Håndkøbsmiddel - kan købes hvor (via nette~
Fra : Marianne

Dato : 31-01-06 23:25

Hej

Vores hund har reddet sig en omgang skab. Den er i behandling, men desværre
har vi (2 voksne og 2 børn) også fået "glæde" af miderne.

Forskellige steder står der, at hundeskab ikke går på mennesker, men vores
mider kan åbebart ikke læse! Vores egen læge siger, at det må være fnat, vi
har fået, selv om ingen af os har fået fnattens kendetegn (jeg husker det
fra min grønne ungdom).

Hvorom alt er - vi har fået anbefalet et håndkøbslægemiddel, Nix 5%, som er
en creme.

Det forekommer at virke, men desværre kan vi kun få fat i 1 tube, og vi skal
bruge 4-5 stk. Midlet er i restordre fra grossisten, og det vides ikke,
hvornår det fås igen - om nogensinde. Alternativer findes tilsyneladende
ikke!!

Det aktive stof i cremen hedder permethrin.

Jeg har været rundt på 6 apoteker, men bortset fra det første, hvor jeg fik
den ene tube, trækker de øvrige beklagende på skuldrene: desværre. Findes
der alternativer? Nej.

Vi er virkelig desperate. Det klør og klør, man kan ikke sove, huden er
efterhånden kradset af, samt meget tør af de mange bade (som trods alt
lindrer lidt).

Hvad gør man? Et forsøg - tænkte jeg - er om man kan købe noget lignende
over nettet? Kan man det? Hvor ?? Alternative forslag er også meget
velkomne.

mvh

marianne

Fra : Marianne

Dato : 31-01-06 23:59

Jeg fandt endelig en mulighed - http://www.expresschemist.co.uk

mvh
Marianne

Fra : Ditte

Dato : 01-02-06 12:55

> [...]
>
> Hvad gør man? Et forsøg - tænkte jeg - er om man kan købe noget lignende
> over nettet? Kan man det? Hvor ?? Alternative forslag er også meget

Hej Marianne

Til den kløende del, kan du på (måske ikke alle) apoteket få noget der
hedder Cytelium fra Aderma, det bruges ofte mod kløende skplkopper.
Jeg er lige startet som farmakonom, så jeg kender heller ikke andre
alternativer.

Venlig hilsen Ditte