En fjer og fem høns
Fra : Flemming K

Dato : 30-01-06 17:48

Ingen kan få mig til at tro, at de mange muslimske protester vi ser fra
udlandet skyldes at: Een dansk avis een dag bragte een side med nogle
tegninger.

Prøv (kære journalister) at spørge nogle af de protesterende om hvad det
er de er utilfredse med, og jeg er sikker på at man vil høre en
frygtelig historie om hvad der foregår i danmark, som ikke har noget med
virkeligheden at gøre.

Det kan godt være at man ikke kan lide høns, men der er sgu forskel på
fem høns og så en fjer.

Jeg vil foreslå at man optrykker HC Andersens eventyr "Det er ganske
vist!" på arabisk, og uddeler det gratis i en periode.

Derefter kan man evt. diskutere om om A må tegne en fjer, når B har
valgt en religion hvor man ikke må.

Mvh
Flemming K

Fra : Jan Pedersen

Dato : 30-01-06 18:00

"Flemming K" <fkofjern@fjernemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist!" på arabisk, og uddeler det gratis i en periode.
>
> Derefter kan man evt. diskutere om om A må tegne en fjer, når B har

Det hele handler om at nogle kræfter (regeringer/regenter/imamer) har en
interesse i at bortlede interessen fra egne forhold der burde animere til
oprør og istedet flytte opmærksomheden langt væk fra egne rækker. Det had
der så fremkommer udnyttes til at cementere egen magt over masserne vha.
forvanskning af koranens ord.
Sådan fungerer mellemøsten nu engang...de få kloge narrer de mange mindre
kloge :)

Fra : Wilstrup

Dato : 30-01-06 19:56

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forvanskning af koranens ord.
> Sådan fungerer mellemøsten nu engang...de få kloge narrer de mange mindre

Så når du altså synes at det er bagatelagtigt at man forhåner muslimernes
profet, så har du det helt fint med at muslimerne brænder det danske flag?

Jeg har ærlig talt svært ved at se den store forskel.
--
Wilstrup

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-06 20:05

"Wilstrup" wrote

> Så når du altså synes at det er bagatelagtigt at man forhåner muslimernes
> profet, så har du det helt fint med at muslimerne brænder det danske flag?

Prøv at sætte dig ind i hvordan tingene fungerer i Mellemøsten
Hvis muslimer i et af de europæiske lande brænder det danske flag af vil jeg
være bekymret

- Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 30-01-06 20:10

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Wilstrup" wrote

> Prøv at sætte dig ind i hvordan tingene fungerer i Mellemøsten
> Hvis muslimer i et af de europæiske lande brænder det danske flag af vil
> jeg være bekymret

Prøv at være mindre nedladende og erkend at vi andre godt kan have en vis
viden om hvordan tingene fungerer i Mellemøsten.
Jeg er ikke spor bekymret og ville heller ikke være det, hvis vi så muslimer
gøre det i Europa. Det kan undre mig at det ikke er sket før med den politik
vi har ført og fører i Irak og andre lande, hvor vi har klappet i vores små
hænder når afghanere, libyere, palæstinensere m.v. er blevet behandlet af
europæerne og modstanderne i Mellemøsten - herunder USA.

--
Wilstrup

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-06 20:27

"Wilstrup" wrote

> Prøv at være mindre nedladende og erkend at vi andre godt kan have en vis
> viden om hvordan tingene fungerer i Mellemøsten.

Så skriv hvad du mener

Afbrænding af det amerikanske flag er en alm forteelse ved antiamerikanske
demonstrationer i Mellemøsten hvorfor man ikke burde blive overrasket over
at det danske flag lider samme skæbne ved en antidansk demonstration

- Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 30-01-06 20:36

> [...]
> demonstrationer i Mellemøsten hvorfor man ikke burde blive overrasket over
> at det danske flag lider samme skæbne ved en antidansk demonstration

Og det skriver jeg heller ikke noget om- Jeg undrer mig blot over
hysteriet - man forstår ikke hvordan det kan være at muslimer harcellerer
over nogle tegninger af Muhamed, men først når man brænder det danske flag
af, så reagerer man på samme måde. Så kan de lære det, kan de.

Med andre ord: at brænde det danske flag af fremkalder formentlig de samme
følelser hos nogle danskere som tegningerne af Muhamed fremkalder hos
muslimerne.

Det er noget med at se splinten i modpartens øje´, men ikke bjælken i eget.

Måske man skulle gribe i egen barm, når man nægter at forstå de følelser,
det vækker hos muslimer af at se deres profet fremstillet som forbryder, som
det gør når man viser sin foragt for Danmark ved at brænde flaget.

--
Wilstrup

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-06 20:45

"Wilstrup" wrote

> Med andre ord: at brænde det danske flag af fremkalder formentlig de samme
> følelser hos nogle danskere som tegningerne af Muhamed fremkalder hos
> muslimerne.

Flagafbrænding er en alm foreteelse ved en demonstration vendt mod vesten
Jeg tror faktisk ikke at demonstranterne har reflekteret over hvilken
virkning det kan have hos nogle

- Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 30-01-06 21:05

> "Wilstrup" wrote

> Flagafbrænding er en alm foreteelse ved en demonstration vendt mod vesten
> Jeg tror faktisk ikke at demonstranterne har reflekteret over hvilken
> virkning det kan have hos nogle

Naturligvsis har det da det - hvad skulle formålet ellers være at det netop
er det danske flag, der er brændt af og ikke -som sædvanlig - det
Nordamerikanske?
--
Wilstrup

Fra : E.M.

Dato : 30-01-06 21:05

> Med andre ord: at brænde det danske flag af fremkalder formentlig de samme
> følelser hos nogle danskere som tegningerne af Muhamed fremkalder hos
> muslimerne.

Der er fanden til forskel på måden de reagerer på, muslimerne er på det
nærmeste parate til at starte WW3 på grund af et par tegninger, danskerne
brokker sig lidt, og så er den skid slået, kan du se forskellen?

E.M.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-06 20:52

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
> [...]
> antiamerikanske demonstrationer i Mellemøsten hvorfor man ikke burde
> blive overrasket over at det danske flag lider samme skæbne ved en

Man kan blive stolt over at vi ved at kæmpe med USA er rykket op i
samme liga - et land hvis flag man gider brænde.

Jeg synes al debat om sagen er gentagelser og jeg ville ønske at man
analyserede på om ikke kun ytringer skal censureres hvis de kan få
danskere til at begå vold.
Bombeopskrifter og attentatplaner skal der ikke være ytringsfrihed for
Trusler kan være OK, hvis de ikke fører frem mod handlinger
Had propaganda der gejler op til hærværk, der kan slå over i mord,
skal vi begrænse.
Men aldrig vittighedstegninger af en afdød profet.

Fra : Jens G

Dato : 30-01-06 20:41

On Mon, 30 Jan 2006 19:55:49 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Så når du altså synes at det er bagatelagtigt at man forhåner muslimernes
>profet, så har du det helt fint med at muslimerne brænder det danske flag?
>
>Jeg har ærlig talt svært ved at se den store forskel.

Hvis du har så megen forståelse for reaktionerne i Mellemøsten, og
synes der er så meget lighed mellem Muhammedtegningerne og
flagafbrændingen, så synes du måske også at det er helt iorden hvis
herboende muslimer fra de lande der truer danske/nordiske borgere på
livet bliver truet på samme måde til at forlade landet?
Er det sådan du mener sagen skal håndteres?

Det håber jeg virkelig ikke den bliver.

Men jeg er efterhånden ved at være træt af Islam, som nogle mennesker
hårdnakket påstår er en god og barmhjertig religion. Jeg synes det
eneste man hører fra Islam er om vold, trusler og terror. Hvis den var
så barmhjertig, havde man vel trukket på skulderen over at nogle
stakkels uvidende vantro havde tegnet nogle tegninger af en profet som
de alligevel ikke ved noget om.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Wilstrup

Dato : 30-01-06 20:51

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> livet bliver truet på samme måde til at forlade landet?
> Er det sådan du mener sagen skal håndteres?

Har jeg skrevet det? jeg er naturligvis ikke tilhænger af vold - uanset hvem
det er, men jeg har da læst her at der er folk der gerne ser at vi
sønderbomber muslimerne (hvis jeg skal tolke det med det raseri, som de
beskriver situationen med), så har jeg svært ved at føle den dybere afsky
for at der også er nogle temmelig vrede muslimer, der har den samme holdning
som de danskere, der har udtrykt noget tilsvarende her.

Selv synes jeg at det er en dårlig måde at løse sine konflikter på, og jeg
tager afstand fra dem, uanset motiverne.

> Det håber jeg virkelig ikke den bliver.

jeg har ikke selv udtrykt noget i den retning.

> [...]
> så barmhjertig, havde man vel trukket på skulderen over at nogle
> stakkels uvidende vantro havde tegnet nogle tegninger af en profet som

Og jeg har længe været træt af kristendommen og af religioner i øvrigt. Jeg
synes at man gør for meget knæfald for en lang række religioner -inklusive
kristendommen. For mig er religioner et folkets opium. Men når vi nu har
religioner, og de betyder en hel del for massevis af mennesker, så kan jeg
ikke se, hvorfor man partout skal håne dem.

Kristne har bestemt ikke selv været blide gennem historien når det har
gjaldt muslimer: spiddet dem som pattegrise via de såkaldte korsriddere, for
at tvinge dem til at tro på kristendommens gud, brændt kvinder og mænd
levende fordi man mente at de var i Djævelens vold og magt, skudt folk, der
har søgt abort, inklusive deres sygeplejersker og læger, og man kan såmænd
blive ved med at dynge bevis på bevis op vedr. kristendommens rædsler
(inkvisitionen, fx)

Islam er en religion der er mange hundrede år yngre end kristendommen og vel
et par tusinde år yngre end jødedommen, så vi kan her se at når det er et
faktum at Islam og kristendommen på mange måder ligner hinanden, så er det
vel blot et spørgsmål om tid, førend vi har en islamisk religion, der ligner
vores til en forveksling: nogle vil være fanatikere, andre vil være mere
moderate og atter andre vil være verdslige.

Kristendommen er ikke mindre krigerisk eller blodig end så mange andre
religioner -men vi hører mest om islam og gerne negativt.
--
Wilstrup

Fra : Jens G

Dato : 30-01-06 21:13

On Mon, 30 Jan 2006 20:50:49 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Har jeg skrevet det?

Jeg opfattede det som om du har forståelse for reaktionen i
Mellemøsten, samt at du ikke mener der er forskel på
Muhammedtegningerne og Dannebrogsafbrændingerne.
Derfor sagde min logik mig at du så også ville have forståelse for at
danskere reagerede på samme måde som befolkningerne i Mellemøsten. Men
der tog jeg altså fejl.

Fra : Wilstrup

Dato : 30-01-06 21:37

> [...]
> Derfor sagde min logik mig at du så også ville have forståelse for at
> danskere reagerede på samme måde som befolkningerne i Mellemøsten. Men

ja - men det kan jo ske i kampens hede
--
Wilstrup