Trøfler...Hvad kan man bruge dem til ???
Fra : H&M

Dato : 30-01-06 17:12

Hej

Da jeg skal til Croatien her til sommer hvor trøfler jo er nemme ( læs
billige ) at skaffe,
så jeg søger efter lidt inspiration/erfaringer.

Hvad bruger du trøfler til ??
Hvad burde jeg prøve at bruge dem til..??

Hvordan opbevarer man dem bedst, hvad skal evt. gøres før man lægger dem i
olie.( hvis man lægger dem i olie )

Der er frit lejde, bare kom frem af busken, emnet er TRØFLER....

På forhånd tak.....

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 30-01-06 17:29

H&M <mosvad@nulspammail.dk> skrev:
> [...]
>inspiration/erfaringer.
>
>Hvad bruger du trøfler til ??
>Hvad burde jeg prøve at bruge dem til..??

BILLIGE trøfler fra Croatien - det kunne jeg godt tænke mig at
høre nærmere om - er de hvide eller sorte, eller er det fakes?
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-01-06 22:23

> BILLIGE trøfler fra Croatien - det kunne jeg godt tænke mig at
> høre nærmere om - er de hvide eller sorte, eller er det fakes?

Hvordan ser du forskel på de tre kategorier du nævner her?

Margrete

Fra : Max

Dato : 30-01-06 23:08

Hej Margrete

> Hvordan ser du forskel på de tre kategorier du nævner her?

http://www.avino.dk/troefler.htm#historie

Mvh Max

Fra : H&M

Dato : 31-01-06 17:49

Jeps Max

De sidste 2 år har det være sommer trøfel jeg har fået tilbudt/smagt i
Kroatien, kan jeg se ud fra billederne via dit fine link...

Og når man først har duftet rigtig trøfel er man ikke i tvivl...

Fra : Max

Dato : 30-01-06 23:12

Hej Thomas

> BILLIGE trøfler fra Croatien - det kunne jeg godt tænke mig at
> høre nærmere om - er de hvide eller sorte, eller er det fakes?

Et klip fra BT turist:

Som visse dele af Italien er Kroatien også kendt for deres olivenolie,
der efter sigende skal være bedre end den, der produceres i Spanien,
Italien og Grækenland, på grund af at vejret er en anelse koldere.
Ligesom butikkernes hylder bugner af trøfler i alle afskygninger.

Mvh Max

Fra : Brian S

Dato : 30-01-06 22:51

På de to første kategorier kan farven være en hjælp.

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-01-06 22:59

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> wrote in message
På de to første kategorier kan farven være en hjælp.

OH!

Margrete

Fra : Emil

Dato : 31-01-06 01:01

H&M wrote:

>Hvad burde jeg prøve at bruge dem til..??

Det mest velkendte eksperiment, er friske asparges, sautereret i
olie/smør og drysset med fintrevet trøffel (og persille),
umiddelbart før serveringen. Det kan få smagsløgene helt op på
dupperne.

m.v.h. Emil