include file opad i hierakiet - hvordan?
Fra : MooreHojer

Dato : 04-02-06 12:26

Hej NG

I roden af mit website har jeg en fil 'index.asp' og to mapper 'include'
og 'article'.
I 'index.asp' bruger jeg '<!--#include file="include/dbconnect.asp"-->'
til at includere min databaseforbindelse i mit script og det virker
fint.
Men nu vil jeg så gerne bruge 'dbconnect.asp' i en fil kaldet 'show.asp'
der ligger i mappen 'article', så min første tanke var at bruge koden
'<!--#include file="../include/dbconnect.asp"-->', men det vil den ikke
være med til. Den siger at:

The Include file '../login/test_include.asp' cannot contain '..' to
indicate the parent directory.

men hvordan skal jeg så gøre det?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-02-06 12:55

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være med til. Den siger at:
>
> The Include file '../login/test_include.asp' cannot contain '..' to

Dit webhotel understøtter ikke at du bruger ../

Du skal enten få dem til at tillade det, ellers kan du måske bruge
Mappath[1] funktionen

http://www.w3schools.com/asp/met_mappath.asp

[1] utestet
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : MooreHojer

Dato : 04-02-06 13:14

> Dit webhotel understøtter ikke at du bruger ../
>
> Du skal enten få dem til at tillade det, ellers kan du måske bruge
> Mappath[1] funktionen
>
> http://www.w3schools.com/asp/met_mappath.asp

Er ikke helt med på hvordan du havde tænkt det skulle gøre...

--
MooreHojer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-06 14:58

MooreHojer wrote:
> [...]
> det vil den ikke være med til. Den siger at:
>
> The Include file '../login/test_include.asp' cannot contain '..' to

Prøv sådan:

<!--#include virtual="/include/dbconnect.asp"-->

Altså uden de to punktummer, som dit webhotel ikke bryder sig om og med
virtual i stedet for file.

Med denne stiangivelse siger du:
"mappen include ligger i roden, hent dbconnect.asp i den mappe"

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/