Hjælp omkring forældremyndigheds sager.
Fra : Leo Sørensen

Dato : 13-06-01 18:53

Hej.

Er der nogen her i gruppen der kender til forældremyndigheds-sager? Er det
muligt at tage en sådan sag op igen efter en 5 år periode. Min kæreste tabte
dengang forældremyndigheden til barnets far!
Grunden til tabet var ene og alene økonomi! Det kan så være hvad det være
vil! Sådan er det danske system åbenbart?

En af grundene til at jeg ønsker information omkring dette emne er, at
faderen ikke vil tillade at barnet står i moderens pas, så vi kan tage på
ferie i udlandet. Også fordi at det for barnet kunne være sundt, at se andet
end Jylland eller Bornholm!
Det bunder måske lidt i misundelse fra hans side! Jeg ved det ikke!!! Han
siger at han er bange for at moderen vil kidnappe barnet! Sikke noget
vrøvl.... Så havde moderen nok gjort det for længe siden.

Men det katastrofale er at han ene og alene kan bestemme groft sagt ALT, nu
da han har forældremyndigheden. Tro mig det gør han også. Ikke stort bedre
en så mange andre, desværre.
Umyndiggørelse er vel et pænere ord for det!

Vi fandt ellers en ældre herre som skulle være utrolig skrap til at få
Statsamtet m.v. i tale! Han døde desværre i sidste uge.

Men er der nogen der kender til den slags mennesker, der har lyst til at
hjælpe med at få sagen taget op igen, er i velkomne med et fingerpeg.

M.V.H.

Leo Sørensen