Telmore - andre betalingsmetoder end Danko~
Fra : Michael Ravn

Dato : 13-06-01 19:55

Hvornår tilbyder Telmore, at man kan betale med PBS, giro eller alt
andet end "dankort over internettet"?
Det siges at være undervejs. Frank...?
Michael Ravn

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-06-01 19:58

Michael Ravn wrote:

> Hvornår tilbyder Telmore, at man kan betale med PBS, giro eller alt
> [...]

hvad er der galt med Dankort over internettet? dankort er da noget man
"bør have" i dagens Danmark, og sikkerhede over internettet er altså
ikke så slem at man skal være urolig for at betale denvej.

MVH
Kim
--
You auto buy now.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-01 20:03

Kim Schulz skrev:

>hvad er der galt med Dankort over internettet?

Det er jo ikke sikkert det er det der er 'galt'.

>dankort er da noget man
>"bør have" i dagens Danmark,

Der er nogle der ikke kan styre det.

>og sikkerhede over internettet er altså
>ikke så slem at man skal være urolig for at betale denvej.

Jeg vil ikke kalde sikkerheden 'ikke så slem'. Hæves der et beløb på
dit Dankort som du ikke kender til, så går du i banken og brokker dig.
Jeg har aldrig selv været ude for det (og jeg har efterhånden brugt
mit Dankort meget over nettet).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Michael Ravn

Dato : 13-06-01 20:47

On Wed, 13 Jun 2001 20:57:43 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>hvad er der galt med Dankort over internettet? dankort er da noget man
>"bør have" i dagens Danmark, og sikkerhede over internettet er altså
>ikke så slem at man skal være urolig for at betale denvej.

Der er kun den sikkerhed, at man kan se, hvad der er hævet på sine
kontoudskrifter. Og dernæst henvende sig i sin bank. Jeg har hørt om
nogle som jævnligt betaler over nettet, og dermed også nogle gange har
fået hævet et beløb fra deres konto, som ikke burde være hævet.
Normalt små beløb - så små at ikke alle ville opdage det på deres
kontoudskrift.
Og Telmore bruger iøvrigt SSL til deres betalinger (ligesom de fleste
andre.) Dette er, efter sigende, ikke nær så sikkert som SET-systemet,
som ikke mange net-forretninger bruger.
Michael Ravn

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 20:57

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> wrote in message

> [...]
> Og Telmore bruger iøvrigt SSL til deres betalinger (ligesom de fleste
> andre.) Dette er, efter sigende, ikke nær så sikkert som SET-systemet,

Hvornår har du hørt om misbrug af Dankortet, lyder som om creditcards du
snakker om. Men ja man må da have styr på sine konti.. ellers kan pizzahans
jo også bare hæve løs.. hvad er forskellen?

Fra : Michael Ravn

Dato : 13-06-01 22:02

On Wed, 13 Jun 2001 21:57:24 +0200, "Flemming Lynggaard"
<nospam@lynggaard.com> wrote:

> [...]
>snakker om. Men ja man må da have styr på sine konti.. ellers kan pizzahans
>jo også bare hæve løs.. hvad er forskellen?

De kan vel begge misbruges. Både dankort og creditcards. Men du har
selvfølgeligt ret i at misbrug ikke kun behøver skyldes
internet-betalinger.
Iøvrigt bruger jeg selv Telmore, (eller min kæreste gør), på trods af
betalingsmetoden; men jeg kender nogle stykker, som fravælger Telmore,
p.gr.a. betalingsmetoden.
Michael Ravn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-01 21:07

Michael Ravn skrev:

>andre.) Dette er, efter sigende, ikke nær så sikkert som SET-systemet,
>som ikke mange net-forretninger bruger.

Husk på at den forøgede sikkerhed modsvares af at brugeren får en
meget højere risiko. Der er ikke ret meget der er så sikkert for
brugeren som at købe med dankort uden pinkode.

--
Bertel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 20:00

> Hvornår tilbyder Telmore, at man kan betale med PBS, giro eller alt
> andet end "dankort over internettet"?
> Det siges at være undervejs. Frank...?

Hvorfor skulle de dog det, hvad er der galt med dankort? Og hvordan pokker
vil du købe taletid via PBS?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-01 20:04

Flemming Lynggaard skrev:

>Hvorfor skulle de dog det, hvad er der galt med dankort?

Nogle har ikke lyst til at have Dankort, det er da deres valg.

>Og hvordan pokker vil du købe taletid via PBS?

Man kunne evt. lave det sådan, at hver gang man røg under 50,- så blev
der automatisk hævet 100,- kr. Ændr evt. på tallene hvis du har lyst.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 20:56

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Nogle har ikke lyst til at have Dankort, det er da deres valg.

> Man kunne evt. lave det sådan, at hver gang man røg under 50,- så blev
> der automatisk hævet 100,- kr. Ændr evt. på tallene hvis du har lyst.

Ja vel er det da deres valg, men så kan de jo bare vælge et firma der ikke
kører telmores koncept med enkelt og billigt..

Det der er jo administration ud over det hele

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-01 21:11

Flemming Lynggaard skrev:

>Ja vel er det da deres valg, men så kan de jo bare vælge et firma der ikke
>kører telmores koncept med enkelt og billigt..

Ja, men der er da vel intet galt i at spørge som Michael gør. Jeg
mener da også at Frank har nævnt, at der er andre betalingsmetoder på
vej.

>Det der er jo administration ud over det hele

Det hedder programmering. Når det først er lavet, så skal der ikke
meget menneskelig indblanding til.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-01 21:49

> Det hedder programmering. Når det først er lavet, så skal der ikke
> meget menneskelig indblanding til.

Du har ikke arbejdet meget med fakturering og kreditering, hva?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-06-01 21:49

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Du har ikke arbejdet meget med fakturering og kreditering, hva?

Ikke meget, men lidt. Det må kunne lade sig gøre at lave ordentligt.
Et system der udsender opkrævninger på X kr. når kontoen ryger under
50,-.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 06:54

> Ikke meget, men lidt. Det må kunne lade sig gøre at lave ordentligt.
> Et system der udsender opkrævninger på X kr. når kontoen ryger under
> 50,-.

Det kan det sagtens, men det er ikke just arbejdsneutralt selvom man har
fået det op og køre.

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 21-06-01 09:29

> Det kan det sagtens, men det er ikke just arbejdsneutralt selvom man har
> fået det op og køre.

Nej ganske enig, der vil altid opstå problemer - uanset hvor godt systemet
er. Men det stiger med antallet af brugere, altså mængen af problemer.
Telmores koncept er jo helt frit for regninger og dermed klager, dårlige
betalere osv osv, mange teleselskaber taber millioner af kroner hvert år
fordi folk ikke betaler deres regninger.

/Lasse

Fra : Michael Ravn

Dato : 13-06-01 21:52

On Wed, 13 Jun 2001 21:00:07 +0200, "Flemming Lynggaard"
<nospam@lynggaard.com> wrote:

>"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> wrote in message
>
>Hvorfor skulle de dog det, hvad er der galt med dankort? Og hvordan pokker
>vil du købe taletid via PBS?

Hos World Online Mobil kan man betale på flere måder, og de har ellers
SVJV samme koncept som Telmore.
Michael Ravn