program til udskrivning af slægt
Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 03-02-06 09:19

Hje jeg ville gerne hører om man kan få et program til at udskrive en
slægtsbog i altså hvor det hele er sat op i forvejen så man bare skal
indtaste data?

mvh jimmi

Fra : Poul Petersen

Dato : 03-02-06 09:55

"Jimmi Jakobsen" <jimmi_jakobsen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hje jeg ville gerne hører om man kan få et program til at udskrive en
> slægtsbog i altså hvor det hele er sat op i forvejen så man bare skal
> indtaste data?
>
> mvh jimmi

Mig bekendt findes der ikke et program til en slægtsbog, der jo,
nødvendigvis, vil skulle udformes alt efter hvad man har af materialer. Hvis
det drejer sig om " bare at indtaste data " findes der flere gode
programmer, du nok kan finde under " slægtsforskning " - selv benytter jeg
Brother´s Keeper.

Mvh. Poul.

Fra : KHH

Dato : 03-02-06 14:06

Jeg synes du skal gå ind på denne side, dette program er i modsætning til de
mange programmer der slår på det populitiske multimedier, et program der
faktisk kan lave en "rigtig" slægtsbog, ud fra de data du sætter ind i det.

www.famdex.dk

Fra : baskholm

Dato : 04-02-06 17:42

Begynder dether ikke at ligne reklame?

Jeg kender ikke alle programmer, men er godt tilfreds med de par
stykker jeg bruger til daglig.

I stedet for at anbefale et enkelt program, så prøv forskellige,
gerne som shareware. Er jeg ikke helt galt afmarcheret findes der i
hvert fald på en eller anden norsk side er oversigt over en halv snes
stykker.

Jimmi. Du er velkommen til at kontakte mig hvis du mener jeg kan gøre
noget for dig.
Adressen ser du her ovenfor.
En anden mulighed er at gå ind på min hjemmeside www.baskholm.dk - se
efter genealogisiderne.

Venligst

Børge

Fra : Niels Ole Pedersen

Dato : 05-02-06 02:26

PS: den norske testside har adressen:
http://www.disnorge.no/slektsprogr/tester.html

Venlig hilsen

Niels Ole

Fra : KHH

Dato : 05-02-06 10:00

Det blev spurgt om, hvilket program der kunne udskrive en bog ud fra de
indtastede oplysninger, jeg er ikke forhandler af noget program, men efter
10 år med famdex, ved jeg hvad dette program kan, og det kan i alle tilfælde
lave en slægtsbog.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 05-02-06 17:42

Scripsit KHH:

> [...]
> de indtastede oplysninger, jeg er ikke forhandler af noget program,
> men efter 10 år med famdex, ved jeg hvad dette program kan, og det

Alle nyere slægtsforskningsprogrammer kan lave en slægtsbog, men det
springende punkt er, hvor gode de er til det. Jeg kender ikke Famdex,
og dets hjemmeside giver ingen prøve på kvaliteten af en sådan...

Legacy laver en slægtsbog på et ganske hæderligt dansk.
http://www.legacydansk.com/

Lars Erik Bryld

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 05-02-06 21:47

Prøv denne side: www.familytreemaker.dk

Fra : KHH

Dato : 05-02-06 23:44

Har prøvet dette program, meget flot, men for mig ganske ubrugelig.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 06-02-06 23:03

Det program, du "promoverer", er til DOS, og kan ike bruges under Windows!!

Du skriver ikke noget om, hvorfor du mener FTM er "ubrugeligt".

Over 5 millioner mennesker i USA, og over 1.500 i DK kan vel heller ikke,

Eller?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : KHH

Dato : 06-02-06 23:19

Programmet er bedre til folk i USA end til mennesker i Danmark, og for i
øvrigt kan du til en hver tid køre FamDex under Windows.

Jeg savner en ordentlig kalender, jeg savner et sogneprogram, og jeg savner
et program der kan samarbejde folketællinger, fra CD

Jeg savner en latinordbog.

Lige for at understrege, jeg har prøvet, FTM, BK og legcy, samt Winfam,
ingen af disse programmer kunne erstatte Famdex i min slægtsforskning.

FTM samler rapporte men udskriver ikke en egentlig bog.
BK udskriver en god bog.
Winfam Er for "smart" i deres bog.

Men enhver kan vel arbejde med sit eget program, og efter min bedste
overbevisning, er FamDex altså det jeg arbejder bedst med.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 07-02-06 22:33

Du har prøvet FTM i en meget tidligere version end den nuværende, så du har
ikke noget reelt sammenligningsgrundlag.

Fra : KHH

Dato : 07-02-06 23:46

Din udelte begejstring for det grafiske, tiltaler mig ikke, jeg vil have et
program der dur til forskning, dette gør det program jeg har valgt, da det
har nogle værktøjer, det program du sælger ikke har, og nok aldrig får,
ligemeget hvor meget det program du sælger, bliver udviklet.

Jeg har ingen interesse i, om billede kan sættes ind i programmet, eller om
det kan have lyd, videofilm eller andet multimedier, for dette kan jeg
alligevel ikke overføre i en bog, folk skal læse.

Det er et meget fint program, det du sælger, men jeg har ikke brug for alle
de fine grafiske muligheder det kan tilbyde.

Jeg skal ikke lave et tegneserihefte, men en slægtsbog.

Fra : Bent Mortensen

Dato : 09-02-06 10:17

> Jeg savner en ordentlig kalender, jeg savner et sogneprogram, og jeg
savner
> et program der kan samarbejde folketællinger, fra CD

Har du prøvet KipBrowser til Folketællingerne
Bent Mortensen

Fra : KHH

Dato : 09-02-06 10:35

Dette er jo et klip i mit indlæg.

Jeg understregede, at hvis jeg skal skifte fra FamDex til et andet program,
så skulle de have disse funktioner indbygget.

Med FamDex har jeg disse, og har ikke brug for andet.
Jeg har ikke brug for grafiske programmer for at opbevare data, jeg vil have
et funktionsdygtigt program, og disse funktioner jeg har brug for, findes i
FamDex, men absolut ikke i de programmer der kommer fra "Over their".

Jeg har arbejdet med FamDex i over ti år, og regner med, at jeg fortsætter
med det.

Jeg har prøvet Legacy, dette er et fantastisk program, og skulle jeg skifte
FamDex ud, ville jeg nok vælge dette, eller BK, disse to ser ud til, at
kunne matche FamDex.

Fra : Bent Mortensen

Dato : 09-02-06 10:46

> [...]
skifte
> FamDex ud, ville jeg nok vælge dette, eller BK, disse to ser ud til, at

Du siger at du mangler et program til Folketællingen
men du svare på noget helt andet
ja det er et klip i dit indlæg for at afkorte det der ikke omhandler det jeg
spørger dig om

Fra : KHH

Dato : 09-02-06 14:09

Det var et svar til Bielefeld, der jo handler med FTM, og jeg skriver
tydeligt, at jeg har prøvet FTM, og der mangler jeg........, og disse
funktioner har FamDex

Derfor mener jeg, at de mange fine programmer er til at opbevare data med,
men ikke mere, i alle tilfælde inderholder de ikke de ting jeg forventer et
slægtsforskningsprogram skal have.

Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 11-02-06 16:50

Takker for alle rådene. jeg begynder fa en ende og kigger på dem