Gulvvarme 230 volt.......?
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 19:41

Hej i gruppen.

Der har tidligere været en diskution om gulvvarme på forskelllige
lavvolsspændinger.

Jeg blev i weekenden præsenteret for et sysstem ,der kører direkte på
220 volt, er der nogen som har erfaring med dette.?

Mvh Tommy T - Odense

--
Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-01-06 11:38

> Jeg blev i weekenden præsenteret for et sysstem ,der kører direkte på 220
> volt, er der nogen som har erfaring med dette.?
>
> Mvh Tommy T - Odense

Hej Tommy.

Jeg ved at HKS på et tidspunkt solgte 220 v udgaver, men det stoppede de med
da de ikke var godkendte, om det var godkendelsen til brug i cv eller i al
almindlighed ved jeg ikke.

Hvor så du dette system ?

Hilsen Jørgen

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-01-06 15:05

In news:16HDf.41$444.11@news.get2net.dk,
Jørgen L. <Noemail@noemail.dk.dk> typed:

> [...]
> de med da de ikke var godkendte, om det var godkendelsen til brug i
> cv eller i al almindlighed ved jeg ikke.

HKS har fået nogle tæpper med indsyet folie som kører på 220 v se her
http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?cPath=304_195_169&products_id=3290

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 23:22

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> skrev

> Hvor så du dette system ?

Hej Jørgen.

jeg så det hos Tarup Campingcenter ( http://www.tarup.dk/ ), men de har
det ikke på hjemmesiden.

Han havde både lavvoltssystemer og rene 230 volts systemer, og han
anbefalede det sidste.

Mvh Tommy T

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-02-06 00:59

> [...]
> det ikke på hjemmesiden.
>
> Han havde både lavvoltssystemer og rene 230 volts systemer, og han

Ja jeg syntes at det er tvivlsomt at bruge det med 230V , går der hul i
folien en sten eller lign, eller ledningen ud til folien går løs, så har du
op til 230V, men til gængæld er strømmen ikke så høj som i en 48v udgave.

Jeg ville vælge en 48 v. udgave, med en trf. som har flere udtag lidt,
mellem, meget varme.

Hilsen Jørgen
Elektronikmekaniker.

Fra : peter6715

Dato : 01-02-06 14:31

Jeg købte sidste år et tæppe med indsyet varmefolie til 23o v. Har bare
virket perfekt, og er slet ikke følsom overfor små uijævnheder. Sammen med
tæppet købte jeg også en lysdæmper til 98,- derved kan jeg regulere varmen
ned, den har jeg slet ikke haft brug for, tæppet er bare perfekt i sig selv.
Lysdæmperen sidder nu på et par læsespot som vi har i læsekrogen, så de kan
dæmpes til hyggebelysning når vi ikke læser.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-02-06 02:15

> [...]
> selv. Lysdæmperen sidder nu på et par læsespot som vi har i læsekrogen, så
> de kan dæmpes til hyggebelysning når vi ikke læser.

Nu er det ikke tæppet med folie indbygget jeg har noget imod, men den den
bare folie til montage i vognen, der kan komme små sten i mellem gulvtæppe
og folie, og derved blottet tråden med 230V.

Hilsen Jørgen

Fra : peter6715

Dato : 02-02-06 16:21

vi er ganske enige. Mit indlæg bare for at gøre opmærksom på muligheden for
at købe et dobbelt tæppe med varmefolien indsyet.
God campingsommer ( når den kommer )

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N