Sprogprøver er indvandrerfjendske
Fra : LR

Dato : 04-02-06 02:44

Jeg så et svensk debatprogram på tv, hvor de listede Dansk Folkepartis fire
krav til indvandrere som søger dansk statsborgerskab (fast arbejde, ingen
overførselsindkomst, et andet krav, som jeg har glemt, og en sprogprøve) og
nævnte partiets vælgerfremgang.

Derefter spurgte tv-værten til denne stigende "indvandrerfjendskhed". Det
var præcis dette ord, der blev brugt og det var i forbindelse med disse fire
punkter. Nu vil jeg spørge: Er det indvandrerfjendsk at en indvandrer har et
arbejde? Er det indvandrerfjendsk at en indvandrer kan tale og skrive dansk?

Det er ikke "fjendsk", det er "privilegier"!

Hvordan helvede er det, verden bliver vendt på hovedet for tiden?

- Lasse

Fra : Trans

Dato : 04-02-06 12:33

LR wrote:
> [...]
> arbejde? Er det indvandrerfjendsk at en indvandrer kan tale og skrive dansk?
>
> Det er ikke "fjendsk", det er "privilegier"!

Ja, for fremmede (bortset fra dem i lande i EU og Skandinavien, som vi
har gensidige arrangementer med) har, når det kommer til stykket,
ingen ret til at opholde sig i Danmark.

DF's politik er ikke fremmedfjendtlig. Den er lavet for at være
danskervenlig. Vi skal forfølge en politik over for de fremmede, som
er til Danmarks og danskernes fordel.

Vedrørende de forøgede krave om, at de fremmede skal kunne tale dansk
for at blive danske statsborgere, så tror jeg nok, de er for højt
sat, hvis de skal tages bogstaveligt. Jeg nører mistanke om, at de af
administrationen ikke bliver taget bogstaveligt. Jeg ville foretrække,
at man sænkede de sproglige krav og i stedet skærpede kravene til de
fremmede statzborgerskabsansøgere på andre punkter, såsom deres evne
til at forsørge sig selv og til at undlade at begå kriminalitet eller
færdes blandt terrorister.

Bent