FlexRate Bredbånd
Fra : blaster

Dato : 04-02-06 08:21

Hej

Jeg har lige set at man nu kan få StofaNet bredbånd via telefonlinien. Det
passer mig genialt da jeg ofte er i udlandet og derved kan slippe af med at
betale 100 kr. istedetfor altid at betale fuld pris )

Det er da for fedt 2mbit/256

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-06 10:58

"blaster" <blaster@sol.dk> wrote in message
> [...]
> at
> betale 100 kr. istedetfor altid at betale fuld pris )

Tja men du skal jo være væk i mindst 1måned før du kan regne med det..... Er
du bare hjemme een dag, har du jo brændt det hele af alligevel. Det er vist
allerede ved 300MB du betaler 350,-

de første 50MB koster 100kr, fra 50 til 300MB koster det 1kr pr. MB.. Det
lyder meget godt, men fra 300MB til 10GB koster det det samme, så der er
ikke meget flexrate, men mere forbrugsbegrænset abonnement. Det hele går jo
ud på for telia at få 350 hver måned, hvem kan begrænse sig så meget at
holde sig på 50MB?

Hvis deres abonnement skulle være fair, skulle det koste 2,44øre pr MB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-06 11:25

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> "blaster" <blaster@sol.dk> wrote in message

> Hvis deres abonnement skulle være fair, skulle det koste 2,44øre pr MB

altså 100kr som std. for 50MB og så 25kr pr GB det er sku da nemt. man kan
jo få adsl fra 169kr, som er ubegrænset, så hvis deres flexrate skulle være
tidssvarende ville det nok være en mere fair pris, mener også deres flexrate
har været mere flex før, hvor kurven gik længere op end kun til 300MB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-06 11:52

Bjarke Hansen skrev:

> ikke meget flexrate, men mere forbrugsbegrænset abonnement. Det
> hele går jo ud på for telia at få 350 hver måned, hvem kan
> begrænse sig så meget at holde sig på 50MB?

Det er der en del der kan. Da jeg for et par år siden var ude hos
Stofanet i Horsens, var der 27 % af deres kunder der ikke betalte
mere end 50 kr. Procenten er måske lavere i dag, men næppe 0.

Mit eget forbrug er aldrig i nærheden af 1 Gbyte, så min grænse
på 5 GB svarer til ubegrænset forbrug for mig. Sådan er der også
andre der har det.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-06 11:55

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Det er der en del der kan. Da jeg for et par år siden var ude hos
> Stofanet i Horsens, var der 27 % af deres kunder der ikke betalte
> mere end 50 kr. Procenten er måske lavere i dag, men næppe 0.

Ja sådan er det da hvis man bruger forbindelsen som modem, altså kun lige
tjekker email og netbank en gang om måneden. eller har den som reserve
forbindelse.

Fra : blaster

Dato : 04-02-06 18:55

Hej

Ja, eller er ude at rejse en del, det var jo det jeg startede med at sige.
Jeg er da klar over at jeg når jeg bruger den hurtigt kommer op på 50 MB,
men jeg kan ikke forstille mig at jeg rammer 10000 megabyte, da jeg ikke
henter film. Lidt musik i ny og næ, men det er jo også indenfor rammen da
jeg ikke henter 2500 musiknumre om måneden

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-06 22:04

> [...]
> henter film. Lidt musik i ny og næ, men det er jo også indenfor rammen da
> jeg ikke henter 2500 musiknumre om måneden

Ja men det holder jo ikke i deres markedsføring at man sparer penge hvis man
bruger nettet mindre, man skal slet ikke bruge det overhovedet for at spare
penge.. Hvis man går og passer på at ramme 300mb, og så man kommer op på
280MB kan man jo lige så godt lade være med at tænkte over det og bruge op
til de 10GB, det er jo et tåbelidt koncept. Men tidligere har deres flexrate
været mere rimeligt, men de skulle vel finde en måde at få flere penge på

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-06 05:11

Bjarke Hansen skrev:

> penge.. Hvis man går og passer på at ramme 300mb, og så man kommer op på
> 280MB kan man jo lige så godt lade være med at tænkte over det og bruge op
> til de 10GB, det er jo et tåbelidt koncept.

Det er ikke svært til hver eneste udbyder at konstruere en
hypotetisk kunde for hvem det er tåbeligt at bruge netop den
udbyder. Men det er ikke særlig nyttigt.

Stofanet er for mig en opkobling der koster 300 kr. om måneden
for 1 Mbit og 'ubegrænset' forbrug.

For andre er det en opkobling der koster 50 kr. om måneden for 1
Mbit og 50 MB om måneden hvilket er rigeligt til dem.

De kunder for hvem aftalen er 'tåbelig', har for længst fundet
andre udbydere efter at have afleveret en slutsalve i de interne
grupper om hvor tåbelig Stofanet er, og nu er det kun enkelte af
dem der af og til kommer med en lille bøvs derom.

--
Bertel