God bog om javascript?
Fra : Martin Ploug

Dato : 31-01-06 22:43

Hej

Er her nogen, der kan anbefale en god bog om javascript?
Bogen skal helst være meget praktisk orientreret.

Jeg mangler i sær noget, som grundigt beskriver noget omkring
formularvalidering - og helst med javascript, som virker både i
IE og i FF.

Jeg tænker på, om bøgerne på www.javascriptworld.com
er noget værd i forhold til mit behov.

Bøgerne må helst ikke koste meget mere end. 300 kr.

Jeg ved, at der sikkert findes mange hjemmesider - bl.a.
ovenstående - som beskriver forskellige js eksempler, men jeg kan godt
lide at have en bog at læse i også.
Det er snart min fødselsdag, og tænkte, at der måske kunne være et godt
gaveønske.

Men jeg tager da gerne i mod god js hjemmesider.

På forhånd tak.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 01-02-06 19:05

Martin Ploug wrote:
> [...]
> godt gaveønske.
>
> Men jeg tager da gerne i mod god js hjemmesider.

JavaScript Bible, Gold Edition
Danny Goodman
Hungry Minds, Inc.
ISBN: 0-7645-4718-6

Er den suverænt bedste bog jeg har læst om JS, hvis det ikke står i den er
det ikke værd at vide

Men den falder nok uden for budget rammen

Der findes også en udmærket Nutshell om JS (Oreilly) men den er mere en
teknisk referencebog, end en bog om praktisk brug.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer