Problemer med login med java i engelsk IE ~
Fra : Tine Gade

Dato : 31-01-06 11:06

Hejsa
Jeg har lavet en side hvor man kan logge ind vha et script i
java. Det fungerer fint i den danske version af IE 6.0, men i den
engelske version fejler det 9 ud af 10 gange.
Nogen der kan se nogen fejl??

Tine

Koden til siden man logger ind fra:

<snip>

<script type="text/javascript">
function checkLogin() {
// vi finder vores skjulte login iframe
var myFrame = document.frames['loginFrame'];
// vi checker for tom kodeord
if (document.getElementById('myPass').value != '') {
// vi henter myPass værdien i login iframe

myFrame.location.href =
document.getElementById('myPass').value+'.htm';

// vi checker titlen på dokumentet i login iframen
if (myFrame.document.title!='Service Interface') {
// fejl: vis fejlside
document.location.href='error.htm';
}
}
else {
alert('Enter username/password');
}

return false;
}
function focus(){
document.forms[0].elements['myPass'].focus();
}
</script>
</head>

<fieldset>
<legend>
<h2>
Service and Development Login
</h2>
</legend>
<iframe id="loginFrame" width="100" height="1" scrolling="no"
src="about:blank" style="visibility: hidden"></iframe><br>
<form name="loginForm" onsubmit="return checkLogin()">

value="">&nbsp;Password</p>
<input type="submit" value="login" id=btnSubmit>
</form>
</fieldset>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 31-01-06 20:40

Tine Gade wrote:
> [...]
> java. Det fungerer fint i den danske version af IE 6.0, men i den
> engelske version fejler det 9 ud af 10 gange.

Her havde et link til siden været passende.

Du siger den fejler, men hvad er fejlmeddelsen?

Hvordan tester du? Har du både en dansk og engelsk browser installeret på
samme tid?

Selv om IE er en sær gammel dame, så har jeg ikke hørt om, at sprog skulle
kunne gøre nogen forskel, hvis den fejler, så fejler den. Med mindre den
engelske er nyere end den danske

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Tine Gade

Dato : 01-02-06 12:16

> Her havde et link til siden været passende.

Ja, men det er en side på et embedded system, så det kan ikke lade sig gøre!

> Du siger den fejler, men hvad er fejlmeddelsen?

503 File Not Available, try again later

> Hvordan tester du? Har du både en dansk og engelsk browser installeret på
> samme tid?

Jeg opdagede fejlen hos en kollega der har engelsk office, men samme version
af IE. Jeg testede så på en anden PC med engelsk, samme fejl. Fejlen har ikke
vist sig tidligere, hos alle os andre der har dansk Office.

> Selv om IE er en sær gammel dame, så har jeg ikke hørt om, at sprog skulle
> kunne gøre nogen forskel, hvis den fejler, så fejler den. Med mindre den
> engelske er nyere end den danske

Nej, det undrede også mig MEGET! Men jeg har ikke kunnet sætte fingeren på
andet...

Tine

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 01-02-06 18:30

Tine Gade wrote:

> [...]
> Office.

> Nej, det undrede også mig MEGET! Men jeg har ikke kunnet sætte

Et forsigtigt gæt er, at når du får en fejlside så er der noget i scriptet
der gør at den baseret på sprog vil vise noget andet end normalt. Men det
burde give en 404 side.

Men jeg kender godt problemet med at sidde på et intranet og være den
eneste, der reelt burde kende svaret og så ikke have en ide om hvad der er
galt. Det er mildt sagt frustrerende

Det eneste råd jeg kan give i den forbindelse er, at hælde kaffe i
tastaturet og så gå en lang tur, mens man skaffer et nyt tastatur

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-06 02:46

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Det eneste råd jeg kan give i den forbindelse er, at
> hælde kaffe i tastaturet

Jeg vil hellere hælde det i halsen.

> og så gå en lang tur, mens man skaffer et nyt tastatur

Vi har endnu ikke set et link til det der laver fejlen, vi må
lige kigge på det inden vi dræber tastaturet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tine Gade

Dato : 03-02-06 08:22

> Jeg vil hellere hælde det i halsen.

Jeg drikker ikke kaffe, så ingen tastaturer har måttet lade livet
i denne omgang!

> Vi har endnu ikke set et link til det der laver fejlen, vi må
> lige kigge på det inden vi dræber tastaturet.

Jeg kan desværre ikke linke til siderne, da de ligger på et
lankort, og ikke "ude i den store verden".

Jeg har valgt at designe hele login siden om så den nu i stedet
blot kontrollerer koden direkte i et script på login siden. Det
gør at brugeren, hvis han "hacker" sig ind til sourcekoden, kan
se koderne. Sikkerhed er dog ikke højt prioriteret her, der er
kun kode på for at forhindre brugeren i at indstille ting på hans
eget system som han ikke har forstand på! Hvis de "hacker"
sig frem til koden og rettet paramentrene til noget forkert, ja
så er de selv ude om det!

Tine

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-02-06 23:20

Tine Gade skrev:

> Jeg kan desværre ikke linke til siderne, da de ligger
> på et lankort, og ikke "ude i den store verden".

Det var blot en opfordring til at finde et sted at lægge
din kode ud så alle kan se den, i stedet for at komme
med en alenlang kode her i gruppen.

Det er ingen der gider at genskabe en side ved at klippe
kode ud og gemme på egen harddisk - og endda gætte
sig til resten, gætte hvad du bruger af doctype og resten
af head, bare for at se dit problem.

Her er det meget bedre med et link direkte til det du har
problemer med, så kan alle klikke på det, og du får bedre
hjælp end det Johnny kunne præstere

> Jeg har valgt at designe hele login siden om

Godt!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk