Hvor kan jeg se hvor meget jeg har indrett~
Fra : Henrik

Dato : 01-02-06 22:54

Jeg har haft lidt korrektioner i mit moms regnskab for 2005. så nu er jeg
ikke sikker på hvor meget jeg har indberettiget i de 4 kvartaler sidste år.
Kan jeg slå det op et sted eller er jeg nød til at kontakte TS. Der drejer
sig om et enkeltmands firma med under 60 posteringer.

Mvh
Henrik

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-02-06 00:09

Henrik skrev:
> [...]
> Kan jeg slå det op et sted eller er jeg nød til at kontakte TS. Der drejer
> sig om et enkeltmands firma med under 60 posteringer.

Det fremgår af de kvitteringer man får når man indberetter via nettet,
såfremt du har indberettet således.

Har du ikke bogført dine indberetninger?

Jeg ved ikke om man kan se sine tidligere indberetninger på tastselv på
skat.dk, men det kan du jo prøve at kigge efter om man kan, hvis du
bruger det.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : nvm

Dato : 02-02-06 18:57

Henrik skrev:
> [...]
> Kan jeg slå det op et sted eller er jeg nød til at kontakte TS. Der drejer
> sig om et enkeltmands firma med under 60 posteringer.

Du kan gå ind i din egen skattemappe under tastselv (borger) og under
momsoplysninger kan du se årets momsangivelser periode for periode.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-02-06 20:27

"Henrik" <hrathje@UPSworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> så nu er jeg
> ikke sikker på hvor meget jeg har indberettiget i de 4 kvartaler sidste
> år.

Hvordan kan du dog komme i den situasion?
Det må betyde at du ikke har nogen bilag i dit regnskab for dine
moms-indbetalinger sidste år. Din billags-mappe skal naturligvis også
indeholde bilag for dette.

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 20:28

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan kan du dog komme i den situasion?
> Det må betyde at du ikke har nogen bilag i dit regnskab for dine
> moms-indbetalinger sidste år. Din billags-mappe skal naturligvis også
> indeholde bilag for dette.

Mapperne kunne jo været sendt til revisoren.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : dh8000

Dato : 02-02-06 23:15

> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Mapperne kunne jo været sendt til revisoren.

I så fald er svaret til Henrik simpelt.

Ring til revisoren!.

Fra : BJ

Dato : 02-02-06 23:37

"dh8000" <dennishartvigsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I så fald er svaret til Henrik simpelt.
>
> Ring til revisoren!.

Vil jeg også mene, da en belæring ikke skaffer ham den viden, han søger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-02-06 09:48

Ja, det var en mulighed.
I så fald var det nok en god ide at kontakte revisoren ang. de korrektioner
i momsregnskab for 2005 han er ved at lave

> Vil jeg også mene, da en belæring ikke skaffer ham den viden, han søger.

Ok, min kommentar kunne opfattes som "en belæring", men det var nu ikke
hensigten.
Det var mere "Henrik, husk at du også skal have bilag på moms-afregningen i
din bilags-mappe", for det lyder det ikke til at han har.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 03-02-06 11:29

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> Det var mere "Henrik, husk at du også skal have bilag på
> moms-afregningen i din bilags-mappe", for det lyder det ikke til at

Der kan vel også kun være tale om 2 bilag, da man må formode, at spørgeren
er inde i den kattegori, der afregner mom hvert ½ år.
Karsten H. Jensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-02-06 11:46

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan vel også kun være tale om 2 bilag, da man må formode, at spørgeren
> er inde i den kattegori, der afregner mom hvert ½ år.

Det kan du ikke vide noget som helst om, for du kender intet til
omsætningen.
For øvrigt starter alle ny-registrede virksomheder med at skulle afregne
moms kvartalsvis det første år

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-02-06 12:36

Allan Soerensen skrev:
> [...]
> omsætningen.
> For øvrigt starter alle ny-registrede virksomheder med at skulle afregne

Hmm, er der nogen retningslinjer for hvornår man overgår til halvårlig moms?
Jeg betalte moms kvartalsvis i det første 1½ år.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-02-06 12:51

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en meddelelse

> Hmm, er der nogen retningslinjer for hvornår man overgår til halvårlig
> moms?

Ja, det gør man hvis den årlige omsætningen er under 1 million.
Det sker automatisk, men jeg er ikke helt klar over hvornår Skat kikker på
det.

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-02-06 14:06

Allan Soerensen skrev:

> Ja, det gør man hvis den årlige omsætningen er under 1 million.
> Det sker automatisk, men jeg er ikke helt klar over hvornår Skat kikker på
> det.

Det lyder jo rimeligt fornuftigt at de lige ser "tiden an" og ser om man
når op på det leje over en vis tidsperiode.
Skulle da gerne komme tilbage på kvartalsmoms igen om ikke alt for længe

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 03-02-06 16:53

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> omsætningen.
> For øvrigt starter alle ny-registrede virksomheder med at skulle

Jeg giver også kun udtryk for en formodning - nu, da der er tale om
manglende/bortkomne bilag.
Karsten H. Jensen

Fra : KT

Dato : 03-02-06 08:20