hjælp til at finde nyt bundkort
Fra : brian bertelsen

Dato : 31-01-06 20:33

Hej NG

jeg har et bundkort af Matsonic (MS8127C Socket A, Via Apollo kt133)
med en AMD Atholn 800 Mhz prossor kortet køre fint men jeg har altid
problemmer med at finde driveren til lydkortet, køre XP.....

så tænkte jeg at det måske var ved tiden at den skulle skiftes ud til noget
nyt og hurtigere ???? men hvad

jeg ville jo godt bruge det gamle kabinet hvor alle min ting er monteret
så der kun var udgifter til et nyt bundkort samt en prosserer
hvad skal jeg kikke efter når jeg ser på bundkort ??
er det socket A eller Via Apollo der betyder at jeg kan bruge bundkortet i
mit tower ??

faktisk ved jeg heller ikke rigtig noget om bundkort så måske havde i et
par forslag til moget det kunne bruges ?

kan det passe at når man fordobler hastigheden på prosseren, øger man
hastigheden med ca 20 % ??
det vil jo sige at jeg nok skulle ud og finde mig en prosserer der ligger
omkring de 2400 og opefter eller ?

jeg håber at i kan hjælpe mig på vej til at finde den rigtige løsning
på forhånd tak for hjælpen

Mvh Brian Bertelsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-01-06 21:25

"brian bertelsen" <bertelsen8@hotmail.com> wrote:

> [...]
>problemmer med at finde driveren til lydkortet, køre XP.....
>
>så tænkte jeg at det måske var ved tiden at den skulle skiftes ud til noget

Tja, du står nok foran en større investering - Maskinen er så gammel at
udskiftning af bundkort / cpu også kræver ny RAM og formentlig et
PCI-Express grafikkort og en SATA harddisk...

Og så er vi vel der at du ligeså godt kan købe helt ny computer og så
bevare den gamle til sjov-og-ballade

<mlr>

Fra : Henrik Lynggaard Han~

Dato : 01-02-06 02:09

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> PCI-Express grafikkort og en SATA harddisk...
>
> Og så er vi vel der at du ligeså godt kan købe helt ny computer og så

Skal vi nu ikke lige klappe hesten .

Personligt ville jeg forslå noget i retning af:
1. Socket A baseret bundkort, f.eks. ASRock K7S41 med indbygget
lyd,grafik og netværk
2. noget ny ram da det gamle bundkort vistnok kun understøtter PC133
3. hurtigere processor hvis det er nødvendigt-

Dette er udfra betragtningen om lave udgifter, jeg har ikke undersøgt om
bundkortet er et godt valg. Det er billigt, Socket A, og af et ok mærke.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-06 15:34

Henrik Lynggaard Hansen <henrik@lynggaard.org> wrote:

> [...]
>2. noget ny ram da det gamle bundkort vistnok kun understøtter PC133
>3. hurtigere processor hvis det er nødvendigt-

Socket A er hastigt på vej ud - Jeg tror ikke længere AMD producerer
Sempron til den sokkel. Den kan godt nok stadig ses på EDB-priser, men
det er vist svært at finde en der kan levere...

<mlr>

Fra : sdsf

Dato : 03-02-06 12:27

Michael Rasmussen skrev:

> Socket A er hastigt på vej ud - Jeg tror ikke længere AMD producerer
> Sempron til den sokkel. Den kan godt nok stadig ses på EDB-priser, men
> det er vist svært at finde en der kan levere...
Men det har aldrig været lettere at finde gode computere i skrotbunker.
Mit sidste fund var en maskine med en AtlonXP 1800+
Det er da ok OK maskine!

Brugt i den blå avis er sikkert også en god mulighed.