Træthed og manglende energi
Fra : kim jensen

Dato : 02-02-06 18:44

Jeg efterlyser et produkt til at bekæmpe træthed og til samtidig at få mere
energi.
Måske går mange rundt og er lidt triste til mode og mangler lige en energi
indsprøjtning.
Jeg har set lidt på Gensings produkter, men har ikke helt fidus til det, og
om det måske lige er det.
Har nogle af jer her i ng. nogen erfaringer i vil dele.

mvh Kim

Fra : Workingmom

Dato : 02-02-06 19:50

kim jensen skrev:
> [...]
> om det måske lige er det.
> Har nogle af jer her i ng. nogen erfaringer i vil dele.

Jeg købte en dagslyslampe for et par år siden. Når man får det
bredspektrede lys ind igennem øjnene (man skal kigge lige ind i den), så
producerer hjernen serotonin, så man bliver gladere/mere vågen.

For mig betød det, at hvor jeg før let kunne sove 10-11 timer i døgnet
om vinteren, kan jeg nu nøjes med 7-8, og jeg er meget mere vågen i de
timer, jeg ikke sover. Mit uhæmmede behov for chokolade er også taget af.

Det er ikke alle, det virker på, men det er faktisk ren kemi.

Et god lang gåtur hver dag gør også underværker - det er lyset, der gør
det, men det får man jo ikke for meget af om vinteren.

Jeg har en på arbejde, der smasker lys lige i hovedet på mig hele dagen,
og en derhjemme, som dog mest bruges som skarpt arbejdslys. Det er ikke
behageligt lys - det er ikke spor hyggeligt, men det ligner faktisk
dagslys, som jo også kan være ret så skarpt.

Tine

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-02-06 20:22

kim jensen skrev den 02-02-2006 18:44:
> [...]
> om det måske lige er det.
> Har nogle af jer her i ng. nogen erfaringer i vil dele.

Hvad spiser du af mad?

Tidligere havde jeg trætheds-perioder fx faldt i søvn under
forelæsninger, havde svært ved at holde mig vågen ved fjernsyns-kiggeri,
i biografen eller andre sammenhænge hvor det kræver (god) koncentration.

Jeg har siden august simpelthen fjernet de såkaldte /hurtige
kulhydrater/ fra min kost og dermed stabiliseret mit blodsukker.

Jeg har nu ikke længere disse træthedsperioder.

Så et spørgsmål til dig: Hvor meget sukker og sødt er i din kost?

mvh

Carsten

Fra : kim jensen

Dato : 03-02-06 12:29

> Hvad spiser du af mad?

Jeg vil tro jeg jeg spiser helt alm. dansk mad, det er jo et vidt begreb men
betyder at jeg nok godt kunne spise mere frugt end jeg gør. men genneralt
grøntsager til min mad næsten hver dag.

> [...]
>

> Jeg har nu ikke længere disse træthedsperioder.
>

> Så et spørgsmål til dig: Hvor meget sukker og sødt er i din kost?

Har ikke nogen idé om hvor meget sukker jeg spiser i det dagligt. har aldrig
studeret det ydligere.
drikker ikke kaffe eller the med sukker

Fra : Marianne

Dato : 02-02-06 23:15

> [...]
> og om det måske lige er det.
> Har nogle af jer her i ng. nogen erfaringer i vil dele.

Ginseng virker fint på mig, men man skal købe en god kvalitet.

Havde du været af hunkøn ville jeg have foreslået Krauterblut (jern) og
Modigen (Perikum)

Noget, der også virker fint, er at spise masser af frugt og grønt, fuldkorn
og kun lidt kød/fisk. Nul alkohol og blot en behersket mængde kaffe.

mvh
marianne

Fra : kim jensen

Dato : 03-02-06 12:30

> Ginseng virker fint på mig, men man skal købe en god kvalitet.

Hvad er Ginseng af god kvalitet ?

Fra : js

Dato : 03-02-06 17:15

> Havde du været af hunkøn ville jeg have foreslået Krauterblut (jern)

Hvorfor kun til hunkøn
Jørgen O

Fra : Sabina H.

Dato : 03-02-06 18:48

js wrote:

> Hvorfor kun til hunkøn

det har noget med menses at gøre*G* træthed i kvinder kan ofte skyldes
jernmangel, grundet de månedlige blødninger;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : js

Dato : 04-02-06 10:57

Sabina H. skrev:

> det har noget med menses at gøre*G* træthed i kvinder kan ofte skyldes
> jernmangel, grundet de månedlige blødninger;)

Oki, men mænd kan også have jern mangel,
Jeg tager det da en gang i mellem, men skal måske lade være.
er 64

Jørgen O

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-06 21:00

"js" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Oki, men mænd kan også have jern mangel,
> Jeg tager det da en gang i mellem, men skal måske lade være.
> [...]

Jern kan for mænd, blive et stort problem, ja vi kan rent faktisk, blive
forgiftet af det. Så hvis du tager det, skal det være efter ordination af
lægen... Eller det skal være Duretter, og ikke tabletter. Forskellen er, at
Duretter, kun frigiver jernet, hvis du har brug for det.
Ja B 12 mangel, giver også træthed. Jeg får også sprøjterne, fordi det kun
kan optages, på et meget lille stykke tarm, og det stykke, har jeg ikke
mere. Får du også Kalium ??

M.V.H....Benny..

Fra : js

Dato : 05-02-06 10:22

..
> [...]
> kan optages, på et meget lille stykke tarm, og det stykke, har jeg ikke

Nej kun sprøjter foreløbig ca hver 2. mdr.
Jørgen O

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-06 11:58

"js" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> .

> Nej kun sprøjter foreløbig ca hver 2. mdr.
> [...]

Nu bliver jeg en smule nysgerrig...
Når du nu har fået din sprøjte, kan du så også blive indhentet, af et godt
sovehjerte, som gerne sover hele aftenen og natten væk. Altså lige som om
man manglede noget søvn, som lige skulle indhentes

M.V.H.....Benny..

Fra : js

Dato : 06-02-06 13:35

> [...]
> sovehjerte, som gerne sover hele aftenen og natten væk. Altså lige som om
> man manglede noget søvn, som lige skulle indhentes

Nej.

Jeg har i nogle år været plaget af et abnormt træthed.

Kæmpede for at holde mig vågen i 8 timer på arbejde og sov i 16 timer,
sagt lidt poppet.

Dvs. mødte kl. 0700 på arbejde og allerede kl. 1000 sad trætheden i
øjnene, når jeg kom hjem skulle jeg lige hvile en ½ time en vågnede
først til aftensmaden, så gik til jeg skulle se tv avisen kl. 1000 så
faldt jeg i søvn og vågnede først når jeg skulle i seng. Gik i seng og
sov til den lyse morgen.

2. juledag, for 2 år siden, sad vi til fødselsdag og ved
eftermiddagskaffen bankede konen hårdt i bordet, ellers havde mit
hovedet havnet i lagkagen, for jeg var faldet i søvn.

Gik op og bankede i bordet for lægen, for nu skulle der ske noget.

Fik først diagnosen narkolepsi og fik amfetamin, hvilket jeg ikke
spiste, senere søvnapnø, men begge diagnoser er trukket i land.

Man fandt ud af at jeg manglede B12 vitamin.
Fik 5 ampuller på 10 dage, og skal have en sådan ca. hvert 2 eller 3
mdr. resten af livej

Trætheden er som blæst væk, sover helt normal

Jørgen O

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-06 19:46

> [...]
> mdr. resten af livej
>
> Trætheden er som blæst væk, sover helt normal

Hej igen Jørgen

Det er ikke sjovt at komme i underskud, har prøvet det et par gange, så må
man have dem lidt tiere for en tid. Træthed, er pudsigt nok, noget som de
færreste forstår. Ja det gør de selvfølgelig, sådan som de selv oplever
den, men alligevel tror jeg ikke mange, har bare en ide om, hvad den form
for træthed er.
Jeg tror jeg bedst kan beskrive min egen, ud fra en faktisk hændelse, hvor
vi var taget ud, for at se på en bil... Heldigvis var konen med, for hun
havde jo prøvet det før, for jeg tror ikke andre forstod det, at man kunne
gå frisk og frejdig hen til bilen, og pludseligt skulle hjælpes tilbage til
en stol. Men som du selv siger... Utroligt hvad sådan en sprøjte kan gøre.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-06 12:45

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> om det måske lige er det.
> Har nogle af jer her i ng. nogen erfaringer i vil dele.

Den hyppigste årsag, er at folk får tilført energien, så de næsten er mest
fyldt med energi, når de skal i seng
Så prøv en portion havregrød hver morgen. Det er virkeligt noget der batter.

M.V.H....Benny..

Fra : kim jensen

Dato : 03-02-06 13:07

> Den hyppigste årsag, er at folk får tilført energien, så de næsten er mest
> fyldt med energi, når de skal i seng
> Så prøv en portion havregrød hver morgen. Det er virkeligt noget der
> batter.

Ja tak Benny Havregrød næææ tak, men havregryn med mælk det er godt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-06 20:55

> Ja tak Benny Havregrød næææ tak, men havregryn med mælk det er godt.

Ingen tvivl om at det er godt, men havregrøden er bedre.... Forstå det
sådan, virker bedre..

M.V.H....Benny..

Fra : kjeldsen

Dato : 03-02-06 17:08

> [...]
> og om det måske lige er det.
> Har nogle af jer her i ng. nogen erfaringer i vil dele.

Jeg havde det ligesom dig og prøvede næsten alt uden resultat.Så fik jeg det
råd at få undersøgt min b12 vitamin status hos lægen og den viste en lille
mangel.nu tager jeg stærk b12 fra matas med utroligt godt resultat.Nu er jeg
også diabetiker og sammen med et velreguleret blodsukker er det som at blive
født på ny.

Fra : js

Dato : 03-02-06 17:20

> [...]
> også diabetiker og sammen med et velreguleret blodsukker er det som at blive

Det samme her, men jeg nåede at få dianosen Narkolepsi og fik ordineret
Amfetamin, senere fik jeg diagnosen Søvnapnø.
Begge er trukket tilbage efter at jeg blev undersøgt for B 12. De havde
undersøgt tidlige i forløbet, men kom i tanke om at det sommetider ikke
vat mulig at måle det på normal vis, men man kunne måle det på en anden måde

Det hjalp, får nu indsprøjtninger med 2 a 3 mdr interval, og skal have
det resten af livet
Jørgen O

Fra : preben nielsen

Dato : 07-02-06 17:29

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:43e24507$0$2440$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg efterlyser et produkt til at bekæmpe træthed og til samtidig
> at få mere energi.
> Måske går mange rundt og er lidt triste til mode og mangler lige
> en energi indsprøjtning.

Motion.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : kim jensen

Dato : 07-02-06 18:12

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Motion.

Ja det kan du sagens sige, det er jeg for træt til efter en lang arbejdsdag

Nej spøg til side, jeg går meget til daglig i.f.m. mit arbejde. selvom mange
nok vil sige
at det ikke er nok. Men det er ikke stille kontorjob jeg har.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-02-06 00:18

kim jensen skrev den 07-02-2006 18:11:

> [...]
> nok vil sige
> at det ikke er nok. Men det er ikke stille kontorjob jeg har.

Hvad med en anden slags motion end du laver hele dagen? Så får du rørt
nogen andre muskler end bare "gå-musklerne".

Hvad med de andre tips du har fået her i tråden. Har de hjulpet?

mvh

Carsten