut en historie, som jeg vil have i tankerne...

God weekend til alle!

Med venlig hilsen

Dennis Munding

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-06 02:55

Dennis Munding skrev:

> Absolut en historie, som jeg vil have i tankerne...

Ja, men bare ikke her. Lad idioten trykke sin historie i
diverse aviser, så må folk om at læse den, men hvad skal
den her i en html-gruppe?

Du har mundingen rettet det forkerte sted hen. Den slags
historier kan være det pure opspind fra personer der bare
vil lave ballade, og folk hopper på limpinden med det
samme.

Du er sikkert også offer for kædebreve: Send endelig dette
videre, ellers sker der dit og dat - eller du kan risikere at
vinde en million.

Min opfordring til Kristians Damgaards klamme indlæg er at
lade det ligge ubesvaret, der er desværre en del der er røget
i fælden allerede

Vi ønsker ikke den slags indlæg i denne gruppe, hvorfor skal
vi besværes med den slags når det drejer sig om html?

Vi husker fortsat dit indlæg: "Undskyld, men jeg kan ikke styre
mig..." som også fik en blandet modtagelse, jeg troede at du
havde lært noget af det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-02-06 10:06

Hej Allan!
"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> historier kan være det pure opspind fra personer der bare
> vil lave ballade, og folk hopper på limpinden med det

Jeg er normalt en meget tolerent mand, men min grænse kan nåes!
Din titulering til skribenten, gør ikke dit indlæg meget bedre!!
Har du aldrig brudt en regel eller en lov??
Hvis du svarer "nej", vil jeg vove den påstand, at du lyver!

> Du er sikkert også offer for kædebreve: Send endelig dette
> videre, ellers sker der dit og dat - eller du kan risikere at
> vinde en million.

Hertil kan jeg kun svare klart "NEJ!".

> Min opfordring til Kristians Damgaards klamme indlæg er at
> lade det ligge ubesvaret, der er desværre en del der er røget
> i fælden allerede

Klamt?!?
Hvilken fælde?
Ikke alle mennesker har skumle hensigter, og så længe du ikke har frembragt
bevis for, at der er skumle bagtanker med hans indlæg, synes jeg, at vi skal
lade ham tvivlen komme til gode!
Han bringer et harmløst indlæg, som - for mig at se - blot er en lille
påmindelse om, at vi skal leve livet, mens vi har det.
For vi ved aldrig hvornår det slutter - hverken for os selv eller vores
nærmeste - og jeg ved hvad jeg taler om: http://www.mundings-memorial.dk/ er
ikke lavet for sjov skyld, men fordi personerne på siden pludselig ikke var
her mere!

Så tag indlægget som et frisk pust og smil!

> Vi ønsker ikke den slags indlæg i denne gruppe, hvorfor skal
> vi besværes med den slags når det drejer sig om html?

Du har ret i, at det er "OT", men hvem tvinger dig til at læse det??
Du kan jo bare slette indlægget fra din news-reader....
Og jeg føler mig ikke besværet af det...

> Vi husker fortsat dit indlæg: "Undskyld, men jeg kan ikke styre
> mig..." som også fik en blandet modtagelse, jeg troede at du
> havde lært noget af det?

Det var da rart - hun er snart 8 mdr. gammel!
Jo, jeg lærte af det...
Bl.a. lærte jeg, hvordan man kan "modtage" folk, som skriver den slags
indlæg - som f.eks. Kristian og jeg kan finde på at skrive, når vi er glade,
eller bare vil gøre andre mennesker glade...

Det kaldes med andre ord "et afbræk i hverdagen", hvor hverdagen er det, at
du og alle os andre sidder og læser om html-koder o.s.v.....

Så smil dog for pokker!
Så slemt kan det vel heller ikke være?!?
Og nu ved jeg, hvad du vil svare til ovenstående linie:

"Jamen tænk på hvis alle postede sådan nogle indlæg hele tiden!!"

Hvortil jeg kun kan svare: "Ja, det ville være skidt - men det gør de
heldigvis ikke!"

Et indlæg som jeg synes er værre at bringe, er det som "Daun Johnson" har
bragt med emne-titlen "Get rich" - det må du for min skyld gerne kalde
"klamt"!

Med de bedste hilsner og ønsket om en forhåbentlig fortsat god weekend
--
Dennis Munding
Web-master

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-02-06 02:15

Dennis Munding skrev:

> Jeg er normalt en meget tolerent mand, men min grænse
> kan nåes!

Det er jeg slet ikke i tvivl om.

> Din titulering til skribenten, gør ikke dit indlæg meget bedre!

Jeg bliver bare så harm over den slags indlæg, der slet ikke
har med området at gøre, hvorfor skal jeg spilde min tid med
sådan noget?

> Har du aldrig brudt en regel eller en lov?

Det kan jeg ikke mindes.

> Hvis du svarer "nej", vil jeg vove den påstand, at du lyver!

Det er så din påstand

> Ikke alle mennesker har skumle hensigter, og så længe du
> ikke har frembragt bevis for, at der er skumle bagtanker med
> hans indlæg, synes jeg, at vi skal lade ham tvivlen komme til
> gode!

Det er ikke mig der har bevisbyrden i denne sag, andet end
at påstå at indlægget ikke har med html at gøre, og derfor
er malplaceret i denne gruppe, er vi ikke enige om det?

> Han bringer et harmløst indlæg, som - for mig at se - blot er
> en lille påmindelse om, at vi skal leve livet, mens vi har det.

Det er også fint at vi skal leve livet, men det har fortsat ikke
med emnet at gøre, jeg forstår slet ikke at du forsvarer den
holdning?

> Du har ret i, at det er "OT", men hvem tvinger dig til at læse
> det?

Det gør du, når du kommenterer det, så kommer der en tråd
ud af det. Springer vi bare den slags over, kommer der ikke
noget ud af det.

> Du kan jo bare slette indlægget fra din news-reader

Det kunne du jo være den første til at gøre, så havde du slet
ikke svaret på indlægget Tænk lidt over det!

> Så smil dog for pokker!

Jeg smiler da hver dag, og kan sagtens smile ad den slags
indlæg, men jeg betegner dem fortsat som spam af gruppen.

> Og nu ved jeg, hvad du vil svare til ovenstående linie:

Du skal slet ikke gætte på hvad jeg vil svare, eller lægge mig
ord i munden - jeg ved bedst selv hvad der kommer ud.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 06-02-06 08:40

> [...]
>
> Du skal slet ikke gætte på hvad jeg vil svare, eller lægge mig
> ord i munden - jeg ved bedst selv hvad der kommer ud.

dette siger jo noget om dig Allan

Fra : jopa

Dato : 06-02-06 11:26

Kristian Damgaard skriblede bla:

> dette siger jo noget om dig Allan

Vi skal lige være enige om at indlægget ikke har en hylende / med webdesign
at gøre, og må betragtes som SPAM i denne gruppe.
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 06-02-06 08:48

Allan Vebel wrote:

> [...]
>
> Du skal slet ikke gætte på hvad jeg vil svare, eller lægge mig
> ord i munden - jeg ved bedst selv hvad der kommer ud.

En enkelt kommentar OT kan forplumre en gruppe så den bliver næsten værdiløs
alt.www.webmaster er et strålende eksempel på det.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-06 12:55

Kristian Damgaard skrev:

[snip, komplet citat af Allan Vebels indlæg]

> dette siger jo noget om dig Allan

Ja naturligvis. Ethvert indlæg fortæller lidt om den person der
står bag - og Allans indlæg viser at han går op i at denne gruppe
bruges til det den er beregnet til - dvs. indlæg om webdesign og
html.

Dit indlæg viser at du tilsyneladende er ligeglad med at finde den
rigtige gruppe til dit emne. Så vidt jeg kan se er det første gang
du overhovedet har sendt noget til html-gruppen (og pånær en enkelt
tråd i ris+ros-gruppen også første gang generelt i
dk.edb.webdesign.*). Det er ikke noget godt udgangspunkt for at
sende et indlæg der helt indlysende ikke har noget med gruppens
emne at gøre.

Hvis du vil henlede gruppens opmærksomhed på noget du mener er
væsentligt, kan du bruge din signatur til det - forudsat at det
sker i indlæg der i øvrigt er on topic i gruppen, samt at de gængse
regler for signaturen (maks 4 linjer) er overholdt.

Et indlæg som det der startede denne tråd, svarer til at brase ind
i et klasseværelse og råbe "HØR PÅ MIG" - og den måde at opføre sig
på er ikke populær.

NB: Helt generelt er det en dårlig ide at benytte overskrifter med
LUTTER STORE BOGSTAVER til at skabe opmærksomhed - det opfattes som
råben - se evt. siden her:
<http://www.usenet.dk/netikette/larm.html>.
Mit usenetprogram er sat op til automatisk at bortfiltrere indlæg
med den slags overskrifter - det sikrer dels at jeg slipper for at
se på diverse udenlandsk spam (GET RICH NOW o.l.) og dels at jeg
ikke medvirker til at gøre versal-overskrifter mere brugbare end
andre ved at besvare dem hurtigt.

Jeg sætter opfølgning til netikettegruppen - denne debat har intet
med webdesign at gøre og bør ikke fortsætte i html-gruppen.

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Holst

Dato : 06-02-06 11:41

Kristian Damgaard wrote:

> Nu har du to valg:
>
> 1. Slette dette?
> 2. Videresende det til folk, som du holder af?

Enten har du et meget stort hjerte, eller også er der ingen mennesker,
som du virkelig holder af, eftersom du spammer denne gruppe ...