Fastelavnstøj
Fra : Rikke

Dato : 30-01-06 19:38

Hej NG,
Jeg har virkelig brug for lidt kreativitet. Min søn på 3 1/2 år vil gerne
være pølse til fastelavn. Ikke noget med at være en hot dog, næhh nej, han
vil være en brun pølse
Hvordan laver man sådan en dragt???? Jeg har forsøgt at lokke med Spiderman
eller Ninja Turtle, men den køber han ikke ;-(

Jeg er virkelig modtagelig for alle nyttige og brugbare ideer...

Mvh Patrick's ikke så kreative mor

Fra : Prikke

Dato : 30-01-06 19:53

"Rikke" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Spiderman eller Ninja Turtle, men den køber han ikke ;-(
>
> Jeg er virkelig modtagelig for alle nyttige og brugbare ideer...

Tag den!!! den er ikke hver dag man møder en lille fyr på 3 som vil være
pølse, hatten af for ham, han forstår da at være sig selv!!! desværre ligger
jeg ikke lige inde med opskriften på pølsedragt, håber du finder en!

Rikke

Fra : Sabina H.

Dato : 30-01-06 20:11

Rikke wrote:
> [...]
> Spiderman eller Ninja Turtle, men den køber han ikke ;-(
>
> Jeg er virkelig modtagelig for alle nyttige og brugbare ideer...

hmm jeg synes da umiddelbart det er en nem dragt*GGG*

et stykke brunt stof så langt at det når ham over hovedet og under
fødderne....
stoffet syes til et langt rør, der klippes hul til ansigt og arme, og der
bindes et stykke sejlgarn rundt om toppen, som så virker som en lille
"hue"(pølseende)....
hvis man er vildt fancy, kan man klippe op mellem benene, og binde de to
endestykker fast til hvert sit ben, så det også danner en "doppelt
pølseende".... et par knapper mellem benene, kan sørge for at den ikke
flagrer*G*

bare en tanke*G*
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Mus

Dato : 01-02-06 09:17

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> endestykker fast til hvert sit ben, så det også danner en "doppelt
> pølseende".... et par knapper mellem benene, kan sørge for at den ikke

Kan ikke lige forestille mig det kunne ligne en pølse. Den skal vel have
form som en pølse.

Ja jeg har ingen ideer. Og jo måsle en skumkummiplade der er rullet
sammen(ikke stramt og ikke for tykt) og syet sammen. Huller til
ansigtet(ikke kun øjne, mund og næse pga varmen bla), Ører(så han kan høre -
han kan nok godt høre gennem det brunde stof), og arme. Beklædt med det
brune stof og syet fast på skumgummipladen. feks med en brun søm hele vejen
lang ryggen og evt under armene og ned. Noget der er rundt og blødt i toppen
og som også syes fast. Og det brune stof som du Sabina foreslår. Tror det er
vigtogt at skumgummiet syes fast af flere årsager. Han kan for det første
dårligt trække vejret hvis skumgummiet flytter sig og evt dækker hans hoved.
For det andet skal det være let at tage af og på uden at bøvle med at fåe
det af og på. Højst sandsynligt vil han have det af og på fordi dragten må
blive varm. Mon ikke man også kan få fat i en skumgummikugle feks i en
hobbybutik. Eller det der hvide pap agtige noget der intet vejer(kan vel
limes til stoffet.).

LN

Fra : Sabina H.

Dato : 01-02-06 19:18

Mus wrote:

> Kan ikke lige forestille mig det kunne ligne en pølse. Den skal vel
> have form som en pølse.

jeg gik såmænd ud fra, at et barn på 3½ år, nok var mere bekymret omkring
bevægelsesfrihed, end "autentisk" udseende*G* derfor valgte jeg den nemmeste
løsning, som ikke ville udsætte en lille barnekrop for unødvendig varme og
ubehag.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Mus

Dato : 03-02-06 09:05

> [...]
nemmeste
> løsning, som ikke ville udsætte en lille barnekrop for unødvendig varme og

Ja ja nu føler jeg mig som et rigtigt ondt menneske

Sådan en skumgummiplade kan fås i ½-1 cm tykkelse og i en ret porøs udgave.
Og så behøver man jo ikke give dem tykt tøj på inden under, så er det nok
ikke så varmt. Synes børn på 3½ år ikke det er irriterende, hvis ingen kan
se hvad de er?

LN

Fra : Sabina H.

Dato : 03-02-06 18:52

Mus wrote:

> Ja ja nu føler jeg mig som et rigtigt ondt menneske

hehe, det var nu ikke meningen ;)

> [...]
> så er det nok ikke så varmt. Synes børn på 3½ år ikke det er
> irriterende, hvis ingen kan se hvad de er?

min søn har altid været ligeglad med om man kunne se hvad han var.... det
samme gælder for klassekammerarterne..... og han er 11 nu*G* er man i tvivl
spørger man da bare.... længere er den da ikke....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : bob

Dato : 01-02-06 11:32

"Rikke" <ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> eller Ninja Turtle, men den køber han ikke ;-(
>
> Jeg er virkelig modtagelig for alle nyttige og brugbare ideer...

Prøv at lade ham kigge lidt på denne side, mon ikke der er noget
der kan lokke ?

http://www.fuglsang.biz/

Bob