Den der ikke kan tåle satire, også den gro~
Fra : fribytteren

Dato : 30-01-06 15:34

er bange for at sandheden der skjules bag satirens slør, vil blive
åbenbaret.

Når mennesker reagerer aggressivt over for en satire, viser det blot
at de er ved at opdage at deres egen livsløgn er blotlagt.

At de reagerer voldeligt over for den der siger sandheden, er alene
fordi de er vrede over at blive bekendt med at deres egen livsløgn er
velkendt.

Det er ikke rart at opdage ens livsløgn er afsløret og at man faktisk
selv har været klar over, at man levede efter en livsløgn.

At muslimer viser deres vrede over for JPs satiriske tegninger, er ikke
underligt, for det ville selv kristne gøre, dersom det var Jesus der
var aftegnet i stedet for.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Jakob

Dato : 30-01-06 15:54

On 30 Jan 2006 06:34:28 -0800, "fribytteren"
<fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

>At muslimer viser deres vrede over for JPs satiriske tegninger, er ikke
>underligt, for det ville selv kristne gøre, dersom det var Jesus der
>var aftegnet i stedet for.

Lol.
Har du bare en tilnærmelsesvis ide om hvor mange gange Jesus er blevet
tegnet i mindre flatterende situationer?

Kristne, i hvert fald den absolut største majoiritet er forbi stadiet
hvor de bliver forarget. Get over it.

Fra : Jim

Dato : 30-01-06 16:54

"Jakob" <joakosj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tegnet i mindre flatterende situationer?
>
> Kristne, i hvert fald den absolut største majoiritet er forbi stadiet

Jesus var da værre end Hugh Hefner.
Havde man haft ordentlig papir og fotoapparater, så skal jeg love for, at
Jesus havde startet Playboy for længe siden.
Og havde man haft de samme faciliteter i 632, så havde muhammed været på
forsiden af "Cock" eller andet magasin, som ville have været hamrende
ulovligt i dagens Danmark, og i en situation som selv BW ville have svært
ved at skildre.

Fra : fribytteren

Dato : 30-01-06 16:42

Jakob skrev:

> [...]
> tegnet i mindre flatterende situationer?
>
> Kristne, i hvert fald den absolut største majoiritet er forbi stadiet

Jeg vil næppe tro at Jens Jørgen Thorsens Jesusfigur på Birkerød
station (som hurtigt blev fjernet) ville være budt velkommen i
bibelbæltet i USA. Der ville man givet også være gået til mere
drastiske handlinger end blot et smil på læben.

Selvfølgelig er mange danske kristne meget lidt forarget over
satiriske tegninger af Jesus, men størstedelen af de danske kristne er
det kun af navn og ikke af gavn. De er kun kristne fordi det er en
tradition, ligesom en fødselsdag.

Barnet skal jo have et navn, så hvorfor ikke gøre lidt ud af det ved
at få det døbt i kirken.

Når barnet skal opleve skellet mellem barne- og voksenlivet, så
holder vi en fest og hvorfor ikke gøre lidt mere ud af det og lade
barnet blive konfirmeret i kirken.

Nu vil drengen sgu' gerne flytte sammen med dullen fra storbyen, men
hvorfor så ikke gøre lidt ud af det og holde et bryllup i kirken, men
ris, guldkaret og dåselatter.

Av for den da, nu kunne bessefars hjerte ikke holde til mere røg,
sprut og nøgne piger, så nu skal han finde hvile for fremtiden, men
hvorfor så ikke gøre det med pomp og pragt, med hvid egetræskiste og
blomster ned langs kirkegulvet og bagefter med hestetrukket rustvogn
til kirkegårdens indviede jorde.

Jo, vi er godt nok kristne her i Danmark, men det vil jeg næppe tro at
vor kære forfædre for blot hundrede år siden vil holde med dig i. Vi
er ikke længere kristne i kristen forstand, vi er nærmest blevet
afkristnet.

Jeg gider da ikke melde mig ud af folkekirken, selv om jeg ikke er
kristen, for jeg tror ikke på Jesus eller Gud. Men det vil da være
rart, at de der skal have mig jordfæstet har en institution at
henvende sig til, som kan besørge begravelsen, når jeg en gang dør.

Vi er kristne i det praktiske, men ikke i det religiøse.

Derfor bliver vi kristne danskere ej heller forarget over satiriske
tegninger af Jesus.

Men de der kalder sig kristne af navn og religion, de vil godt nok
blive forarget og mere til, det viste JJTh's jesusmaleri på Birkerød
station klart og tydeligt, hvorfor tror du ellers at det er væk.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-02-06 02:31

On 30 Jan 2006 07:41:57 -0800, in dk.politik "fribytteren"
> [...]

>bibelbæltet i USA. Der ville man givet også være gået til mere
>drastiske handlinger end blot et smil på læben.

Ja, vi husker jo alle volden og optøjerne da de amerikanske
skatteborgere gennem National Endowment for the Arts støttede
"kunstnere", hvis kunst bestod af nedsænkning af krucifikser i urin.
Du har formentlig også hørt om de mange dødsfald i forbindelse med
NBCs nye serie, hvor en præst på bedste komedievis snakker med Jesus?

Nej, spar os for dine uvidende fordomme. Gud(erne) skal vide, at der
er masser af eksempler på tåbelige og snævertsynede kristne i USA og
andre steder. Men i 99.999999% af tiden, udfolder snævertsynheden sig
indenfor de accepterede demokratiske rammer. Ikke gennem mord,
mordtrusler, ambassadeafbrændninger, osv.

Fra : Anonym

Dato : 05-02-06 02:44

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> indenfor de accepterede demokratiske rammer. Ikke gennem mord,
> mordtrusler, ambassadeafbrændninger, osv.

Det mange havde mod Piss Christ var ikke at kunstneren ytrede sig men at
National Endowment for the Arts subsidierede projektet med skattemidler.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-02-06 03:05

On Sun, 5 Feb 2006 02:44:10 +0100, in dk.politik "Anonym"
<anonym@anonym.com> wrote:

>Det mange havde mod Piss Christ var ikke at kunstneren ytrede sig men at
>National Endowment for the Arts subsidierede projektet med skattemidler.

Nemlig. Og så er min pointe altså også, at protesterne og kritikken
udfoldede sig gennem demokratiske accepterede midler. Ikke vold og
mordtrusler.