Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Extension Tube EF25 II spørgsmål
Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 10:41

hej

håber at der er denne ng...eller skulle den måske over i billedsnak?

nå, mit spørgsmål:

jeg har en nærmeste fokus afstand på mit objektiv på 0,9m, er der nogen der
ved hvad den bliver hvis jeg putter en Canon Extension Tube EF25 II på ?

mvh torben

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 11:11

> [...]
>
> jeg har en nærmeste fokus afstand på mit objektiv på 0,9m, er der nogen
> der ved hvad den bliver hvis jeg putter en Canon Extension Tube EF25 II

Hvad er brændvidden på dit objektiv?

Hvis du har en 50mm og sætter en 12mm extension tube (mellemring) på, får du
samme forstørrelse, som hvis du har en 100mm og sætter en 24mm mellemring
på. Forudsat samme nærgrænser.

Jeg tager lige forbehold for objektiver med intern fokusering. Det burde
være det samme, men...

Mvh. Claus Petersen

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 11:38

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er brændvidden på dit objektiv?
>
> Mvh. Claus Petersen

hej Claus....

135mm
70mm

vh torben

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 11:51

> 135mm
> 70mm

hov der skulle stå enten 135mm eller 70mm
vh torben

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 11:58

> "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> hej Claus....
>
> 135mm
> 70mm

Hej Torben

Prøv at klippe et plastrør (ikke pap - det støver) til så det måler de 25
mm, og så holde det mellem kamera og objektivet. Det er næsten den nemmeste
måde at vurdere på.

Hvad er det for en 70mm, du har?

Mvh. Claus Petersen

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 19:13

> Hvad er det for en 70mm, du har?
hej

det er min 24-70 jeg måske vil prøve med...Det hele er fordi en dyre handel
har bedt mig om at tage nogle billeder af deres slanger og andre kryb. Her
tænkte jeg at det måske ville være godt med nogle close up/macro foto´s..Men
jeg vil ikke investere i et decideret macro objektiv for en enkelt opgave,
derfor min intreressefor mellem ringende...

mvh torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-06 08:42

In article <43e476a1$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:
> [...]
> ved hvad den bliver hvis jeg putter en Canon Extension Tube EF25 II på ?

Det kan du regne ud her:
http://ca.geocities.com/lokejul/jlcalc.htm

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-02-06 16:50

fam. Ager wrote:
> jeg har en nærmeste fokus afstand på mit objektiv på 0,9m, er der nogen der
> ved hvad den bliver hvis jeg putter en Canon Extension Tube EF25 II på ?

tricket med plastrøret er godt.

Men i øvrigt, skal du købe Kenko's "Extension Tube Set" istedet for
Canons originale og dyre rør.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : fam. Ager

Dato : 05-02-06 17:06

> Men i øvrigt, skal du købe Kenko's "Extension Tube Set" istedet for
> Canons originale og dyre rør.

hej hans er der kvalitets foreskel?

hmm, canons kan fås til 529,- for 25mm er det dyrt?..
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100830&menuid=1651&level=2
mvh torben

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 17:19

> [...]
>
> hej hans er der kvalitets foreskel?
>
> hmm, canons kan fås til 529,- for 25mm er det dyrt?..

En extension tube er et rør med en bajonetfatning i begge ender. Der er
ingen glas i den. Der er nogle kontakter, som overfører signaler mellem
kamerahus og objektiv. Så du taber overhovedet ikke noget kvalitet ved at
bruge f.eks. Kenko's.

En detalje, som nok ikke berører dig er, at der inden i Kenko's extension
tubes er en plasticring, som man skal snitte lidt i, hvis man ønsker at
bruge dem med Canon's EF-S objektiver.

Mvh. Claus Petersen

Fra : fam. Ager

Dato : 05-02-06 17:26

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

Ok Claus..der bliv jeg det klogere...AF-S, næææ de passer ikke i min
fatning...Så tror jeg sku at jeg finder et kelko sæt og bestiller det..Så
kan jeg lege lidt med det:0)..

Tak for jeres hjælp alle sammen!.

mvh torben