Sagens kerne
Fra : Tim

Dato : 03-02-06 23:39

Tyrkiet: Grænser for ytringsfrihed

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3537304/

Her er netop årsagen til, at vi er mange i denne nyhedsgruppe, der har
advokeret for, at Tyrkiet ikke, under nogen omstændgiheder, må komme med i
EU.

Det indebærer, selvsagt, en afstandtagen fra påvirkninger GENERELT, fra den
formørkede islamiske verden.

Vi har naturligvis vist det hele tiden, men nu belæres I så også... og I ved
naturligvis selv, hvem I er. Hvis jeg nu siger dhimmier og halalhippier??

Tim

Fra : Niels Ivar Larsen

Dato : 03-02-06 23:59

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi har naturligvis vist det hele tiden, men nu belæres I så også... og I
> ved naturligvis selv, hvem I er. Hvis jeg nu siger dhimmier og

Ja, Tyrkiet har trods forbedringer stadig ikke noget sundt forhold til
ytringsfrihed. Men der ER kræfter
i det land, som trods alt trækker i den retning. Og
EU-medlemsskabsperspektivet
er et af deres største aktiver. Så derfor skal vi fastholde dette
perspektiv. For at
hjælpe Tyrkiets sande demokrater. De findes. F. eks. her www.trieu.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-02-06 11:38

"Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> wrote in message

> [...]
> EU-medlemsskabsperspektivet
> er et af deres største aktiver. Så derfor skal vi fastholde dette

Var det ikke også en idé at få dommerne i Menneskerettighedsdomstolen
skiftet ud, - før de får ødelagt den frihed til at kritisere religion, som
det har taget 100 år at tilkæmpe os?