Annette Pedersen fra København
Fra : evag

Dato : 31-01-06 00:59

Jeg søger Annette Pedersen fra København, vi arbejdet sammen i receptionen
på hotelskibet Sankt Lawrence, som lå ved Kalvebod Brygge i 1969. På det
tidspunkt havde hun en søn. Kan nogen hjælpe?
m.v.h. Eva Thoresen(gift Genefke)

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 31-01-06 02:05

"evag" <evag@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hotelskibet Sankt Lawrence, som lå ved Kalvebod Brygge i 1969. På det
> tidspunkt havde hun en søn. Kan nogen hjælpe?

Måske er det ikke lige det mest sandsynlige sted at lede her )

Eniro lister ca. 15 stk Annette Pedersen med blødt 'd' i København - og
nogenlunde det samme med 't' - men så er der jo det med Annette, et eller to
n'er og/eller et eller to t'er.

Det er ikke umuligt - men kræver nok flere oplysninger, alder f.eks. Andre
oplysninger, så som hvor født, kunne også være interessant, for damen må jo
være over 50 og kan måske derfor findes i kirkebog og folketælling - eller
telefonbog (hvis hun havde telefon i slutningen af 1960erne). Stadsarkivet
har telefonbøger og KRAKs fra så længe de er udkommet.

Hotelskibet Sankt Lawrence - hvem var arbejdsgiveren? Rederiet eller
Københavns Kommune, der vist lejede skibet til flygtninge?

Der er et utal af muligheder - men du skal vide mere end oplyst.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : evag

Dato : 31-01-06 23:45

Om navnet på Annette Pedersen er stavet rigtig, ved jeg ikke. Jeg blev kendt
med hende, da jeg kom fra Norge og arbejdet på hotelskibet Sankt Lawrence.
På det tidspunkt var skibet ejet af 2 norske mænd, ikke noget specielt
rederi. Den ene leder ombord,norsk, hed til efternavn Solstad. Fornavnet kan
jeg ikke huske. Annette Pedersen havde telefon på det tidspunkt.
eva thoresen.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-02-06 00:09

> Om navnet på Annette Pedersen er stavet rigtig, ved jeg ikke. [...]
> Annette Pedersen havde telefon på det tidspunkt.

Jamen - så er det jo bare et opslag i '69-telefonbogen og finde adressen, og
arbejde sig videre med den oplysning - evt. købe de efterfølgende i
folkeregistret, hvor en sådan adresseforespørgsel bare koster godt 50
kroner. Da tidspunktet oven i købet er så sent (efter 1968), at den søgte er
dataregistreret, er det kun et opslag væk.

Der skal dog være tilstrækkelige oplysninger til at identificere personen -
navn, sted og tid burde dog kunne gøre det.