Chipresetter til Canon Pixma 4200/5200
Fra : Nick

Dato : 30-01-06 18:54

Det ser jo ikke ud til at sådan en fætter er kommet endnu

Men jeg har hørt rygter om, at hvis man genfylder en orig. patron til UNDER
et eller andet minimumsmærke, vil printeren ikke opdage det og slå
garantien/niveauovervågningen fra.

Er der nogen der kan uddybe det? Eller afkræfte det...?

/Nick

PS: Hvor køber I originale blæk til dem henne? Og det uoriginale? Og lad nu
være med bare at liste en lang række links op, som jeg sagtens selv kan
finde, jeg mangler mere reel erfaring fra nogen, der selv har købt og
prøvet - med de nævnte modeller!

Fra : Charlotte

Dato : 31-01-06 05:09

> [...]
> nu være med bare at liste en lang række links op, som jeg sagtens selv kan
> finde, jeg mangler mere reel erfaring fra nogen, der selv har købt og

Jeg køber mit til min 4200 hos www.wesellcd.com hvis jeg alligevel skal have
skiver derfrra da de er hurtige til at levere.

Charlotte

Fra : Nick

Dato : 31-01-06 07:29

"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg køber mit til min 4200 hos www.wesellcd.com hvis jeg alligevel skal
> have skiver derfrra da de er hurtige til at levere.

Ja, jeg kan se fidusen, hvis du alligevel betaler porto, men de er faktisk
dyrere end i DK...

/Nick

Fra : Kristian

Dato : 31-01-06 13:12

Bruger printerpatroner.dk og er godt tilfreds med levering, pris og
kvalitet.

Kristian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-01-06 14:29

Kristian wrote:
> Bruger printerpatroner.dk og er godt tilfreds med levering, pris og
> kvalitet.
> Kristian

De er sikkert OK - men noget dyrere end det link, som Charlotte kom med

Bemærk at det er til en IP4200/IP5200 hvor du endnu ikke kan købe uoriginale
patroner, men skal have de originale Canon - så der er nok ikke forskel på
kvaliteten.

Jan

Fra : EXIT

Dato : 31-01-06 20:26

Det kan man da her
http://www.mcs-data.dk

men hvad med at bruge bci 6
Tjek lige her...
http://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=73988&forum_id=40

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-01-06 21:56

EXIT wrote:
> Det kan man da her
> http://www.mcs-data.dk

Er du sikker på at de er uoriginale ?

Det er stort set samme priser, som originale kan købes til.

Jan

Fra : Nick

Dato : 31-01-06 22:17

> Er du sikker på at de er uoriginale ?
> Det er stort set samme priser, som originale kan købes til.

Præcis, og det er ganske alm. originale Canonpatroner de sælger.

Jeg håbede ellers, når jeg nu pointerede det i min originale posting, at
folk ville fatte, at det er PIXMA 4200/5200 det drejer sig om, ikke
4000/5000-modellerne. Men det hjalp åbenbart ikke. Lidt beskæmmende...

Man kan altså vælge mellem at købe originale patroner til 8x,- i DK eller
knap 90,- i tyskland, alternativt kan man genfylde sine patroner med
uoriginalt nlæk og så miste niveaumålingen og risikrere et afbrændt
printerhoved - tillige med chancen for at skulle hive Canon i retten om
fraskrivningen af hele produktets lovbefæstede garanti og reklamationsret.

/Nick

Fra : Charlotte

Dato : 01-02-06 04:55

Hej igen..

Har kigget lidt rundt og tj-data i odense har dem her
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=11671&shopukid=0&shopkid=623 og de
skulle passe til en 4200, hvis det passer må jeg da hellere få startet bilen
kan jeg se..

Charlotte

Fra : Charlotte

Dato : 01-02-06 04:58
Fra : Nick

Dato : 01-02-06 07:24

> Sorry det var de her
> http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=14216&shopukid=1297&shopkid=623&id=56&table=Kat

Imponerende! Men der er stadig problemet med, at "garantien slås fra" i
printerens flash-RAM og at du riskirerer afbrænding af printerhovedet, fordi
niveauovervågningen ikke fungerer længere.

Jeg bestiller fluks nogle stykker. Hvis du prøver dem, så skriv gerne
erfaringer her

/Nick

Fra : Nick

Dato : 01-02-06 07:45

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi niveauovervågningen ikke fungerer længere.
> Jeg bestiller fluks nogle stykker. Hvis du prøver dem, så skriv gerne

Nå nej, jeg tror jeg ringer til dem først, thi hvis du ser på patronnavnene,
så passer de med de gamle Canon-typer - der *IKKE* kan bruges i PIXMA 4200
m.fl.!

Jeg tror, de har rod i det i tjdata, men det finder vi jo ud af i løbet af
dagen

/Nick

Fra : Nick

Dato : 01-02-06 11:55

"Nick" skrev i en meddelelse

> [...]
> bruges i PIXMA 4200 m.fl.!
> Jeg tror, de har rod i det i tjdata, men det finder vi jo ud af i løbet af

Så er der svar fra tjdata:

"
Hej..
Vi har kontrolleret det, og vores 8serie passer IKKE til 4200/5200
Venlig hilsen
"
Og de har rettet deres hjemmeside. Lidt pinligt for dem...

Så konklusionen er stadig:

1. Der findes IKKE uoriginale/genfyldte patroner til PIXMA 4200/5200
2. Man kan genfylde med uoriginalt blæk, men riskirere at brænde
printerhovedet af (hvis man løber tør) og skal slås med Canon om
garanti/reklamationsret.

Hvis nogen har nyt i sagen, hører jeg meget gerne derom

/Nick

Fra : Rado

Dato : 01-02-06 17:46

On Tue, 31 Jan 2006 22:16:56 +0100, "Nick"
<nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fraskrivningen af hele produktets lovbefæstede garanti og reklamationsret.

Jeg tvivler på at du vil vinde en retssag hvis du har gjort noget der
medfører at printeren ikke advarer ved tom patron. Det svarer til at
hive Volvo i retten fordi din bil er brændt sammen på grund af
oliemangel, efter at du har klippet ledningen til olielampen over. :)

Iøvrigt er blækøkonomien på de nye Pixma vist betydeligt bedre end på
de gamle, i alt fald reklamerer de med over 50% flere sider udskrift.
Men det er jo også en ny type blæk.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Nick

Dato : 01-02-06 21:05

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hive Volvo i retten fordi din bil er brændt sammen på grund af
> oliemangel, efter at du har klippet ledningen til olielampen over. :)

Det er ikke så meget om printeren brænder sammen i tilfælde af at den løber
tør, som at Canon skriver direkte, at de fraskriver sig
garantien/reklamationsretten for HELE printeren, hvis man benytter
uoriginale patroner. Det er stik imod gældende lovgivning og svarer til,
hvis man fraskrev sig garantien/reklamationsretten på hele bilen, hvis
kunden monterede et uoriginalt luftfilter. Den holder ikke i byretten.

/Nick

Fra : Rado

Dato : 01-02-06 23:20

On Wed, 1 Feb 2006 21:04:55 +0100, "Nick"
> [...]

>tør, som at Canon skriver direkte, at de fraskriver sig
>garantien/reklamationsretten for HELE printeren, hvis man benytter

Hvor skriver de det henne? Så vidt jeg har hørt er det kun
printerhovedet de ikke vil give garanti på. Det er så også slemt nok i
sig selv da et nyt hoved typisk koster det samme som en ny printer.

>Det er stik imod gældende lovgivning og svarer til,
>hvis man fraskrev sig garantien/reklamationsretten på hele bilen, hvis
>kunden monterede et uoriginalt luftfilter. Den holder ikke i byretten.

Det er korrekt ja.

Fra : EXIT

Dato : 31-01-06 22:15

http://www.inkclub.com/ Original ca. 111,-

http://www.mcs-data.dk uoriginale 83,-

Fra : Nick

Dato : 31-01-06 22:52

"EXIT" <Herogder@hjem.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.inkclub.com/ Original ca. 111,-

Alt for dyrt.

> http://www.mcs-data.dk uoriginale 83,-

Vrøvl. INGEN laver uoriginale patroner til de modeller. Og iøvrigt er 83,-
standardprisen på nettet for de originale. Det ville være svært at sælge
uoriginale til samme pris...

/Nick