Smart Link og SE k 750i
Fra : Ditte

Dato : 01-02-06 21:52

Hej

Jeg bruger høreapparater, og har derfor en Smart Link, det er et FM anlæg,
så jeg kan placere apparatet på bordet, og få lyden direkte i høreappaterne.
Jeg kan også bruge den som håndfri, hvor mobil og Smart Link taler sammen
via bluetooth, så lyden går i høreapparaterne og jeg bruger mikrofonen på
Smart Linken som mikrofon.
Telefonen har som beskrevet, genkendt Smart Linken, og under egenskaber står
der, at Smart Linken kan bruges som hovedtelefon. Nu vil jeg jo gerne kunne
høre min mp3 musik direkte i høreappaterne, men hvordan indstiller jeg det,
så lyden kun går via Smart Link via bluetooth til høreapparaterne? Nogle der
har nogle idéer?

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Ditte

PS. Har spurgt Phonak (producent af Smart Link), og de var blanke, det
eneste de foreslog, var en mini jack konverter, så jeg på den måde kobler de
to ting sammen, men vil hellere forsøge med bluetooth, og jeg ved heller
ikke, om der findes en mini jack konverter til min SE K750i

Fra : Lars

Dato : 02-02-06 01:37

Ditte skrev:
> [...]
> så lyden kun går via Smart Link via bluetooth til høreapparaterne? Nogle der

Jeg mener ikke det kan lade sig gøre at overføre musik fra din model via
BT - og det skulle skyldes, at den mangler en såkaldt A2DP Bluetooth
Profile.
Det er der til gengæld en masse andre telefoner på markedet, der ikke
mangler - så det skulle kunne ale sig gøre:
http://www.robertwebbe.nl/A2DP.html

Om det med sikkerhed vil virke afhænger dog nok også af, om dine
høreapparater understøtter A2DP i lighed med de fleste BT stereo
headsets på markedet.

Du kan til gengæld sagtens få en minijack-konverter til din telefon -
f.eks. sådan en her:

http://www.modify.dk/?page=products&mode=tlyd&product=se-audio#se-audio

Lars

Fra : Ditte

Dato : 02-02-06 21:57

> [...]
> på markedet.
>
> Du kan til gengæld sagtens få en minijack-konverter til din telefon -

Hej Lars

Tak for et godt svar.
Ved du om det måske gør sig gældene på samme måde ved tilslutning til PC?
Må overveje minijack-konverter, selvom prisen er lidt pebret, men hvis det
er det jeg vil, ja så køber jeg det nok *G*
Ellers må jeg nøjes med det headsæt der fulgte med telefonen, er heldigvis
ikke så afhængig af høreapparaterne.

Venlig hilsen Ditte

Fra : Pistolprinsen

Dato : 02-02-06 06:08

Jeg tror ikke, at BT kan bruges her, men hvad med at prøve MMR-60?

http://www.expansys.dk/product.asp?code=129826

Enten til en radio/stereo-anlæg eller et par høretelefoner med FM-modtager.

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : Ditte

Dato : 02-02-06 21:59

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.expansys.dk/product.asp?code=129826
>
> Enten til en radio/stereo-anlæg eller et par høretelefoner med

Hej

Tak for svaret.
Men må tilstå, at jeg ikke aner hvad du linker til *G*
Hvis jeg ikke kan få det til at virke med bluetooth, så må jeg overveje et
minijack-konverter, eller nøjes med det headsæt der fulgte med telefonen.

Hilsen Ditte

Fra : Pistolprinsen

Dato : 03-02-06 06:18

> [...]
> minijack-konverter, eller nøjes med det headsæt der fulgte med telefonen.

Hvad jeg linker til er en lille FM-sender, som du blot klikker på din
Sony-Ericsson telefon.

Denne er i stand til at sende ca. 10 meter (samme afstand som BlueTooth),
men sender blot på FM-båndet - altså standard radio-signal.

Dermed kan du opfange lyden i alle modtagere, der har en FM-modtager, f.eks.
en ganske normal radio eller et sæt høretelefoner med en lille indbygget
radio i.

Du kan også f.eks. afspille dine MP3-filer i telefonen over bilens
stereo-radio, når du er ude at køre - helt uden at tilslutte telefonen til
radioen

Ganske smart lille tingest, der er lavet af Sony-Ericsson selv, specielt til
deres telefoner.
Den fylder næsten ingenting, er relativt billig, og telefonen genkender den
selv, når du sætter den på telefonen.

Den har endda gennemført port, så du stadig kan f.eks. sætte et strømstik i
telefonen, selvom du har denne enhed sat til telefonen.

Pistolprinsen

Fra : BigMac

Dato : 03-02-06 08:25

> [...]
>
> Den har endda gennemført port, så du stadig kan f.eks. sætte et strømstik
> i telefonen, selvom du har denne enhed sat til telefonen.

men så kan du vel ikke bruge dit "håndfri-sæt-og-holder" i bilen??

Fra : Pistolprinsen

Dato : 03-02-06 18:03

> men så kan du vel ikke bruge dit "håndfri-sæt-og-holder" i bilen??

Aner det ikke - jeg har ikke et sådant håndfrit sæt...