Dele en printer
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 31-01-06 20:45

Jeg har et noget specielt setup, som jeg har brug for lidt hjælp med.

I vores hus har vi to internetforbindelser. Hver forbindelse har en router
og til disse to routere er der sluttet hver sin computer til.

Derudover har vi en printer, en HP Deksjet 6800. Denne kan tilsluttes
computerne både via USB, LAN samt WLAN. Lige nu er den dog kun tilsluttet
den ene computer via USB.

Jeg vil gerne kunne bruge printeren på begge maskiner. Findes der en måde,
hvorpå jeg kan tilslutte printeren til en netværks-dims (hvilken?), der så
kan tilsluttes de to routere. Eller er der en smart løsning, jeg har
overset (ud over at lade dem begge udskrive via Wi-Fi)?

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 01-02-06 07:18

Kasper Hyllested wrote:

> Jeg har et noget specielt setup, som jeg har brug for lidt hjælp med.
>
> I vores hus har vi to internetforbindelser. Hver forbindelse har en router
> og til disse to routere er der sluttet hver sin computer til.

Det er ikke så usædvanligt som du tror. I disse tider synes gud-og-hvermand
at de skal stille en PC med VPN til rådighed. Vi kunne have tre hjemme hos
os, hvis jeg ikke insisterede på at sige nej...

> [...]
> kan tilsluttes de to routere. Eller er der en smart løsning, jeg har
> overset (ud over at lade dem begge udskrive via Wi-Fi)?

Du kunne vel oprette et netværk imellem de to maskiner, f.eks. via usb?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Nick

Dato : 01-02-06 07:46

Vi har USB-delere på programmet.

www.danbit.dk

/Nick

Fra : Lars Mortensen

Dato : 01-02-06 11:46

Burde vel kunne gøres via en USB hub.

Lars

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-02-06 11:54

Kasper Hyllested wrote:

> Derudover har vi en printer, en HP Deksjet 6800. Denne kan tilsluttes
> computerne både via USB, LAN samt WLAN. Lige nu er den dog kun
> tilsluttet den ene computer via USB.

Hvad med sådan en dims.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=654110038&n=496908102&pn=552651110
Den springer ikke bugetet