Er Dansk kabel TV en billig internet udbyd~
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 30-01-06 17:34

Hejsa

Vi bruger http://www.dk-tv.dk/ som internet/ip-telefoni udbyder i vores
antenneforening. På deres hjemmeside http://www.dk-tv.dk/Default.asp?ID=55
kan man se hvad deres produktpriser er.

Vi er stort set tilfredse med Dansk Kabel TV men der er nogle brugere i
foreningen som gerne vil have mere "fart" på deres upload uden at skulle
betale en herregård.

Spørgsmålet er derfor om der findes andre udbydere, hvor man kan få mere
internet for de samme penge f. eks 2048/2048 Kbit/s (399 kr) og hvor der
også er mulighed for IP telefoni.

Mvh. Bo

Fra : PØLLE

Dato : 30-01-06 18:35

Hej Bo

Jeg har brugt DK-TV internet i gennem flere år.
Deres internet fungerer meget stabilt, især hastigheden er, hvad den er
angivet til. Årsagen til jeg anfører hastigheden er, at én af mine kolleger
bruger Stofanet's internet og hans hastighed varierer meget således, hans
IP-telefon ofte forstyrres og det selv om han har en 1024/256 linie.
Når man så ser på deres betingelser, står der 'OP¨TIL" 1024/256 så i
realiteten kan de lavere 50/50 og stadig forsvare abonnementet.

Når det gælder IP-telefon er jeg ikke imponeret, Der er DK-TV alt for dyre.
Godt nok står det 119 kr./md. og ubegrænset forbrug til fastnettelefoner,
meeen dobbelt så meget til mobiltelefoner, som det jeg gi'r. Endvidere er
modemet DK-TV's egendom og man er dermed låst til dem.
Selv bruger jeg en 1024/256 lnie hos DK-TV og www.Telsome.dk til IP-telefon.
Vores telefonregning i januar incl. abonnement og BÅDE fastnet- samt
mobilsamtaler er samlet på 48,12 kr.
Min 1024/26-linie er jo 150,- dyrere end min. linien 256/64, men jeg kunne
jo også have valgt at tage 256/256 linien, når IP-telefonen er koblet til,
det er 'smag og behag'.

PØLLE

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-01-06 18:52

Pølle skrev:

> Når det gælder IP-telefon er jeg ikke imponeret, Der er DK-TV
> alt for dyre.

Man kan have Internet ét sted og IP-telefoni et andet.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 30-01-06 20:05

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Man kan have Internet ét sted og IP-telefoni et andet.

Det skrev han faktisk også.

--
Karsten Schmidt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-06 23:59

"Bo Jørgensen" <bosletdette@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi er stort set tilfredse med Dansk Kabel TV men der er nogle brugere i
> foreningen som gerne vil have mere "fart" på deres upload uden at skulle

Så er det nok ikke kabel-tv netværk i skal satse på, med mindre i fx kan få
den nye standart integreret på jeres anlæg.

> Spørgsmålet er derfor om der findes andre udbydere, hvor man kan få mere
> internet for de samme penge f. eks 2048/2048 Kbit/s (399 kr) og hvor der
> også er mulighed for IP telefoni.

Der er da sikkert nogle andre der kan levere noget der er billigere over
kabel-tv netværket. Men ejer i selv anlæget og kan smide dkt.dk ud hvornår
det skulle være?
Ellers kan i jo komme med langt at invistere i nyt infrastruktur så
comX/Dansk bredbånd og andre kan komme på banen, helt andre hastigheder og
priser. Har selv Comx til 110 måneden og har 6/6 Mbit til rådighed.

Fra : Henrik 007DK

Dato : 01-02-06 16:31

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> comX/Dansk bredbånd og andre kan komme på banen, helt andre hastigheder og
> priser. Har selv Comx til 110 måneden og har 6/6 Mbit til rådighed.

Og lad os så høre alle sammen Bjarke.
Hvordan køre ComX for tiden, har de efter hånden fået styr på deres
net. Hvordan er kvalitetet på tv og telefon, og stabiliteten på
internet? Kom gerne med en laaaaang forklaring.

Mvh Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-06 19:06

"Henrik 007DK" <henrikma@sol.dk> wrote in message

>Og lad os så høre alle sammen Bjarke.

Kommer gerne med en kort version

>Hvordan køre ComX for tiden, har de efter hånden fået styr på deres
>net.

Internettet kører godt til de fleste steder med god hastighed, men det kan
jo altid blive bedre. Der er fx lidt mærkelig routing til Dbnet men man kan
jo så vende om det er DB der er gal på den eller omvendt.

> Hvordan er kvalitetet på tv og telefon, og stabiliteten på
>internet?

Tv er næsten helt upåklageligt, altså som man kender det fra kabeltv. Du for
mange kanaler billigt.
Dog stynes jeg der mangler FM kanaler, nu var jeg blevet træt af at høre
100FM med en stump ledning forleden og ville se hvad der på comx,, og der
var sku ikke meget andet end 100FM og så DR´s programmer og svenske og en
enkel tysk. Der synes jeg godt de lige kunne integrere andre radiokanaler.
og så synes jeg der mangler Digital Settop boks til coax, ligesom tdc
selector. Der satses der jo fra comx side på IPtv, men det er ligesom det er
gået istå for en tid.
Telefoni bruger jeg ikke voldsomt meget, men der er god lydkvalitet uden
støj og man kan ikke høre det er IPtelefoni. Der er dog en enkelt gang jeg
er blevet smidt af samtalen og en enkel gang hvor modtageren havde problemer
med at gøre mig.

Som sagt fungere internettet godt, men der er nogle problemer på
lokalnettet. For det første med sikkerheden, men har man styr på det er det
intet problem. Men her i vores forening er der lidt problemer med
hastigheder imellem brugere. Der er nogle beboere hvor man skal igennem comx
gateway for at kommunikere hvor andre kører fint igennem direkte. Kan være
det er noget med routingen på hovedswitchen der er problemer med.

men overser man evt problemer er der ikke et andet produkt man for så meget
for pengene.

Fra : Henrik 007DK

Dato : 03-02-06 12:54

Kom nu Bjarke, svar udbedes Eller andre???

Mvh Henrik

Fra : Svend

Dato : 03-02-06 15:19

Henrik 007DK wrote:
> Kom nu Bjarke, svar udbedes Eller andre???
>
> Mvh Henrik

Jeg har comx, internettet kører rigtig godt (6/6 mbit). Engang imellem
har jeg enkelte dropouts på telefonen, ord der går tabt.

Tv kender jeg ikke, men kvaliteten skulle ikke fejle noget.

--
Svend

Fra : Henrik 007DK

Dato : 04-02-06 13:02

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> det er noget med routingen på hovedswitchen der er problemer med.
>
> men overser man evt problemer er der ikke et andet produkt man for så meget

Hej Bjarne.

Jeg takker for dit svar, dejligt at høre hvordan det går, og det var
også hvad jeg havde regnet med, at det jo trods alt køre, med div.
små fejl, som måske kan ses i gennem fingrene med ind i mellem. Men
som man jo håber på de får styr på, hvis der selvfølgelig er nogen
der gør dem opmærke på de små fejl/problemer.

> og så synes jeg der mangler Digital Settop boks til coax, ligesom tdc
> selector. Der satses der jo fra comx side på IPtv, men det er ligesom det er
> gået istå for en tid.

Men der er liiige én ting jeg ikke liiige forstår. Det er den med
Settop boksen. Troede da altså at deres boks er til Coax, det vil jeg
da mene. Jeg bor jo i en etage ejendom, og der får vi jo coax op (når
vi hopper på ComX), og der gik jeg jo da ud fra at den kom på coax,
da det jo er der TV signalet kommer igennem. Men den skal måske
sættes til pds kablerne/internet delen (pds).......

Mvh
Henrik

Fra : Svend

Dato : 04-02-06 14:57

> [...]
> da det jo er der TV signalet kommer igennem. Men den skal måske
> sættes til pds kablerne/internet delen (pds).......

IPtv er et seperat produkt der kører på ethernet, ikke coax. Det betyder
også at hvis du både vil se tv på coax og iptv, skal du betale for begge
produkter.

--
Svend

Fra : Henrik 007DK

Dato : 04-02-06 13:08

Sorry du hedder jo Bjarke *S*

Vh Henrik

Fra : Henrik 007DK

Dato : 04-02-06 16:00

Ja det tror jeg godt jeg ved.........men er Settop boksen kun til når
de laver deres IPTV, altså digitalt??

Vh
Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-06 17:10

>Ja det tror jeg godt jeg ved.........men er Settop boksen kun til når
>de laver deres IPTV, altså digitalt??

Ja slutproduktet er desværre kun anolog tv, tilllægsproduktet er så IP tv
via settop boks. De kunne sikkert godt lave en selector løsning hvis presset
var stort nok.

Kan da godt lide måden med TDC selector hvor alle kanaler vist sendes
digitalt, men det er jo nok for at gøre sure kunder tilfredse når der klages
over analog tv signalets kvalitet. TDC kører jo store afstande med coax, og
så er det da tænkeligt at der opstår problemer med skygger og sne, og måske
for dyrt at finde ud af hvad der er galt osv.

Fra : thomas hove mikkelse~

Dato : 07-02-06 09:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> coax, og så er det da tænkeligt at der opstår problemer med skygger og
> sne, og måske for dyrt at finde ud af hvad der er galt osv.

prøv at kigge på nordits løsning det er rimeligt fornuftige priser

www.nordit.dk