Tiscali mail oppe igen, men ingen mail!
Fra : Bruno

Dato : 03-02-06 22:25

Deres mailserver kører igen, men der er ingen mails så medmindre er ved
at lægge dem ind lugter det af at der er forsvundet mails!

Hvordan ser det ud for jer andre?

Mvh

Bruno

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-02-06 22:35

> Deres mailserver kører igen, men der er ingen mails så medmindre er ved
> at lægge dem ind lugter det af at der er forsvundet mails!
>
> Hvordan ser det ud for jer andre?

Med mindre afsendende mailserver er meget mystisk sat op, så burde de
begynde at tikke ind hen ad vejen...

--
Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-06 22:51

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message
> Deres mailserver kører igen, men der er ingen mails så medmindre er ved at
> lægge dem ind lugter det af at der er forsvundet mails!
>
> Hvordan ser det ud for jer andre?

Jeg kan ikke logge ind på webmail.tiscali.dk

kan ikke åbnes fra firefox, men med internet explorer kan den godt men
kommer med følgende fejlmeldning:
The domain is invalid. (3)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-02-06 00:06

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg kan ikke logge ind på webmail.tiscali.dk

Ligesom *.tiscali.dk har den jo også været berørt. Specielt webmail er
jo i nær kontakt med mailserverne, hvorfor den stadig driller en del.

Og ja, postkasserne på mit webhotel (stegen.dk og oprindelig oprettet
hos World Online tilbage i vist 2001, fre i forsommeren flyttet til
UNI2, der overtog Tiscali Danmarks webhoteller) er også stadig sære her
omkring midnat.

> men kommer med følgende fejlmeldning:
> The domain is invalid. (3)

Mailserveren indeholder det i it-verdenen velkendte RD-modul, som også
står for de svar, der leveres.

(RD: Random Device)
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://rudi.nerd.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Olesen

Dato : 04-02-06 11:13

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>

> Jeg kan ikke logge ind på webmail.tiscali.dk
>
> kan ikke åbnes fra firefox, men med internet explorer kan den godt men

http://driftstatus.tele2.dk/msg_1139045474.html

Webmail er midlertidigt deaktiveret, foreløbigt indtil på mandag ser det
ud til

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Henning

Dato : 04-02-06 14:17

On Sat, 04 Feb 2006 11:13:17 +0100, Claus Olesen
<goateeNADA@worldonline.dk> wrote:

>http://driftstatus.tele2.dk/msg_1139045474.html
>
>Webmail er midlertidigt deaktiveret, foreløbigt indtil på mandag ser det
>ud til

Ikke kun webmail, pop3 svarer heller ikke - dvs. den svarer, men det
er ikke muligt at logge på.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-02-06 16:48

Hej Claus Olesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> http://driftstatus.tele2.dk/

Tak for linket, Claus.

Jeg har ganske vist (ret vemodigt) skippet min TiscaliTele2-opkobling
(pga. en teknisk farce, inkl. en så ringe supportafdeling, at enhver
nøgtern bekrivelse ville lyde som _l_a_n_g_t_ ude på overdrevet).

Men jeg har staig mit gamle webhotel liggende hos UNI2, der jo overtog
Tiscalis. Og ovennævnte link af dit havde informationer, der både var
mere fyldesgørende og langt hurtigere oppe inden
<http://driftstatus.uni2.dk/>.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-02-06 14:51

Hej Bruno, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Deres mailserver kører igen, men der er ingen mails så medmindre
> er ved at lægge dem ind lugter det af at der er forsvundet mails!

Udover de jo ligger i kø er der en anden væsentlig grund: Afsenderne
får dem ofte/(konsekvent?) retur med en 554-fejl

Det står stadig på, idet jeg her ved 14.30-tiden smed en testmail
afsted til en adresse på mit webhotel (stegen.dk, automatisk
overtaget af UNI2 efter Tele2 købte Tiscali Danmark).

Den kom retur indenfor et minut (med min TDC-adresse som afsender),
hvorfor jeg kunne hente den ;) med flg. fejlbesked:

<copy>

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<newsnospam@stegen.dk>
(reason: 554 Transaction failed, possible message loop detected)

.... while talking to mailgw1.worldonline.dk.:
>>> DATA
<<< 554 Transaction failed, possible message loop detected
554 5.0.0 Service unavailable

</copy>

Det gjorde de naturligvis også sent i aftes (fredag), men de
gør altså stadig.

Noget tyder på, at det kommer til at tage nogle dage, før
systemet får afviklet køen og begynder at fungere normalt
igen (forudsat UNI2's systemfolk ellers har fikset det korrekt,
selvfølgelig).

--
eller http://stegen.dk/pclinks1.htm som nu virker igen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-02-06 16:43

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Udover de jo ligger i kø er der en anden væsentlig grund: Afsenderne
> får dem ofte/(konsekvent?) retur med en 554-fejl

Og nu er det begyndt at virke normalt her.

Et par af postkasserne (jeg popper 5 på det domæne, resten på domænet
viderestilles blot) skal indimellem lige have bekræftet, at
adgangskoden er korrekt, men alle ender med at blive kontaktet. (Og der
ligger mails fra engang i går

Fra : Bruno

Dato : 04-02-06 17:51

Rudi Stegen wrote:
> Og nu er det begyndt at virke normalt her.

Jeg kan også modtage post, men har ikke fået noget der er ældre end mid
i nat. Jeg sendte mig selv en testmail kl. 0.44 og der er ikke kommet
frem og ej heller bouncet, så der er nok i cyberspace endnu.

Hvad der irriterer mere er, at jeg savner vigtig post fra i fredags

Jeg må vist se denne omgang som dråben der fortæller mig, at det er på
tide og give slip på min image/worldonline/tiscali mailadresse. Den har
ellers tjent mig godt gennem årene

Mvh

Bruno

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-06 18:34

> Jeg må vist se denne omgang som dråben der fortæller mig, at det er på
> tide og give slip på min image/worldonline/tiscali mailadresse. Den har
> ellers tjent mig godt gennem årene

Hvis du ikke længere er kunde er det måske også kun rimeligt? ;)

--
Michael

Fra : Bruno

Dato : 05-02-06 23:50

Michael Kjærsgård wrote:
> Hvis du ikke længere er kunde er det måske også kun rimeligt? ;)

Jeg er faktisk stadig kunde, men kun i ny og næ per modem når jeg er et
sted hvor der ikke er andre muligheder.

Mvh

Bruno

Fra : Claus Olesen

Dato : 04-02-06 21:28

Bruno wrote:

> Jeg må vist se denne omgang som dråben der fortæller mig, at det er på
> tide og give slip på min image/worldonline/tiscali mailadresse. Den har
> [...]

Også her... mit problem er snarere at min er så spam-fyldt at det tager
mig flere minutter at sortere min mail i MailWasher hvis jeg ikke har
haft adgang til min computer i et par dage. Men når man nu har haft den
siden de gode gamle Image dage, så er det måske ikke noget at sige til.

Så det er vist på tide at få det meste flyttet over til min Gmail konto

Hæh, mens jeg sad og skrev ovenstående kom følgende meddelelse sjovt nok
dumpende ind fra en mail jeg lige havde sendt:

The original message was received at Sat, 4 Feb 2006 21:16:52 +0100
(CET) from mail.tiscali.dk [212.54.64.159]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxxxxxxx@tiscali.dk>
(reason: 554 Transaction failed, possible message loop detected)

.... while talking to mailgw1.tiscali.dk.:

<<< 554 Transaction failed, possible message loop detected
554 5.0.0 Service unavailable

Altså samme 554 fejl som Rudi nævnte tidligere...
Så helt ovre er fejlene vist ikke.

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-06 21:30

> Altså samme 554 fejl som Rudi nævnte tidligere...
> Så helt ovre er fejlene vist ikke.

Prøv at smid et indlæg i de interne Tele2 grupper.. Et par teknikere
læser med - de virker ret meget mere kompetente end dem de har til at
sidde og tage telefoner ;)

--
Michael

Fra : Claus Olesen

Dato : 04-02-06 22:08

Michael Kjærsgård wrote:

> Prøv at smid et indlæg i de interne Tele2 grupper.. Et par teknikere
> læser med - de virker ret meget mere kompetente end dem de har til at
> sidde og tage telefoner ;)

Orker næsten ikke at skulle til at gå de interne grupper igennem...
sidder på en meget langsom dial-up forbindelse og det er til at få spat
af at vente på at indlæse grupper osv..

Hvorfor skal det altid tage 4+ uger for at få en tekniker forbi når man
skal have oprettet sit adsl??? Eller er det stadig kun for ikke-TDC
kunder? Troede ellers at de havde fået at vide at det var fyfy at
forfordele deres egne kunder på det område.
Nogen der har lyst til at oprette et privat firma der kan komme forbi og
sætte tingene op med det samme (sørge for at alle telefoner i huset
virker og ikke kun der hvor skillefilteret sidder)? For de ca. kr. 700,-
man skal betale hos udbyderne burde det da være en god forretning.

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 04-02-06 22:22

"Claus Olesen" <goateeNADA@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunder? Troede ellers at de havde fået at vide at det var fyfy at
> forfordele deres egne kunder på det område.

Den skal ihvertfald igennem TDC hver gang så de kan fortælle om der er rå
kobber

--
Mikkel

Fra : Claus Olesen

Dato : 04-02-06 22:26

Mikkel Gottlieb wrote:
> "Claus Olesen" <goateeNADA@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal ihvertfald igennem TDC hver gang så de kan fortælle om der er rå
> kobber

Hvilket ikke er noget problem her da min mor her på adressen har haft
ADSL fra selvsamme selskab før.
Dengang blev der dog kun sat skillefilter op ved telefonstikket her på
kontoret, hvor der nu skal være telefonadgang fra alle telefonstik i
hele huset.
Ja, faktisk sidder skillefilteret her stadigt, men der er blevet lavet
lidt om på kabeltrækningen, så dette stik ikke længere er det første på
linien ude fra boksen af. Samt den der med at alle de andre stik også
skal virke.

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-06 22:23

> Orker næsten ikke at skulle til at gå de interne grupper igennem...
> sidder på en meget langsom dial-up forbindelse og det er til at få spat
> af at vente på at indlæse grupper osv..

Lige meget, de læser også med her kan jeg se nu ;)

--
Michael

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-06 22:45

> Orker næsten ikke at skulle til at gå de interne grupper igennem...
> sidder på en meget langsom dial-up forbindelse og det er til at få spat
> af at vente på at indlæse grupper osv..

Det nok mest væsentlige indlæg findes her:

http://news.ter.dk/?article=T79Ff.15120%24MV1.9268%40news.get2net.dk&server=news.get2net.dk

--
Michael

Fra : Claus Olesen

Dato : 04-02-06 22:59

Michael Kjærsgård wrote:

> Det nok mest væsentlige indlæg findes her:
>
> http://news.ter.dk/?article=T79Ff.15120%24MV1.9268%40news.get2net.dk&server=news.get2net.dk

Takker for det link. Det ser jo ud til at det er et spørgsmål om at
væbne sig med lidt tålmodighed så.

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-02-06 00:59

Hej Claus Olesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Takker for det link.

Yeps, også en tak fra mig. Nu jeg ikke længere har min opkobling hos
dem (der gik Tele2 i min ellers forbilledlige World
Online/Tiscali-opkobling, hvorfor jeg skiftede), men hvis jeg havde
haft, havde jeg alligevel ikke haft adgang til Tele2's interne
grupper.

(Og jeg har stadig mit gamle webhotel, og da det blev overtager af
UNI2, er det rart med en reference til en relevant internt indlæg).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 06-02-06 08:57

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Yeps, også en tak fra mig. Nu jeg ikke længere har min opkobling hos
> dem (der gik Tele2 i min ellers forbilledlige World
> Online/Tiscali-opkobling, hvorfor jeg skiftede)

A hva ??? Har du skiftet Rudi ?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-02-06 23:37

Hej Mikkel Gottlieb, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> A hva ??? Har du skiftet Rudi ?

Ja, nu er du der jo ikke længere, hvorfor skulle jeg så blive

Der er - som udtrykt mange gange over snart mange år - et gran af
sandhed i det, hvis vi lige runder op til omkring et dusin ansatte hos
WOL/Tiscali. Det har jo aldrig været firmaerne som sådan, jeg har følt
mig knyttet til.

Omvendt kunne man også sige, at hvis I var blevet, ville det
surrealistiske scenario 07.12.05 til (et ukendt tidspunkt efter)
16.01.06 (ukendt fordi jeg pillede routeren af og pakkede væk 15.01.06)
aldrig være hændt.

I kunne jeres kram

En lidt sjov historie:
Da jeg fik TDC sat til om eftermiddagen 16. januar, var jeg ved
overveje, om jeg selv skulle ringe efter de flinke mænd i hvide kitler,
i og med jeg ikke kunne koble op... (Og det er vitterlig sandt - at jeg
ikke kunne og begyndte at se spøgelser

Jeg ringede til TDC's suppport, forklarede problemet og sprugte, om han
ville have en "ipconfig /all". Ikke alene vidste han, hvad det var
(ingen Tele2-supporter blandt mit dusin havde haft nogen anelse), men
tog taknemmelig imod, specielt en enkelt linje.

"Øjeblik, jeg skal lige undersøge sagen," sagde han så.

3-4 minutter senere var han retur - og undskyldte gudhjælpemig "den
lange ventetid" - og fortalte, at der var sket en fejl. Jeg var ikke
klargjort på centralen, "og det er vores fejl."
Men de ville gå i gang nu om lidt, og så skulle det forhåbentlig være
på på plads indenfor kort tid.

På mit spørgsmål om "kort tid" svarede han "forhåbentlig ikke mere end
en halv times tid." Men hvis det varede over en times tid, skulle jeg
lige slå på tråden igen og give dem det hér fejlmeldingsnummer (som jeg
fik skrevet ned).
Det var nok en god ide lige at nakke strømmen til modemmet engang
imellem for at tjekke, om det var kommet på plads på centralen, men at
det lige skulle samle friske informationer op.

Jeg roste den venlige fyr i høje toner og forklarede kort min
baggrundshistorie. Samt at jeg følte mig hensat til de glade dage med
dygtige World Online-supportere.

Han havde åbenbart fornemmet min væremåde, for (efter en rødmende tak
over mit roseri af ham) replicerede han et: "Nej, de var langt
skrappere."

Jeg studsede selvfølgelig lidt og spurgte. Jo, hans storebror havde
arbejdet i supporten hos World Online. Og lillebror (ham jeg snakkede
med) fik med jævne mellemrum at vide af storebror, at han og hans
kolleger vidste for lidt om it-området til at kunne betegnes andet end
som gangbare supportere. World Onlines supportere derimod...

Bagefter ærgrede det mig, at jeg ikke fik hans navn - eller rettere
storebrors navn. Det er jo bestemt sandsynligt, at du kendte denne. (Og
hvis det var længere siden, så MKN eller andre gjorde).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 07-02-06 10:00

> Ja, nu er du der jo ikke længere, hvorfor skulle jeg så blive

Haha tak tak

> [...]
> sandhed i det, hvis vi lige runder op til omkring et dusin ansatte hos
> WOL/Tiscali. Det har jo aldrig været firmaerne som sådan, jeg har følt

Jaeh - de gode gamle dage

> [...]
> surrealistiske scenario 07.12.05 til (et ukendt tidspunkt efter)
> 16.01.06 (ukendt fordi jeg pillede routeren af og pakkede væk 15.01.06)

Ja hvis man går op i noget får man jo et hvis kendskab til det

<snip>
> [...]
> Da jeg fik TDC sat til om eftermiddagen 16. januar, var jeg ved
> overveje, om jeg selv skulle ringe efter de flinke mænd i hvide kitler,

Det lyder sgu godt du - rart at høre at du er "på benene" igen og online.
Tak for nogle gode år og for al den opbakning der har været fra dig

--
Mikkel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-02-06 01:08

Hej Michael Kjærsgård, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Prøv at smid et indlæg i de interne Tele2 grupper.. Et par
> teknikere læser med - de virker ret meget mere kompetente end dem
> de har til at sidde og tage telefoner ;)

Om det er så en tilfældig person på gaden, ville mere kompetence
tangere det uundgåelige...

Jf.
<http://news.ter.dk/?article=%3CXns97508D33FC955RudiStegen@postednews.klen.dk%3E&server=news.tiscali.dk>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Henny

Dato : 04-02-06 22:53

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> Deres mailserver kører igen, men der er ingen mails så medmindre er ved at
> lægge dem ind lugter det af at der er forsvundet mails!
>
> Hvordan ser det ud for jer andre?

Straks, det virkede igen, modtog jeg 2 stk. Nigeria-spam. Det var sådan set
ikke værd at vente på

Mvh.

Henny

Fra : skleist29s

Dato : 07-02-06 10:46

Hej

Frustrerende
Har ikke kunnet modtage mail på min image.dk mail-adresse siden
tor02feb06.
Får stadig, 07feb06 kl 10.25, "The domain is invalid. (3)" reply på
Tiscalis WebMail .
Kan ikke læse ret meget via POP3, da mailen via filtre bliver fordelt
i forskellige mapper i WebMail-systemet.
Var nødt til, at anvende min arbejds-mail-adresse ved tilmelding her,
da jeg ikke kunne modtage min Tiscali mail
Jeg har fået auto-svar på mail til TELE2, sendt 4feb06, - man
forventer, at svare inden 14feb02
Ved forsøg på opkald til deres support, får man at vide, at man er
nummer>10 i køen.

I "gamle dage" (Image Scandinavia), var det almindeligt, at man havde
direkte kontakt med direktøren (Frank Rasmussen), idet han deltog i
dialogen i flere nyhedsgrupper.

- Og det skal jo nok passe, at når man atter, en gang ude i fremtiden,
kommer i forbindelse med sin mail, mangler en masse, fordi mailboksen
er løbet fuld, mens man ikke har haft en chance for, at slette det
spam, som er modtaget.

Mvh
skleist29s

Fra : Claus Olesen

Dato : 07-02-06 13:26

skleist29s wrote:
> [...]
> kommer i forbindelse med sin mail, mangler en masse, fordi mailboksen
> er løbet fuld, mens man ikke har haft en chance for, at slette det

Jeg kan kun opfordre dig til at følge med på følgende adresse:
http://driftstatus.tele2.dk/

Som det kan ses af nedenstående, så er Webmail funktionen stadig
deaktiveret.

***********
Problemer med Webmail/POP3 for tidligere Tiscali kunder
Opdaterings tidspunkt    Mandag 6. Februar 2006 16:57:07
OPDATERING:

Der kan forsat opleves periodisk ustabilitet på postsystemet. Det
skyldes den kraftige belastning af postsystemet. Der arbejdes forsat på
at optimere postsystemet.

Ny status følger i morgen formiddag.

------------------------------

Webmail for tidligere Tiscali kunder kan i øjeblikket ikke benyttes, det
skyldes at tjenesten er blevet deaktivereret.

Dette sker for at kunne afvikle de kø'er som iøjeblikket er til
postsystemet.

Aktivering af webmail servicen vil blive foretaget så snart disse post
kø'er er blevet afviklet.

Post kan stadig hentes via POP3 - dog kan der grundet belastning af
systemet, opleves at man ikke for adgang.

Status kl.22:30 - Der arbejdes stadig på at stabilisere det flyttet
postsystem fra Tiscali, dog er der i løbet af dagen opstået et yderlige
forsinkelser. Dette arbejdes der stadigt for at løse.

Vi beklager ulemperne ved dette.

Forventet varighed    04/02 -06 kl. 08:00 - 07/02 kl. ?
***********

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-02-06 13:31

> [...]
> kommer i forbindelse med sin mail, mangler en masse, fordi mailboksen
> er løbet fuld, mens man ikke har haft en chance for, at slette det

Kan du ikke hente mail ned vha. POP3 indtil de får styr på problemet?

--
Michael

Fra : Anon

Dato : 07-02-06 13:42

skleist29s wrote:
> Jeg har fået auto-svar på mail til TELE2, sendt 4feb06, - man
> forventer, at svare inden 14feb02

Forvent nok at der går noget tid endnu. Jeg sendte en mail til deres
kundeservice d. 29/12 hvorefter jeg fik et autogen. svar som melder at
det er deres mål at svare senest d. 4/1 2006. Den dag i dag venter jeg
stadig på et svar på mit ellers simple spørgsmål. Hvis det ikke var
fordi de også havde angivet et årstal i datoen ville jeg nok have gættet
på at de mente d. 4/1 2007 eller 4/1 2008. I mellemtiden har jeg dog
modtaget 8 autogenererede mails med jævne mellemrum (den sidste er
modtaget d. 2/2) hvor de skriver "Der er for øjeblikket lidt længere
ekspeditionstid end normalt. Din forespørgsel er videresendt til en
medarbejder som arbejder på et svar til dig."

Anon

Fra : skleist29s

Dato : 07-02-06 14:34

Via POP3 kan jeg kun hente mail fra min inbox.
Via filtre fordeler jeg posten i 2 mapper, OK og SPAM, disse kan kun
nås via WebMail