Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop og ram - jeg fatter ikke en bønn~
Fra : enrico

Dato : 02-02-06 13:23

Jeg har nogle tunge opgaver i Photoshop og har nu investeret i 4 GB ram.

Imidlertid kan Windows kun se 3 GB og Photoshop kun 1760 Mb, hvoraf kun 70%
bruges - såhhh gevinsten er
ligesom ved at fortone sig :)

Microsoft skriver noget forblommet om at efter servicepack 2 vil Windows kun
vise 3 GB selvom man har mere til rådighed for at visse drivere stadig skal
kunne køre - men hvorfor kan Photoshop ikke se de ram, som Windows viser?

-enrico

Fra : enrico

Dato : 02-02-06 13:28

Her er Microsofts kryptiske forklaring på visningen af ram i XP.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;888137#XSLTH3120121123120121120120

-enrico

Fra : Esben

Dato : 02-02-06 18:35

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Her er Microsofts kryptiske forklaring på visningen af ram i XP.
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;888137#XSLTH3120121123120121120120

Her er lidt mere info:
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx
"The virtual address space of processes and applications is still limited to
2 GB unless the /3GB switch is used in the Boot.ini file. "

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="????" /3GB

--
Esben

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-02-06 18:37

Esben skrev:
> [...]
> default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="????" /3GB

Det virker, hmm, velgennemtænkt...

Fra : Martin Poll

Dato : 02-02-06 20:56

> [...]
> skal kunne køre - men hvorfor kan Photoshop ikke se de ram, som Windows

Hej Enrico.

Hvis det kan hjælpe lidt står der noget om det på adobes hjemmeside.
http://www.adobe.com/support/techdocs/322829.html
Bla Photoshop can only use the first 2 GB of RAM on the computer.

MVH
MartinPoll
www.martinpoll.dk

Fra : enrico

Dato : 02-02-06 21:18

Jamen så blev jeg så klog - her bagefter.

Nu er det jo ingen markedsgruppe, men jeg har 2 GB ram til salg.

Jeg har forkøbt mig :)

-enrico

-og tak for svarene!

Fra : co@ch [4130]

Dato : 02-02-06 22:33

> Jamen så blev jeg så klog - her bagefter.
>
> Nu er det jo ingen markedsgruppe, men jeg har 2 GB ram til salg.
>
> Jeg har forkøbt mig :)
>
> -enrico
>
> -og tak for svarene!

Hvad er det for nogle?
Navn, type, dual?, pris, timing.

Mvh
Bri@n

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-02-06 21:14

Prøv et kig på: <http://www.michna.com/kb/WxMoreThan2GB.htm>.

> [...]
> Windows kun vise 3 GB selvom man har mere til rådighed for at
> visse drivere stadig skal kunne køre - men hvorfor kan Photoshop

Photoshop er så vidt jeg ved programmeret til ikke at kunne se
100 % af systemets hukommelse for at beskytte brugeren imod sig
selv, hvilket jo er meget populært blandt softwareudviklere for
tiden. Hvis Photoshop kunne se 100 %, og der var muligheder for
at køre Photoshops hukommelsesbrug op på 100 %, så ville mange
sikkert drøne den op på 95-100 %, hvilket ville trække systemet
totalt i knæ.

Som skrevet på: <http://photoshopnews.com/?p=134>, så kan det
være problemetisk at få /PAE-switchen til at virke i WinXP x86.

Det virker derimod uden problemer i WinXP x64 Edition og det
selvfølgelig uden at skulle rode med obskure parametre i boot.ini.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs2/x86_cs2.png>
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs2/x64_cs2.png>.

--
Hilsen