Hjælp til vurdering af en Dell PC
Fra : Per Strechler

Dato : 31-01-06 16:24

Hej

Jeg har set mig varm på en PC'er fra Dell. Den har såvidt jeg kan se den
rigtige rigtige ydeevne i forhold til det jeg skal bruge den til og prisen
passer mig godt.(ca. 6000 kr)

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/dimen_3100?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhsEr der nogen herinde der enten kan se om den mangler noget? Jeg er isærusikker på DVD drevet, er det tidsvarende? Det er modellen DimensionTM 3100"Banebrydende teknologi"det drejer sig om. På forhånd tak. Mvh Per

Fra : Henning

Dato : 31-01-06 16:45

On Tue, 31 Jan 2006 16:23:40 +0100, "Per Strechler" <phs@oncable.dk>
wrote:

> [...]
> rigtige rigtige ydeevne i forhold til det jeg skal bruge den til og prisen

Det er kun en Celeron-processor. Du bør ofre lidt mere på en "rigtig"
Pentium4 i stedet.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Per Strechler

Dato : 31-01-06 19:25

Hej Henning

Tak for svaret. Kan du uddybe hvad forskellen på en Pentium og Celeron
processor er uden at komme ud i en lang forklaring?

På forhånd tak.

Fra : Henning

Dato : 01-02-06 22:18

On Tue, 31 Jan 2006 19:24:51 +0100, "Per Strechler" <phs@oncable.dk>
wrote:

>Hej Henning
>
>Tak for svaret. Kan du uddybe hvad forskellen på en Pentium og Celeron
>processor er uden at komme ud i en lang forklaring?

Der er mere hukommelse i en P4. Billedbehandling og andre tunge
programmer afvikles hurtigere og mere gnidningsfrit på en P4. På grund
af belastningen bliver en Celeron mere varm, kræver dermed mere
køling, hvilket giver mere ventilatorstøj.

--
Henning
hsb(at)image.dk