Flytte værdi fra et vindue til et andet
Fra : Torben Lange-Pederse~

Dato : 31-01-06 18:49

Hej

Jeg har via en formular fået beregnet en værdi, som nu er gemt i variablen
"resultat".

Jeg vil efterfølgende gerne åbne en ny side, hvor jeg kan genbruge denne
værdi (når brugeren klikker et link).

Jeg er sikker på, at det kan gøres med javascript (window.open), men har
ikke kunnet finde ud af hvordan.

Bliver glad for lidt hjælp

mvh

Torben Lange-Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-06 22:09

Torben Lange-Pedersen skrev:

> Jeg vil efterfølgende gerne åbne en ny side, hvor jeg kan
> genbruge denne værdi (når brugeren klikker et link).

Du kan overføre værdien via querystring eller via en cookie.

Hvis du vil have mere konkret hjælp, vil jeg foreslå dig at linke
til din side - så er det lettere at se hvad du mener.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Kragh

Dato : 01-02-06 00:18

> [...]
> værdi (når brugeren klikker et link).
>
> Jeg er sikker på, at det kan gøres med javascript (window.open), men har

Du har helt ret.

Du kan sagtens flytte værdier imellem sider med javascript.

Du kan se et eksempel på dette på min hjemmeside.

http://web.5mm.dk/

Vælg det link som hedder popup (hvilket er et zip dokument med nogle filer i.)

Dette er en samling som viser hvordan man åbner et vindue og skriver nogle
værdier i dette. Derefter sendes de tilbage til den oprindelige side.

Samme metode kan bruges til at sende data frem på den nye side.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne