Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon 200mm f/2.8 mk I
Fra : Jacob

Dato : 30-01-06 17:59

Hej Jeg har set en canon 200mm f/2.8 mk. 1
Hvordan tegner den ? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget på den det hele går
på mk. 2 som får ros til skyerne.

Jacob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-01-06 19:26

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message
> Hej Jeg har set en canon 200mm f/2.8 mk. 1
> Hvordan tegner den ? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget på den det hele
> går på mk. 2 som får ros til skyerne.

Ifølge
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_200_28/index.htm
http://www.photozone.de/8Reviews/canonFAQ.htm#fix200L
er der meget lille forskel på Mk I og Mk II.
Den optiske konstruktion er identisk, men modlysblænden er forskellig.

Det samme siger
http://www.prime-junta.net/pont/Reviews/dc_Canon_200_mm_f2.8/a_Canon_200_mm_f2.8L.html?page=1
har Mk I og Mk II identisk optisk konstruktion.

Du kan også se på
http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html
hvor man kan se at antal linse elementer og linse grupper og nærgrænsen er
den samme.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jacob

Dato : 30-01-06 19:57

> [...]
> http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html
> hvor man kan se at antal linse elementer og linse grupper og nærgrænsen er

ok det hele bundede i at jeg så den til 130£ på ebay. nu er den oppe over
360£ så gider jeg ikke lege med mere. så hellere en ny.

Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-06 19:36

Jacob wrote:
> Hej Jeg har set en canon 200mm f/2.8 mk. 1
> Hvordan tegner den ? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget på den det hele går
> på mk. 2 som får ros til skyerne.

Et par testskud der er tilgængelige i fuld opløsning:
http://gallery.nathue.dk/tingsager/test/EF200/

Der er nok puttet en sjat default sharpning på under
RAW-converteringen.

En dag i Zoo med EF 200 f/2.8L mk1:
http://gallery.nathue.dk/photo/2005/12/30/

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 30-01-06 19:43

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jeg har set en canon 200mm f/2.8 mk. 1
> Hvordan tegner den ? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget på den det hele
> går på mk. 2 som får ros til skyerne.

Jeg har haft Mk1 modellen, jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg solgte den, har
fortrut det flere gange. Det er en kanon optik nok ennu mere anvendelig nu
hvor der er 1,6x crop, så svarer den jo til en 300mm

eneste ulempe hvis man kan sige det, er at modlydblænden er indbygget. Det
er ikke det, at den er indbygget men at optikken ikke er helt lang nok til
det, så modlydblænden er lidt for kort.

Fra : Martin

Dato : 31-01-06 00:09

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> wrote in message
> "Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

Kan kun anbefale den - kanon skarp...
Mvh Martin

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 30-01-06 18:08

> [...]
> Hej Jeg har set en canon 200mm f/2.8 mk. 1
> Hvordan tegner den ? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget på den det hele

Hej

Der er noget her:

http://www.prime-junta.net/pont/Reviews/dc_Canon_200_mm_f2.8/a_Canon_200_mm_f2.8L.pdf

--