olie til fondue?
Fra : Diana

Dato : 31-01-06 13:59

hejsa

hvilken olie er bedst at bruge til fondue?

fra Diana

Fra : Max

Dato : 31-01-06 15:00

Hej Diana

> hvilken olie er bedst at bruge til fondue?

Jeg plejer at bruge vindruekerneolie da det har
det højeste flammepunkt.

Mvh Max

Fra : Diana

Dato : 31-01-06 15:09

> Jeg plejer at bruge vindruekerneolie da det har
> det højeste flammepunkt.
>
> Mvh Max

mange tak for svaret

fra Diana

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-01-06 18:38

Max skrev:

> Jeg plejer at bruge vindruekerneolie da det har
> det højeste flammepunkt.

Til gengæld indeholder vindruekerneolie store mængder flerumættede
fedtsyrer, som vel ikke har godt af at blive varmet for kraftigt op?

Kan man forresten overhovedet få en koldpresset vindruekerneolie?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Diana

Dato : 31-01-06 21:13

> Til gengæld indeholder vindruekerneolie store mængder flerumættede
> fedtsyrer, som vel ikke har godt af at blive varmet for kraftigt op?

> [...]

men hvilken olie ville du så bruge?

fra Diana

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-02-06 08:47

Diana skrev:

> men hvilken olie ville du så bruge?

Det ved jeg ikke, jeg laver aldrig fondue, men vindruekerneolie ville
jeg ikke bruge. Macadamianøddeolie kunne være en mulighed hvis prisen
er underordnet.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-02-06 08:48

Den Tue, 31 Jan 2006 17:38:10 +0000 (UTC), skrev Klaus Alexander
Seistrup :

> Kan man forresten overhovedet få en koldpresset vindruekerneolie?

Jeg er da stødt på den, men jeg husker ikke hvor. Sandsynligvis hos Kajs
Frugt og Grønt på Christianshavn(den har ny ejer nu).

--
Kent Oldhøj

Fra : Lars

Dato : 31-01-06 21:15

On Tue, 31 Jan 2006 13:58:34 +0100, Diana wrote:

> hejsa
>
> hvilken olie er bedst at bruge til fondue?
>
> fra Diana

Palmin.

/Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-02-06 08:52

Den Tue, 31 Jan 2006 21:15:26 +0100, skrev Lars :

> Palmin.

Jeps. Dvs. kokosolie.

Personligt foretrækker jeg noget mere aromatisk når jeg en sjælden gang
hiver fonduen frem: Hønsefond, rødvin, gryere ost eller chokolade.

--
Kent Oldhøj