.htaccess - vis aktiv bruger - hvilken var~
Fra : Gearløs

Dato : 31-01-06 10:22

Hej NG

Jeg har beskyttet min hjemmeside med .htaccess/.htpasswd
Nu kunne jeg så godt tænke mig at kunne checke hvilken bruger der er logget
på. Har fundet frem til variablen $_SERVER['PHP_AUTH_USER'], men flg.
returnerer ingenting når jeg er logget på.
<?php echo $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] ?>
Hvad gør jeg galt?

Venligst,
-Mathias

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-01-06 10:27

Gearløs wrote:
> [...]
> på. Har fundet frem til variablen $_SERVER['PHP_AUTH_USER'], men flg.
> returnerer ingenting når jeg er logget på.

Prøv med $_SERVER['REMOTE_USER']

--
Benny Nissen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 31-01-06 10:32

Gearløs skrev:
> [...]
> på. Har fundet frem til variablen $_SERVER['PHP_AUTH_USER'], men flg.
> returnerer ingenting når jeg er logget på.

Hva inneholder $_SERVER etter innlogging da?

Litt lesestoff:

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Gearløs

Dato : 31-01-06 12:01

> Hva inneholder $_SERVER etter innlogging da?

= "Array"

Løsningen var, som Benny skrev $_SERVER['REMOTE_USER'] - tak Benny!
Så vist jeg kan læse mig til har det noget at gøre med af safe_mode=on på
min server, og 'PHP_AUTH_USER' derfor ikke kan bruges.

-Mathias