Sætte HTML pænt op vha. PHP
Fra : Janus Lindblad

Dato : 30-01-06 22:55

Hejsa

Til en hjemmesideløsning har jeg langt de fleste undersider
liggende i en database som almindelig HTML-kode, som er blevet
kreeret af en wysiwyg-editor. Det er der såmænd ingen problemer
i, og koden er pæn og valid. Dog irriterer det mig, at HTML-koden
bliver gemt som én lang linje i databasen grundet editoren, og
jeg søger derfor et PHP-script der kan sætte det op i linjer og
lave indryk. I princippet skulle noget kode som:

...blive til:

<h2></h2>

Jeg har før hørt om programmer der kunne sådan noget, men jeg
søger et PHP-script der kan noget af det samme. Er der nogen der
kender til sådan noget? Det jeg selv har forsøgt mig med har ikke
været frygtelig effektivt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-01-06 01:33

Janus Lindblad wrote:

> [...]
> søger et PHP-script der kan noget af det samme. Er der nogen der
> kender til sådan noget? Det jeg selv har forsøgt mig med har ikke

Ikke helt lige til at gå til, men hvis du selv har arbejdet på sådan en
funktion selv så er du sikkert også klar på at gøre noget for det :)
http://dk2.php.net/tidy

Fra : Janus Lindblad

Dato : 31-01-06 11:03

Sune Storgaard skrev:
> Ikke helt lige til at gå til, men hvis du selv har arbejdet på sådan en
> funktion selv så er du sikkert også klar på at gøre noget for det :)
> http://dk2.php.net/tidy

Ja, tak skal du have. Det er ikke helt nemt. Dog ser funktionerne ret lækre
ud, og det er jo lige præcis det jeg søger. Men sådan lige at få det
installeret går ikke rigtig. Jeg har adgang til serveren og bruger PHP
4.3.0. Findes der er mere uddybende vejledning i hvordan man installerer
Tidy?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-01-06 18:23

Janus Lindblad wrote:

> 4.3.0. Findes der er mere uddybende vejledning i hvordan man
> installerer Tidy?

Ikke lige som jeg kender, men det er en funktion som er bredt tilgængelig,
så der er sikkert nogen der ved noget [tm]