sugemalle
Fra : jodle

Dato : 04-02-06 09:06

Hej akvarister!

Hvad gi´r i jeres sugemaller at spise? Uden de andre bliver overfodret?

Peter

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-02-06 12:16

"jodle" <zenxo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej akvarister!
>
> Hvad gi´r i jeres sugemaller at spise? Uden de andre bliver overfodret?

Du kan købe specielle mallepiller, eller andet foder som falder på bunden.

Desuden er ukogte grøntsager altid et hit. Husk at tage det om der ikke er
spist næste dag.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-02-06 12:32

"jodle" <zenxo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej akvarister!
>
> Hvad gi´r i jeres sugemaller at spise?

Alger.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-02-06 12:58

> Alger.

Hvis man ikke har dem ved hånden, så kan man finde sten ved stranden med
alger og bruge dem. De skal blot skylles let med lunkent vand først (husk at
det skal være en uforurenet strand)
Sten fra søer med ferskvand kan indeholde parasitter som ikke er så gode at
overføre til akvariet, så sten derfra bør man undgå.

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 04-02-06 21:01

Jeg bruger Nutrafin max.
Det er nogle piller, som falder til bunden, skulle være lavet til maller.

Så er det også nemmere hvis jeg er væk i et stykke tid, at have andre til at
fodre fiskene.

Fra : jodle

Dato : 07-02-06 16:40

tak for alle svarende. Jeg har købt piller til dem
Det er de glade for.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-02-06 17:24

> tak for alle svarende. Jeg har købt piller til dem
> Det er de glade for.

Det er morsomt. Man skaffer sig en fisk til at holde akvariet rent, og så
fodrer man så det får den stik modsatte virkning for akvariet.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : christian brix

Dato : 07-02-06 19:26

nu er der osse nogen der køber store maller på 30-40 cm fordi de er pæne, og
de skal jo selvfølgelig osse have ekstra mad.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-02-06 21:32

"christian brix" <christian@golt.dk> skrev i en meddelelse
> nu er der osse nogen der køber store maller på 30-40 cm fordi de er pæne,
og
> de skal jo selvfølgelig osse have ekstra mad.

Det er da rigtigt, og man kan da også fodre 'en gang imellem' uden at
forurene for meget, det er jo altid sjovt at se fisk der går efter foderet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bainz

Dato : 08-02-06 01:20

> "jodle" <zenxo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er morsomt. Man skaffer sig en fisk til at holde akvariet rent, og så
> fodrer man så det får den stik modsatte virkning for akvariet.

Vil jeg ikke gi dig helt ret i for det er vigtigt at der er foder til dem
ellers dør de af sult men det er rigtigt over fodre man så er det skit. Har
selv de sugemalle piller men bruger dem lang fra hver dag.