Gode opbevaringsbokse?
Fra : anders

Dato : 02-02-06 15:03

Hej

Er der nogen der kan anbefale nogle gode høje opbevaringbokse til mel,
sukker og lign.?
Synes tit man er nødt til at købe et sæt med bokse i forskellige højder og
størrelser, men jeg kunne godt tænke mig 10 stykker i samme størrelse og
selvfølgelig nogle der er velegnet til formålet.

Og jeg ønsker IKKE Tupperware indenfor min dør

Mvh
Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-06 15:27

anders wrote:
> [...]
> selvfølgelig nogle der er velegnet til formålet.
>
> Og jeg ønsker IKKE Tupperware indenfor min dør

Må man spørge hvorfor ?

--

Christian

Fra : anders

Dato : 02-02-06 16:16

"Christian B. Andresen" skrev:

anders wrote:
> [...]
> selvfølgelig nogle der er velegnet til formålet.
>
> Og jeg ønsker IKKE Tupperware indenfor min dør

Hvorfor jeg søger opbevaringsbokse? Fordi jeg håber på at få lidt orden i
mine køkkenskuffer

Mvh
Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-02-06 01:26

Den Thu, 2 Feb 2006 16:16:04 +0100, skrev anders :

> Hvorfor jeg søger opbevaringsbokse? Fordi jeg håber på at få lidt orden i
> mine køkkenskuffer

Du viser med al tydelighed at du bevidst misforstår spørgsmålet. Ikke
smart når man søger et godt råd hos andre.

Jeg ville have spurgt om præcis det samme. Er det Tupperware som koncept
du er imod? Udseendet? Plastik? What? Selv benytter jeg et andet mærke
plastik, men det er jo ikke værd at finde links osv. hvis du bare ikke
gider plastik.

En OM'er

--
Kent Oldhøj

Fra : anders

Dato : 03-02-06 08:50

"Kent Oldhøj" skrev:

> [...]
> du er imod? Udseendet? Plastik? What? Selv benytter jeg et andet mærke
> plastik, men det er jo ikke værd at finde links osv. hvis du bare ikke

Det er Tupperware som koncept jeg ikke bryder mig om. Synes ikke det er en
fair måde at sælge en vare på ved at holde homeparties. Er selv blevet
inviteret til et og synes ikke det var behageligt at sige nej til en god
veninde, der gider ligge tid og energi i et homeparty. Kan forestille mig at
der tit er veninder, der ikke kan sige nej tak og sidder de først i stuen og
ser bestillingslisterne, skal der ikke meget pres på vedkommende før
vedkommende harkøbt noget de egentlig ikke havde brug for.
Desuden synes jeg ikke designet er pænt. Prisen? Ved ikke præcist hvad det
koster, men jeg kan huske jeg engang fik priser på nogle af deresprodukter
hvor jeg tænkte: "Hold da kæft, det er dyrt!".

Plastik er fint og var faktisk i første omgang det jeg havde i tankerne. Men
nu skal der også lige kigges på om glas kunne væe en mulghed.

Mvh
Anders

Fra : Mus

Dato : 03-02-06 12:23

> [...]
Men
> nu skal der også lige kigges på om glas kunne væe en mulghed.

Så må man vel lære at sige nej. Er det ikke der problemet mere ligger. Der
er så mange ting man nogen gange føler sig forpligtet til og så må man altså
lære at sige nej ind i mellem, hvis man ikke har lyst eller tid etc.

Personligt har jeg nok 50 gange sagt nej til homeparty's og en gang sagt ja.
Jeg siger kun ja, hvis jeg oprigtigt er interesseret.

Har dog prøvet at blive inviteret til kaffe hos nogen vi kender og så var
det et homeparty. Det synes jeg er frækt og det fik de også at vide. Det
mindste man kan have er muligheden for at vælge.

LN

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 02-02-06 15:40

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig nogle der er velegnet til formålet.
>
> Og jeg ønsker IKKE Tupperware indenfor min dør

De har nogle i fakta i den her uge. 2 for 25 kr. De er i glas og med en låg
til at skrue på

Linda

Fra : anders

Dato : 02-02-06 18:47

"Linda Hedegaard Jensen" skrev:

> De har nogle i fakta i den her uge. 2 for 25 kr. De er i glas og med en
> låg til at skrue på

Takker... dem må jeg lige kigge på.

Mvh
Anders

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 02-02-06 19:13

> Takker... dem må jeg lige kigge på.
>
> Mvh
> Anders

De har også nogle der er mindre, der er der 3 for 25 kr
http://www.fakta.dk/ side 6-7 i ders tilbudsavis

Fra : Max

Dato : 02-02-06 17:16

Hej anders

> Er der nogen der kan anbefale nogle gode høje opbevaringbokse til mel,
> sukker og lign.?

Jeg har nogle gennemsigtige plastboxe som jeg syntes er meget
velegnede, de er med et låg der har snaplåse til lukning. De fåes
med og uden etiketholder. Jeg har købt dem i supermarkeder, bl.a.
i Kvickly. De fåes i mange størrelser, f.eks. en 2,5 liter model der
lige passer til en pose mel og bredden på den er så man kan gribe
den med en hånd uden problemer. De er mærket med navnet
PLAST TEAM i bunden.

Mvh Max

Fra : anders

Dato : 02-02-06 18:49

"Max" skrev:

> [...]
> lige passer til en pose mel og bredden på den er så man kan gribe
> den med en hånd uden problemer. De er mærket med navnet

De lyder rigtig gode... desværre bor jeg ikke lige i nærheden af en Kvickly.
Har en Føtex, men var forbi i dag og dem de havde var ikke gode synes jeg.

Mvh
Anders

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 02-02-06 19:32

Hej,

Jeg har de samme som Max - og er meget glad for dem.

Har forsøgt at lægge et billede af dem i dk.binaer, men det er ikke "dukket"
op endnu.

De sidste to jeg købte, købte jeg i Rema 1000.

Mvh
Henrik J. Nielsen

Fra : Max

Dato : 02-02-06 20:40

Hej Henrik

> Har forsøgt at lægge et billede af dem i dk.binaer, men det er ikke
> "dukket" op endnu.

Ja nu er de så dukket op og det er typen jeg talte om, dog har mine
ikke de navneskilte på, jeg syntes lidt at ideen ved at bruge gennemsigtige
boxe bortfalder når man sætter etiketter på.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-02-06 17:58

anders skrev:

> Er der nogen der kan anbefale nogle gode høje opbevaringbokse
> til mel, sukker og lign.?

Tja, til den brug foretrækker jeg de franske "Le Parfait"-glas med
patentlåg. Dem har jeg på hylderne i køkkenskabet. Men de jo
cirka 22½ cm høje; så det er vel for højt til dine køkkenskuffer?

--
'rluf :·)

Fra : anders

Dato : 02-02-06 18:51

"Herluf Holdt, 3140" skrev:

> Tja, til den brug foretrækker jeg de franske "Le Parfait"-glas med
> patentlåg. Dem har jeg på hylderne i køkkenskabet. Men de jo
> cirka 22½ cm høje; så det er vel for højt til dine køkkenskuffer?

Næ... der er plads til 24,5cm høje beholdere... Jeg er ikke helt vild med
patentlåg. Men tak for indputtet

Mvh
Anders

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-02-06 23:29

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse

> Næ... der er plads til 24,5cm høje beholdere... Jeg er ikke helt vild med
> patentlåg. Men tak for indputtet

Ud over glas med patentlås bruger jeg standardglas fra rødbeder, rødkål,
etc.

Hilsen Inger

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-06 09:33

anders wrote:

> [...]
> inviteret til et og synes ikke det var behageligt at sige nej til en god
> veninde, der gider ligge tid og energi i et homeparty.

I følge min kone (det er hende som står for at tage til sådanne
parties) er det ikke tilfældet der hvor hun har været.

> [...]
> ser bestillingslisterne, skal der ikke meget pres på vedkommende før
> vedkommende harkøbt noget de egentlig ikke havde brug for.

Det er ikke tilfældet for de steder hun har været.

> Desuden synes jeg ikke designet er pænt.

Ikke det hele, men funktionen er god.

> Prisen? Ved ikke præcist hvad det
> koster, men jeg kan huske jeg engang fik priser på nogle af deresprodukter
> hvor jeg tænkte: "Hold da kæft, det er dyrt!".

Noget af det er urimeligt dyrt, men mange af tingene er rimelige.
Man skal også tænke på at de holder altså i mange år.
De bedste sutteflasker vi har er de 4 Tubberware sutteflasker, de
kostede godt nok 100 kr / stk, men de er utroligt gode. De har et
dejligt stor hul så de er nemme at fylde.

> Plastik er fint og var faktisk i første omgang det jeg havde i tankerne.. Men
> nu skal der også lige kigges på om glas kunne væe en mulghed.

Det er altid godt at undersøge mulighederne.

--

Christian