TDC ADSL og D.O.S?
Fra : jj92_2

Dato : 31-01-06 00:00

Hej,

Nu har jeg set flere TDC ADSL kunder på det seneste (også webspeed)
hvor deres firewall log simpelthen er utrolig -uanede mængder af DOS
angreb - de fleste kommer fra TDC's eget ADSL/Webspeed IP range.

Burde "nogen" ikke punke TDC til at sætte flere filtre op mellem
kunderne?

/JJ

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-01-06 00:12

jj92_2 <jj92_2@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ADSL/Webspeed IP range.
>
> Burde "nogen" ikke punke TDC til at sætte flere filtre op mellem

Mon ikke problemet snarere er diverse firewall produkters opfattelse af
hvad der er et dos angreb? (læs: falsk alarm).

Problemet løses meget nemt ved at afinstallere den personlige
firewall...

--
Jesper Lund

Fra : jj92_2

Dato : 31-01-06 09:36

Hej Jesper

Kan godt være der er nogle false positives - men jeg ville ALDRIG
anbefale nogen med ADSL eller lignende, at køre uden personlig
firewall - det er der FOR mange trojaner, backdoors etc. derude til....

Nu er det jo ikke kun i Zonelabs jeg har set det, men også produkter
fra DLink, Linksys, Symantec og Belkin.

Så jeg vil sige - der _:ER:_ mange hackere derude.

Og det er ikke aber på alerts jeg ser det - jeg laver ofte
logfil-analyser....

/JJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-06 15:36

jj92_2 skrev:

> Kan godt være der er nogle false positives - men jeg ville ALDRIG
> anbefale nogen med ADSL eller lignende, at køre uden personlig
> firewall

Jeg vil aldrig anbefale nogen at køre med. der er simpelthen for
mange usikkerhedsmomenter i firewallprogrammerne og ukyndiges
håndtering af dem. En sikker opsætning af computeren er nemmere,
sikrere og giver færre problemer.

Og det er ikke kun teori. Før jeg fik router, havde jeg én
computer sluttet direkte til Stofanet uden firewall og
Av-program. Den blev ikke angrebet en eneste gang.

Nu er jeg beskyttet af en router med NAT og en firewall der er
totalt diskret og ikke giver problemer. Derfor får den lov at
være aktiv, men jeg behøver ikke dens beskyttelse.

--
Bertel

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-01-06 16:33

"jj92_2" <jj92_2@hotmail.com> writes:

>Kan godt være der er nogle false positives - men jeg ville ALDRIG
>anbefale nogen med ADSL eller lignende, at køre uden personlig
>firewall - det er der FOR mange trojaner, backdoors etc. derude til....

Når man installerer en personlig firewall, siger man: "Jeg er
for doven til at sætte mig ind i, hvordan Internet virker, så
nu satser jeg på, at ét eneste program er mere intelligent end
alverdens ondsindede personer tilsammen".

Det er i bedste fald en meget naiv opfattelse af verdens
tilstand. Jeg ville nok bruge et lidt hårdere udtryk.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Christian Laursen

Dato : 31-01-06 13:13

> [...]

> angreb - de fleste kommer fra TDC's eget ADSL/Webspeed IP range.
>
> Burde "nogen" ikke punke TDC til at sætte flere filtre op mellem

Nej tak.

--
Christian Laursen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-01-06 15:54

jj92_2 skriver:

> Kan godt være der er nogle false positives - men jeg ville ALDRIG
> anbefale nogen med ADSL eller lignende, at køre uden personlig
> firewall - det er der FOR mange trojaner, backdoors etc. derude til....

Personlig Firewal, til hvad ?

> Nu er det jo ikke kun i Zonelabs jeg har set det, men også produkter
> fra DLink, Linksys, Symantec og Belkin.

Køb en simpel router og luk for al indgående trafik (NAT), så er det
slut....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-01-06 19:53

jj92_2 skrev:
> [...]
> angreb - de fleste kommer fra TDC's eget ADSL/Webspeed IP range.
>
> Burde "nogen" ikke punke TDC til at sætte flere filtre op mellem

Man kunne også forlange en IQ test når man bestiller en
internetopkobling, eller en bestået eksamen i simpel netværkssikkerhed.

Hellere det end endnu mere "sikkerhed" påduttet fra udbyderen.