Nogen der har erfaring med Dansk Internet?
Fra : BamBam

Dato : 01-02-06 20:07

Jeg søger folk der kender til Dansk Internet http://danskeinternet.dk/
Har tænkt på at få en 2048/2048 forbindelse, er det godt eller skidt?

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 22:24

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger folk der kender til Dansk Internet http://danskeinternet.dk/
> Har tænkt på at få en 2048/2048 forbindelse, er det godt eller skidt?

Et meget uprofessionelt firma, hvilket også skinner kraftigt igennem når du
browser deres side, og i særdeleshed når du læser deres betingelser.
Det frie forbrug er ikke frit, hvis du bruger din forbindelse for
meget(ukendt mængde).
Direktøren har det meget svært med peer2peer aktivitet, og sætter
lighedstegn mellem voldsom trafik og fildeling.
Læs evt. de 2 nedenstående link og du vil blive klogere om det er noget for
dig.

http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/d117edaff80df865/637fd91e2130e211?lnk=st&q=danske+internet&rnum=10&hl=da#637fd91e2130e211

http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/97735643ec58dbd8/11dd73875e0114b1?lnk=st&q=danske+internet&rnum=2&hl=da#11dd73875e0114b1

Hvordan selve deres netværk kører ved jeg ikke, og jeg har ikke tænkt mig at
blive kunde der.
Jeg fik dog at vide at man ikke får en offentlig ip, men vil være en del af
et lokal netværk, hvor brugerne deler 1 ip, hvilket var yderligere grund for
mig til at vælge fra.

Fra : N/A

Dato : 01-02-06 23:28

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 23:28

"Jan" <nospam@datakram.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du http://danskeinternet.dk/ eller http://dansknet.dk/ ?
>
> Mvh
> Jan

Jeg taler om danske internet, som BamBam også spørger om, og har linket til.

Fra : Jan

Dato : 02-02-06 00:32

K. wrote:

> Jeg taler om danske internet, som BamBam også spørger om, og har
> linket til.

Ja, det opdagede jeg også 10 sekunder efter jeg postede mit indlæg.... det
var bare fordi subject siger Dansk Internet...

Danskeinternet ligner en udbyder man skal holde sig fra, minder lidt om
TDC's latterlige 8Mbit med forbrugsafregning, billigt, hvis man ikke bruger
det...

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 00:50

> [...]

> Danskeinternet ligner en udbyder man skal holde sig fra, minder lidt om
> TDC's latterlige 8Mbit med forbrugsafregning, billigt, hvis man ikke

Ja, jeg er heller ikke ligefrem fan af tdc's forbrugsafregning på hurtige
linier, men hos tdc kan man trods alt se nøjagtig hvor grænserne ligger.
Problemet hos danske internet er at det helt vil være op til direktøren at
afgøre om man bruger linien for meget.
Da jeg, i telefonen, spurgte om trafikmængder kune jeg ikke få et ordentligt
svar.
Men da jeg slyngede f.eks. 25 Gig. om måneden ud, sagde han at det var godt
nok meget, og spurgte om den så bare skulle stå der og køre for fuld kraft
hele tiden(med tydelig foragt i stemmen). Hvilket var et dumt spørgsmål, da
en 2mbit/2mbit som kører hele tiden ved fuld kapasitet naturligvis ville
løbe op i betydeligt mere end 25 Gig pr. måned.

Fra : BamBam

Dato : 02-02-06 08:53

<K.> skrev i en meddelelse news:PNidnR3X3rR2u3zeRVnyhg@giganews.com...

> [...]
> lighedstegn mellem voldsom trafik og fildeling.
> Læs evt. de 2 nedenstående link og du vil blive klogere om det er noget

Ok!
Hvor bor du?
Jeg bor i Nykøbing.

Hvordan er forbindelsen, er den stabil og får man de 2048 Kb ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 11:07

> Ok!
> Hvor bor du?
> Jeg bor i Nykøbing.

Jeg bor i Eskilstrup.

> Hvordan er forbindelsen, er den stabil og får man de 2048 Kb ?

Jeg har ikke selv forbindelsen, og kender ikke nogen der har den endnu.
Jeg overvejede kraftigt at få den, og undersøgte en hel del omkring firmaet
og forbindelsen for ca. 1 måned siden.
Men på grund at de ting jeg tidligere har beskrevet er det slet ikke et
firma jeg vil overveje.

Men det er da billigt, og hvis man har et begrænset internet forbrug, kan
jeg nok godt forstå at man vælger dem.
Er man til gengæld typen der bruger f.eks. bittorrent, eller betalings news,
eller på anden måde har stort forbrug, tror jeg at man skal holde sig langt
væk.

Fra : BamBam

Dato : 02-02-06 12:38

<K.> skrev i en meddelelse news:vZOdnaUIVslORHzeRVnyjw@giganews.com...

> [...]
> Er man til gengæld typen der bruger f.eks. bittorrent, eller betalings
> news, eller på anden måde har stort forbrug, tror jeg at man skal holde

Jeg har tænkt mig at bruge den til at stream TV7video ned bla. fra TV2
Sprutnik og spille online, samt downloade spil/demo/trailers på min Xbox
360, ikke noget med ulovlig fil deling.

Hvad skal man ellers bruge en 2 mb forbindelse til?
Hvis de tror at man bare skal side og surfe og downloade mails, så kan man
nøjs med en 256 eller 512 kb forbindelse.

De gør jo også et stort nummer ud af at man har 2 mb begge veje.

Hvis jeg oplever problemer med mit normale forbrug som ikke er peer2peer
aktivitet, så skal jeg nok sørge for at der kommer et kæmpe artikel i
Folketidne.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 15:20

> [...]
>
> Hvis jeg oplever problemer med mit normale forbrug som ikke er peer2peer
> aktivitet, så skal jeg nok sørge for at der kommer et kæmpe artikel i

Skriv gerne herinde hvordan det virker når du har fået, og testet det.
Og held og lykke med det.

Fra : BamBam

Dato : 02-02-06 20:39

<K.> skrev i en meddelelse news:6emdnZSa35ibiH_eRVny0Q@giganews.com...

> "BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse

> Skriv gerne herinde hvordan det virker når du har fået, og testet det.
> Og held og lykke med det.

Ringet i dag og bestilte det, de ringet tilbage kort efter og sagde de kunne
installere det i dag, kort efter kom der en og sat det op, fin og hurtig
service!

Jeg er nu på, bor under 500 meter fra masten der sender, kan se den fra mit
køkken vindue på 3 sal, så der er lige forbindelse mellem mig og masten uden
noget der forstyrre imellem som træer og bygninger.

Pga. service på masten da teknikker var her, kunne han ikke måle
forbindelsen, men sat en lille modtager op i vindues karmen, den skal måske
suppleres med en ekstra udvendig antenne, da jeg ikke kommer op på de 2mb,
han vil se forbi på lørdag efter kl 17 når jeg har fri fra arbejde, han bor
selv tæt på, fin service.

Fik også opsat min mac adresse på min bærbar, så jeg kan tage den med rundt
i byen, eller faktisk i alle de byer hvor Danske Internet dækker, fin
service.

Nu er jeg spændt på hvordan resten går, med oppe tid osv.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 21:22

> [...]
> mit køkken vindue på 3 sal, så der er lige forbindelse mellem mig og
> masten uden noget der forstyrre imellem som træer og bygninger.

Ja, det var da en god start.

> [...]
> de 2mb, han vil se forbi på lørdag efter kl 17 når jeg har fri fra
> arbejde, han bor selv tæt på, fin service.

Utroligt at du ikke kan opnå 2mbit/2mbit på 500 m. afstand med frit udsyn
gennem rude.

> Fik også opsat min mac adresse på min bærbar, så jeg kan tage den med
> rundt i byen, eller faktisk i alle de byer hvor Danske Internet dækker,
> fin service.

Ja, det var da noget man kunne bruge til noget.
Jeg går ud fra at det er med den bærbare's trådløse netkort, og indbyggede
antenne du skal fange signalet?
Interesant at se hvordan det vil virke når du sidder inde i et hus et sted i
byen, når du ikke får fuldt signal gennem dit vindue i lejligheden på 500 m.
afstand.

> Nu er jeg spændt på hvordan resten går, med oppe tid osv.

Det er jeg også, så skriv gerne mere når du bliver klogere på tingene.

Fra : BamBam

Dato : 02-02-06 21:50

<K.> skrev i en meddelelse news:HfedndZZ35xR9H_eRVny0Q@giganews.com...

> Utroligt at du ikke kan opnå 2mbit/2mbit på 500 m. afstand med frit udsyn
> gennem rude.

Åbnet vinduet og satte modtageren uden for, så kom den op over 1mb.
Tror bare antennen er for lille, den er mindre end den jeg har på min
router.

> Ja, det var da noget man kunne bruge til noget.
> Jeg går ud fra at det er med den bærbare's trådløse netkort, og indbyggede
> antenne du skal fange signalet?

Ja det er med indbygget antenne.

> Interesant at se hvordan det vil virke når du sidder inde i et hus et sted
> i byen, når du ikke får fuldt signal gennem dit vindue i lejligheden på
> 500 m. afstand.

Jeg kan faktisk svagt fange dem på min bærebar inden i stuen, modsat side af
huset end hvor antennen er.

> Det er jeg også, så skriv gerne mere når du bliver klogere på tingene.

Ok

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 22:02

> Åbnet vinduet og satte modtageren uden for, så kom den op over 1mb.
> Tror bare antennen er for lille, den er mindre end den jeg har på min
> router.

Ja ok, må håbe du får noget bedre udstyr udleveret, for det er da ikke godt
nok at ikke at få 2 mbit.

> Ja det er med indbygget antenne.

> Jeg kan faktisk svagt fange dem på min bærebar inden i stuen, modsat side
> af huset end hvor antennen er.

Men hvis du kun svagt kan fange den i din lejlighed 500 m. fra antennen i 3.
sals højde, vil jeg ikke mene at det er i praksis brugbart, som en mobil
internet forbindelse.

Fra : BamBam

Dato : 02-02-06 22:16

<K.> skrev i en meddelelse news:--2dnelg88_D7n_eRVnysw@giganews.com...

> Ja ok, må håbe du får noget bedre udstyr udleveret, for det er da ikke
> godt nok at ikke at få 2 mbit.

Nej, men det skulle blive løst med en antenne uden for vinduet.
Ham der kom og sat det op, ringet selv tilbage og fortalte at jeg kunne
komme på nu, normalt sikker de sig at forbindelsen er iorden når de er der,
men på grund af service på sende masten kunne han ikke lave målinger på
stedet, men han tilføjet selv at han kunne se at signalet ikke gik stærkt
igennem til mig og han så vil sætte en antenne op.

> Men hvis du kun svagt kan fange den i din lejlighed 500 m. fra antennen i
> 3. sals højde, vil jeg ikke mene at det er i praksis brugbart, som en
> mobil internet forbindelse.

Nej, men skal heller ikke bruge den mobilt.
Han var selv mobilt på nettet med han bærbar, ham fra Danske Internet de var
her, men det er da en udmærket service.

Kan komme på mobilt, men den køre ikke 2mb, men 256 kb.

Fra : Henning

Dato : 02-02-06 21:43

>Pga. service på masten da teknikker var her, kunne han ikke måle
>forbindelsen, men sat en lille modtager op i vindues karmen, den skal måske
>suppleres med en ekstra udvendig antenne, da jeg ikke kommer op på de 2mb,

Der er åbenbart dårligere forbindelse gennem glas end gennem mursten
pga. coating på vinduerne. Prøv at flytte modtager lidt ud til siden i
stedet.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : BamBam

Dato : 02-02-06 21:51

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er åbenbart dårligere forbindelse gennem glas end gennem mursten
> pga. coating på vinduerne. Prøv at flytte modtager lidt ud til siden i
> stedet.

Det vil jeg prøve, gik fint da jeg satte den uden for vinduet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-02-06 16:18

ja jeg har også 2/2Mbit og synes ikke jeg downloader specielt meget 0g
det er omkring 90GB om måneden