Hvor kan man lære PHP
Fra : Claus Hansen

Dato : 04-02-06 11:52

Hej jeg vil meget gene lære PHP er der nogleder har en hjemmeside
med en god PHP tutorials den SKAL være på dansk da jeg ikk kan
engelsk håber hjælp

Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Sørensen

Dato : 04-02-06 13:36

Claus Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hej jeg vil meget gene lære PHP er der nogleder har en hjemmeside
> med en god PHP tutorials den SKAL være på dansk da jeg ikk kan
> engelsk håber hjælp

Hej
Jeg har samme problem, jeg fandt en hjemmeside med et rigtig godt
cms system skrevet i php - hele systemet er gratis og de har et
rigtigt godt debatforum kun om deres program phpfusion. se mere her
http://www.phpfusion.dk

deter ikke en tutorials, men se alligevel, for mig var det lige det
jeg kunne bruge.

Johnny Sørensen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-02-06 15:21

Claus Hansen skrev:
> ...den SKAL være på dansk da jeg ikk kan

Du gør klogt i at lære engelsk allerede nu, da der findes utroligt lidt
god information på dansk - Ikke at det ikke findes, men med Google +
engelsk kan du komme langt.

Kig evt. selv på PHP's egen hjemmeside:
www.php.net

De har oversat en god del til dansk, mener jeg nok.

Kan selv anbefale IDG's "Start på PHP"-hæfter. De tager kun det mest
basiske, og er beregnet til begyndere.

Hvis du ikke er vandt til at programmere, kan det også være rigtig godt,
at kunne have et hæfte liggende ved siden af tastaturet mens du koder
(så du ikke skal sidde og tabbe ud hele tiden, fordi du ikke kan huske
koderne osv.).

Senere kan du altid læse videre på nettet.

Kasper Johansen

Fra : Leif Neland

Dato : 05-02-06 09:04

Kasper Johansen wrote:
..
> Kan selv anbefale IDG's "Start på PHP"-hæfter. De tager kun det mest
> basiske, og er beregnet til begyndere.

Pas på. Baser kan være lige så ætsende som syrer.

Du mener nok basale

Leif

Fra : Denn!s H

Dato : 04-02-06 16:37

"Claus Hansen" <c-hansen1991@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej jeg vil meget gene lære PHP er der nogleder har en hjemmeside
> med en god PHP tutorials den SKAL være på dansk da jeg ikk kan
> engelsk håber hjælp

Hvis du er helt blank, ville jeg foreslå at købe et hæfte og læse det først.

Har selv haft gavn af dette hæfte -
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-674-5

--

vh
Denn!s H

Fra : Ove Lie

Dato : 04-02-06 18:18

"Claus Hansen" <c-hansen1991@hotmail.com> skrev i melding
> Hej jeg vil meget gene lære PHP er der nogleder har en hjemmeside
> med en god PHP tutorials den SKAL være på dansk da jeg ikk kan
> engelsk håber hjælp

Jeg begjynte her, og den er jo dansk, så da har du noe å starte med

-Ove

Fra : Martin

Dato : 05-02-06 00:01

Claus Hansen wrote:
> Hej jeg vil meget gene lære PHP er der nogleder har en hjemmeside
> med en god PHP tutorials den SKAL være på dansk da jeg ikk kan
> engelsk håber hjælp
>
> Hansen

www.webcafe.dk
www.udvikleren.dk
www.razor.dk
dk.php.net

+ et par bøger, så er du godt igang

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 05-02-06 23:55

Claus Hansen skrev:
> Hej jeg vil meget gene lære PHP er der nogleder har en hjemmeside
> med en god PHP tutorials den SKAL være på dansk da jeg ikk kan
> engelsk håber hjælp
>
> Hansen

Hvis norsk kan defineres som lesbart av dansker, så finnes det en del på
denne adressen:

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim