Besøgstæller
Fra : Filip

Dato : 31-01-06 16:23

Hej

Jeg skal have slået min besøgstæller fra i IE 6.0 fra. Hvordan gøres det?

Filip

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-06 16:54

Filip skrev:

>Jeg skal have slået min besøgstæller fra i IE 6.0 fra. Hvordan gøres det?

Hvilken tæller?

Der er da ingen tæller i IE.

Er det historie, liste over besøgte sider i adresselinjen du
tænker på?
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Filip

Dato : 31-01-06 22:25

> Hvilken tæller?
>
> Der er da ingen tæller i IE.

Jeg var måske lidt upræcis. Jeg mener den der aktiverer besøgstællere på
hjemmesider så man kan gå ind på en side med besøgstællere uden selv at
blive talt med. Jeg skulle mene at man kan slå det fra et eller andet sted.

Filip

Fra : Max

Dato : 31-01-06 22:42

Hej Filip

> selv at blive talt med. Jeg skulle mene at man kan slå det fra et
> eller andet sted.

Hvis du besøger f.eks. min hjemmeside, ja så bliver du talt og
det er ikke noget du har kontrol over.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 31-01-06 23:40

Max wrote:

> Hvis du besøger f.eks. min hjemmeside, ja så bliver du talt og
> det er ikke noget du har kontrol over.

Man kan vel sætte chart.dk og lignende i et filter af en art, så
tælleren ikke bliver kontaktet og man derfor ikke bliver talt med ...

Der er jo filtre, der forhindre børn i at se de sider, som deres
forældre ikke vil have, de skal se. Tællere kan vel også sættes ind i et
tilsvarende filter.

Fra : Max

Dato : 01-02-06 00:17

Hej

> forældre ikke vil have, de skal se. Tællere kan vel også sættes ind i
> et tilsvarende filter.

Nu er det jo kun en brøkdel af tællerne der ses, når du kontakter
en hjemmeside, ja så downloader du jo fra den, og så bliver du
talt som besøgende.

Mvh Max

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-02-06 11:15

Holst wrote:

> Man kan vel sætte chart.dk og lignende i et filter af en art, så
> tælleren ikke bliver kontaktet og man derfor ikke bliver talt med ...

Jeps.

Under C:\windows\system32\drivers\etc ligger den fil der hedder 'hosts'

Den åbner du i notepad og tilføjer:

127.0.0.1 cph.instadia.net
127.0.0.1 e2.emediate.se
127.0.0.1 ad1.emediate.dk
127.0.0.1 peakpro.dk
127.0.0.1 www.peakpro.dk
127.0.0.1 peak.dk
127.0.0.1 nope.dk
127.0.0.1 chart.dk
127.0.0.1 www.peak.dk
127.0.0.1 www.nope.dk
127.0.0.1 www.chart.dk
127.0.0.1 cluster.chart.dk
127.0.0.1 servedby.advertising.com
127.0.0.1 www.peasy.dk
127.0.0.1 userneeds.netminers.dk
127.0.0.1 netminers.dk
127.0.0.1 www.livewebstats.dk
127.0.0.1 langkawi.dk
127.0.0.1 www.goog.dk
127.0.0.1 www.totaltiorden.dk
127.0.0.1 www.popper.dk
127.0.0.1 www.pulz.com

og en hel masse mere, som hjælper dig mod at blive bombarderet med
reklamer, tællere o.s.v.

Min er lidt over 7000 linier lang.

> Der er jo filtre, der forhindre børn i at se de sider, som deres
> forældre ikke vil have, de skal se. Tællere kan vel også sættes ind i et
> tilsvarende filter.

Ja, netop. Ovenstående kan filtrere alt, hvad du kan komme i tanke om.

--
Benny Nissen

Fra : Filip

Dato : 01-02-06 07:04

> Hvis du besøger f.eks. min hjemmeside, ja så bliver du talt og
> det er ikke noget du har kontrol over.

Det var mærkeligt. Jeg ville bestemt mene man kunne slå det fra, men det er
måske i de tidligere udgaver af IE.

Filip

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-02-06 09:11

> Det var mærkeligt. Jeg ville bestemt mene man kunne slå det fra, men det
er
> måske i de tidligere udgaver af IE.

Gammeldags tællere var bare billeder som blev genereret dynamisk. Hver gang
der var en som downloadede billedet, blev tælleren talt op og et nyt billede
blev sendt. Sådanne tællere slår du fra ved at slå visning af billeder fra.
Alternativt kan du blokere det site, hvor tælleren ligger.

Niels Dybdahl

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-02-06 11:10

Max wrote:

> Hvis du besøger f.eks. min hjemmeside, ja så bliver du talt og
> det er ikke noget du har kontrol over.

Link til din side ?

--
Benny Nissen

Fra : Leonard

Dato : 01-02-06 11:21

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

>Link til din side ?

Er det ikke ligegyldigt, men du kan da få et link til min:
http://leonard.dk der er ingen synlig tæller men hvis du kigger forbi
vil det fremgå af serverens log og dermed også i statistikken, som jeg
har adgang til.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-02-06 11:24

Leonard wrote:

> [...]
> http://leonard.dk der er ingen synlig tæller men hvis du kigger forbi
> vil det fremgå af serverens log og dermed også i statistikken, som jeg

Det er klart at server-loggen kan man ikke komme uden om.
Du skrev bare "ja så bliver du talt og det er ikke noget du har kontrol
over". Derfor ville jeg godt se din tæller, men du har jo ingen på siden
.... kun server loggen, som dog også er det mes præcise man kan få.

--
Benny Nissen

Fra : Leonard

Dato : 01-02-06 13:31

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

>Du skrev bare "ja så bliver du talt og det er ikke noget du har kontrol
>over". Derfor ville jeg godt se din tæller, men du har jo ingen på siden

Nu var det ikke mig der skrev det, men Max, men jeg kan da godt lave
en tæller på siden der tælles op, hvis den skrives i PHP, så afvikles
den også på serveren og du kan kun undgå den ved at blive helt væk

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 01-02-06 08:22

"Filip" <annonym@get2net.dk> wrote:

> [...]
>blive talt med. Jeg skulle mene at man kan slå det fra et eller andet sted.

Det kommer så anpå hvordan tælleren på siden virker, men hvis det er
de typiske chart.dk o.lign. skodtællere, så er de fleste afhængige af
javascript og kan derfor omgås ved at slå javascript fra i browseren.
Hvis det er din egen hjemmeside, så har nogle af tællerne mulighed for
at sætte en cookie, som gør at du ikke bliver talt med, men det er
ikke i IE, men på kontrolsiden til tælleren du skal sætte det.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Filip

Dato : 01-02-06 14:44

> [...]
> at sætte en cookie, som gør at du ikke bliver talt med, men det er
> ikke i IE, men på kontrolsiden til tælleren du skal sætte det.

Jeg benytter FP 2003 og jeg har bare sat den indbyggede tæller på min side.
Jeg syns ikke jeg har så mange muligheder for at ændre på hvordan den skal
tælle. www.aams.dk/stop

Filip

Fra : Leonard

Dato : 01-02-06 15:00

"Filip" <annonym@get2net.dk> wrote:

>Jeg benytter FP 2003 og jeg har bare sat den indbyggede tæller på min side.
>Jeg syns ikke jeg har så mange muligheder for at ændre på hvordan den skal

Det har intet med din IE at gøre, yderligere hjælp må du finde i en
gruppe om FP

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/