Forældremyndighed!
Fra : Leo Sørensen

Dato : 13-06-01 18:40

Hej.

Er der nogen her i gruppen der kender til forældremyndigheds-sager? Er det
muligt at tage en sådan sag op igen efter en 5 år periode. Min kæreste tabte
dengang forældremyndigheden til barnets far!
Grunden til tabet var ene og alene økonomi! Det kan så være hvad det være
vil! Sådan er det danske system åbenbart?

En af grundene til at jeg ønsker information omkring dette emne er, at
faderen ikke vil tillade at barnet står i moderens pas, så vi kan tage på
ferie i udlandet. Også fordi at det for barnet kunne være sundt, at se andet
end Jyllan eller Bornholm!
Det bunder måske lidt i misundelse fra hans side! Jeg ved det ikke!!! Han
siger at han er bange for at moderen vil kidnappe barnet! Sikke noget
vrøvl.... Så havde moderen nok gjort det for længe siden.

Men det katastrofale er at han ene og alene kan bestemme groft sagt ALT, nu
da han har forældremyndigheden. Tro mig det gør han også. Ikke stort bedre
en så mange andre, desværre.
Umyndiggørelse er vel et pænere ord for det!

Vi fandt ellers en ældre herre som skulle være utrolig skrap til at få
Statsamtet m.v. i tale! Han døde desværre i sidste uge.

Men er der nogen der kender til den slags mennesker, der har lyst til at
hjælpe med at få sagen taget op igen, er i velkomne med et fingerpeg.

M.V.H.

Leo Sørensen

Fra : Tomas O.

Dato : 14-06-01 00:26

"Leo Sørensen" <leo.soerensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:9g88jn$hqi$1@news.inet.tele.dk...

Hej

Jeg ville henvende mig her pr. email og se hvad de siger.

http://www.familieadvokaten.dk/

eller her:

http://www.krim.dk

De giver OGSå gode råd om den slags sager.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Alice Sørensen

Dato : 14-06-01 10:07

Kunne måske også være en ide at kontakte http://www.foreningenfar.dk/

Alice
http://sorthvid.subnet.dk/

Fra : Br@ndt

Dato : 15-06-01 14:29

"Leo Sørensen" wrote:

> Er det
> muligt at tage en sådan sag op igen efter en 5 år periode.

Så vidt vides er der principielt ingen "forældelse", så det skulle da
være muligt.
Jeres statsamt kan oplyse om det er _muligt_, hvorvidt I har en sag er
noget andet...

> Grunden til tabet var ene og alene økonomi! Det kan så være hvad det være
> vil! Sådan er det danske system åbenbart?

Lyder underligt.
Dårlig økonomi alene skulle vel ikke gøre at man ikke fx. kan dele
forældremyndigheden.

> En af grundene til at jeg ønsker information omkring dette emne er, at
> faderen ikke vil tillade at barnet står i moderens pas,

Lyder fornuftigt, man hører jo så meget...

> Også fordi at det for barnet kunne være sundt, at se andet
> end Jyllan eller Bornholm!

Man skal jo ikke have pas for at komme til Fyn og Sjælland.
Hvor meget barnet får ud af at blive slæbt med på de voksnes
charterferier afhænger meget af hvor gammel barnet er.

> Men det katastrofale er at han ene og alene kan bestemme groft sagt ALT, nu
> da han har forældremyndigheden. Tro mig det gør han også.

Så er tingene jo som de skal være.
Lyder indtil videre som en ansvarlig forælder.

> Ikke stort bedre
> en så mange andre, desværre.

Det er jo heller ikke noget krav.
Som du skriver det er han faktisk i den bedre halvdel, hvad forældre
angår.

> Umyndiggørelse er vel et pænere ord for det!

Hvem umyndiggøres?

> Vi fandt ellers en ældre herre som skulle være utrolig skrap til at få
> Statsamtet m.v. i tale!

Man kan blot ringe til statsamtet, de er flinke til gå i _dialog_ med
folk.
Det vil dog næppe være en god ide at møde op med en nedladende holdning
overfor barnets far.
Det er vel bedre at fremhæve hvorledes det kan gavne barnet at være
sammen med moderen.
Men det er måske det der er problemet?
Tænk på barnet ikke jeres ego.

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-06-01 20:30

Leo Sørensen >

> [...]
> faderen ikke vil tillade at barnet står i moderens pas, så vi kan tage på
> ferie i udlandet. Også fordi at det for barnet kunne være sundt, at se

Sikkert. I kunne jo tage til Sverige eller Norge. Det kræver ikke at i har
et pas.

> Det bunder måske lidt i misundelse fra hans side!

Hvorfor skulle han være misundelig. Han har jo bedere økonomi end jer, så
han kan vel selv rejse hvis han vil.
> [...]
nu
> da han har forældremyndigheden. Tro mig det gør han også. Ikke stort bedre

Hvorfor skulle han være bedere end de fleste fraskildte mødre er ?

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 16-06-01 22:56

"Peter Jensen" <claus-kirsten@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Leo Sørensen >

KLIP en masse

> Hvorfor skulle han være bedere end de fleste fraskildte mødre er ?

Så så Små slag. Jeg vil nødig ind under den kategori .........
Og ja; Jeg så godt at der står "de fleste", men alligevel.
Ghita Cecilie