Stofanet smider mig af?
Fra : niskin

Dato : 30-01-06 16:23

Jeg har lige installeret en router (m. trådløs) på min stofanet.
Stofanet har jeg stillet til alway on og opgivet routerens MAC - men
jeg bliver alligevel jævnlig smidt af - må så ind i forbindelser /
reparer hvorefter jeg får en ny forbindelse ?
Hvad kan jeg gøre for at den ikke smider mig af ??

Fra : Henrik Brandt

Dato : 30-01-06 22:11

niskin wrote:
> [...]
> reparer hvorefter jeg får en ny forbindelse ?
> Hvad kan jeg gøre for at den ikke smider mig af ??

Det kommer lidt an på hvor problemet ligger.

Et godt bud vil være at det er problemer på det trådløse signal.
Jeg går ud fra at din pc får en ip-adresse fra din trådløse router,
hvilket er gældende i de fleste tilfælde - det er derfor også
forbindelsen til routeren du mister.

Prøv at skifte kanal og ændre lidt på antennensplacering på routeren...
Det hjælper ofte på problemerne.

- Henrik

Fra : Joebbe

Dato : 31-01-06 20:33

"Henrik Brandt" <henrik@hbrandt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbindelsen til routeren du mister.
>
> Prøv at skifte kanal og ændre lidt på antennensplacering på routeren...

Hvis det er en bærbar PC m trådløs netværk, så opgrader driver og lad
programmet fra det trådløse netværk styre.
D.v.s. at du skal slå "lad windows styre netværksforbindelse" fra.

mvh. Joebbe

Fra : niskin

Dato : 31-01-06 22:19

jeg har en computer stående (ikke bærbar) i min datters værelse -
som får det trådløse signal og min egen fastnet computer er sat i
routerens port4 - når jeg msiter forbindelse mister den trådløse
computer også signal - så får jeg forbindelse igen ved at reparer
forbindelse

Fra : Joebbe

Dato : 01-02-06 13:08

"niskin" <familien@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jamen så kunne det jo tyde på at det er din router der ikke kan holde
forbindelsen.
Har du kørt med routeren, uden problemer, før du installerede det trådløse
netværk?

Prøv at opdatere routeren med den nyeste firmware.

Hvilken model er det?

mvh. Joebbe

Fra : niskin

Dato : 01-02-06 13:31

Jeg har lige opdateret firmware! -. det hjalp ikke!
Det er en Blue Tinum - fra Aldi - kører ellers perfekt - altå på
nær dette problem!
mvh
niskin

Fra : Hans

Dato : 01-02-06 16:24

niskin wrote:
> Jeg har lige opdateret firmware! -. det hjalp ikke!
> Det er en Blue Tinum - fra Aldi - kører ellers perfekt - altå på
> nær dette problem!
> mvh

Det du oplever er præcis fejlen ved en del billige routere. De virker ikke
på alle forbindelser, og du får ikke Stofa til at ændre på deres udstyr, så
de bliver kompatible med den DHCP-klient som sidder i din router.

Hans

Fra : niskin

Dato : 01-02-06 21:46

ok havde lidt på fornemmelsen at den nok var for billig - hvad skal
man så købe - kom med et forslag! (ca. pris?)
mvh
niskin

Fra : Hans

Dato : 01-02-06 21:54

niskin wrote:
> ok havde lidt på fornemmelsen at den nok var for billig - hvad skal
> man så købe - kom med et forslag! (ca. pris?)

Det er jeg nok ikke den rette til at svare på, men der må være andre her i
gruppen som er Stofa kunder, og som har routere som kører stabilt.

Hans

Fra : thomas hove mikkelse~

Dato : 07-02-06 10:03

> Det er jeg nok ikke den rette til at svare på, men der må være andre her i
> gruppen som er Stofa kunder, og som har routere som kører stabilt.
>
> Hans

jeg har en linksys den kører bare der ud af